Daar gaan we weer schoonmoeder 2

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door shar90, 31 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Jeetje wat heftig...
    Ik zat ooit in een zelfde situatie als je man en ik weet hoe zwaar die loyaliteit en parentificatie voelen.
    Misschien kun je dit met je man delen want zeggen "Als het misgaat ga ik gewoon weg" is niet zo simpel als gedacht. Bij mij ìs het uiteindelijk misgegaan en kwam de politie erbij. Politie heeft meldplicht als er een minderjarige in het spel is waardoor ik uiteindelijk een fijne afspraak met Veilig Thuis aan mijn broek had. Bij mij is dat uiteindelijk goed gegaan, met afspraken, maar het kan dus wel degelijk lelijk uitpakken. Mijn zoon loopt nu bij een coach om die vervelende gebeurtenis te verwerken.
    Soms lijkt iets ver van je bed maar het kan echt heel makkelijk misgaan.

2. shar90

shar90 Lid

17 feb 2023
    24
    13
    3
    Vrouw

Nou voor zo een situatie ben ik dus idd bang. Heb het ook van dichtbij meegemaakt dat de politie kwam en er een minderjarige kind in het spel was. Bij mijn zus door haar inmiddels ex vriend die verslaafd was. Wat een ellende die heeft gehad toen met veiligthuis en therapie bij mijn nichtje een ellende. Dat is vooral wat ik wil voorkomen dat onze zoon in zo een situatie komt daardoor veiligthuis aanklopt en hij geschaad is.
    Kijk tuurlijk kan je ze niet overal tegen beschermen dat snap ik.
    Helaas begrijpt mijn man dat niet door de loyaliteit en het schuldgevoel naar zijn moeder op die momenten.

Pff heftig wat jij hebt meegemaakt met je kind erbij! Wel fijn dat het uiteindelijk goed is afgelopen met veilig thuis e.d. hopelijk heeft je zoon er niet al te veel last van? En kan hij het goed verwerken. En jijzelf hoop ik ook? Dat je jezelf niet schuldig gaat voelen e.d. want deze dingen kunnen gebeuren en zijn niet altijd te voorkomen

Deel Deze Pagina