Toen wij de sleutel kregen van ons huis was het zoontje van de buren ook 2jaar. Wij waren voornamelijk overdag lawaaierige werkzaamheden aan het doen en 's avonds wat rustigere werkzaamheden. Ik zou het eerst afwachten en als er anderen zouden komen rustig jezelf voorstellen even een praatje en dan zeggen o ja even een vraagje zouden jullie als het kan 's avonds de werkzaamheden willen doen die het minst lawaai opleveren, de huizen zijn mamelijk nogal erg gehorig en mijn dochtertje die gaat om 19u.(?) naar bed en is een lichte slaapster. Bij ons zijn de huizen ook egr gehorig, en misschien een keer als ze overdag bezig zijn een kijkje nemen met je dochtertje als ze lawwi maken. De buurman hier heeft een motor en mijn dochtertje(22mnd) die schrok laatst erg van het geluid en die heb ik meegenomen naar de buurman en laten zien waar het geluid vandaan kwam en nu is ze niet meer bang, ze zal er niet snel heen lopen maar goed ze weet wat het is.
Ik zou zeker je "nieuwe" buren geen tijden op gaan leggen. Pas als je een gesprek hebt met ze zou je kunnen vragen of het mogelijk is dat ze 's middags misschien iets rustiger kunnen doen of dat ze je kunnen waarschuwen wanneer ze veel lawaai hebben die dag zodat je je kindje ergens anders kunt laten slapen. Het moet niet hun probleem gaan worden dat jullie kindje zo licht slaapt. Voor hetzelfde heb je ook nog een buurvrouw die in de nachtdienst zit en dan zou je dus de hele dag niks kunnen. Verbouwingen zijn meestal maar tijdelijk en daarna wil je ook nog goed met je buren omgaan. Ook zullen je buren hun tijd zo goed mogelijk willen benutten en dan kan het erg vervelend zijn als mensen je komen vragen om rekening met hun te houden. Op zich is het niet hun probleem, maar die van jullie. Zij hoeven geen rekening met jullie te houden, maar je kunt het ze natuurlijk wel altijd even vragen mocht het ter sprake komen.
Is idd misschien een goed idee om aan je dochter te laten zien wat er gebeurd. Buurman was hier laatst een paar zondagen buiten aan het schuren en dochter slaapt aan die kant. Ze wordt soms ook snel wakker van geluid maar ze ging nu lekker slapen en toen ze wakker werd, vertelde ze dat buurman aan het schuren was.
Bedankt meiden, ik ga jullie tips zeker ter harte nemen. Als jullie nog meer ideeen of tips hebben hoor ik het graag!
Dat vind ik nu ook wel ja, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik toen ik zelf nog geen kind had ik me hier erg weinig bij voor kon stellen. Niet uit onaardigheid, maar gewoon, omdat ik me er niets bij kon voor stellen, een kind, de zorg om de slaapjes, de stress als het niet uitgerust is etc.
Er zijn al een heleboel goede tips gegeven lees ik. Misschien kun je vragen aan de toekomstige buren wat hun planning in grote lijnen is, zodat je dan rekening kan houden met je kindje. Daarmee bedoel ik, als jij van te voren weet wanneer zij herrie gaan/moeten maken, dat je dan lekker met de kleine op pad gaat, of naar opa/oma, oid. Je moet het ook zo zien, hoe meer werk zij kunnen verrichten, hoe eerder het klussen over is en iedereen kan gaan genieten van de rust
ik denk dat het huis verkocht gaat worden meiden en ik zit alweer in de stress...nu nog extraextra vanwege de rondvliegende hormonen, zie banner...
vind het zo vreselijk moeilijk het los te laten, dochtertje slaapt nog steeds licht en sja, wat moet ik doen als ze ondanks praten toch doorgaan tot laat met zware werkzaamheden? vooral mbt mijn dochtertje en straks de baby...? voel me weer helemaal wanhopig worden.
Jeee naar zeg, ik word hier ook GEK van alle klussende buren maar houd mijn mond wel dicht, ze houden het binnen de perken en waar zoonlief eerst wakker werd slaapt hij er inmiddels doorheen(als ik hem rustig in bed leg, als ik al zo'n onee gevoel heb slaapt hij dus niet dat zal hij wel aanvoelen). Maar met nieuwe buren en veel te verbouwen zou ik heeeeeeel snel aan de deur staan met een kan koffie, koekjes en een grote bos bloemen! Dat is een leuke binnenkomer, ze voelen zich welkom, dan kan je voorzichtig vragen of ze nog gaan verbouwen en ook vertellen dat je dochtertje nog slaapt overdag en je het fijn zou vinden als ze .... die tijden wat rustigere werkzaamheden kunnen plannen waar het mogelijk is. Als ze dit dan ook doen(dus een paar dagen) weeeeeeer aan de deur gaan staan met een pan soep ofzo. Positieve dingen belonen en mensen een welkom gevoel geven werkt stukken beter dan direct als een of andere kenau aan de deur te hangen en heel veel eisen te stellen. Verder snap ik je frustraties, ik voel ze met je mee, maar echt laat het los! Je meisje gaat er vanzelf doorheen slapen hoor, echt het schuren en boren enzo went!!!
Hier ook buren die aan t verbouwen zijn. Ons dochtertje slaapt ook erg licht en werd ook wakker toen ze moesten jekkeren een paar meter van haar slaapkamer af s middags. Ik heb t haar laten zien door haar raam en uitgelegd dat de mannen boren, ze kon t niet plaatsen, nu wel. Ze sliep daarna gelukkig weer verder. Het is vervelend, maar ach.. Paar weekjes nog. Je kunt je er wel druk om maken maar wie weet valt t net als hier alles mee.
Lief van je... Maar bij de vorige verbouwing, die 3 maanden duurde, sliep ze nergens doorheen.Maar misschien kwam dat ook door mijn stress hoor..weenie.
Spaar je energie voor de leuke dingen, heb t idee dat jij je overal druk om kunt maken. Zonde! Weet dat t moeilijk is, maar laat t los. Het is zoals het is en komt zoals t komt.
daar ligt nou juist mn probleem: ik kan moeilijk loslaten. daarnaast heeft het bange koppie van dochter, het gefrees, de klopboren, etc etc van de vorige verbouwing, sporen achter gelaten en weet ik eigenlijk niet zo goed, nog steeds niet, hoe met mijn dochtertje om te gaan als het tot laat hevig, let wel HEVIG lawaai is... Ik bedoel, ja natuurlijk kan ik haar troosten maar ik kan het lawaai niet voor haar wegnemen en ik kan haar dan ook niet laten slapen, dus zit je dan met een oververmoeid kind. en daar maak ik me dan druk over, snap je.
Je kunt zeker naar toe werken dat je kind niet bang hoeft te zijn voor de lawaai, en daar ligt een heel groot deel bij jezelf. Jij geeft haar nu een stil gevoel dat dat iets heel erg is en dat ze er terecht bang voor is. Daarnaast wordt ze straks 2 jaar, en kun je de meeste dingen gewoon uitleggen. Desnoods mee naar de buren en laten zien waar de lawaai vandaan komt. Dat scheelt veel, ook voor het doorslapen.
Je zegt het zelf.. Je hebt straks ook nog een baby.. Die gaat ook voor veel kabaal zorgen, en ook als je dochter ligt te slapen, en wat dan? En je dochter gaat ook niet stil zitten wezen terwijl je baby slaapt. De kinderen wennen gewoon aan lawaai, je moet ze wel een kans geven.
Ben heel blij met jullie geduld meiden, want die geruststelling en tips, die heb ik gewoon nodig, het is nu nog erg moeilijk dat uit mezelf te halen.
Ik zou me inderdaad nog niet druk maken erover, wie dan leeft dan zorgt! Als ik je een tip mag meegeven (en anders leg je het naast je neer) zou ik niet de bewoordingen gebruiken tegen je nieuwe buren die jij gebruikt in je tekst. Het zou bij mij in mijn verkeerde keelgat schieten als je meteen zou beginnen over wat JIJ toelaat en wat niet aangaande mijn eigen huis. Verder gewoon proberen te overleggen en meedenken met elkaar? Soms kom je onder de herrie gewoon uit niet helaas met verbouwen. Wel sneu dat je kind bang is, lijkt me vervelend om te zien. Iemand gaf als tip om haar angst niet te bevestigen en laten zien waar het geluid vandaan komt, lijkt me een goed idee!
Lees je reactie net, maar dat kan heel goed hoor! Als jij laat zien waar de herrie vandaan komt, dat de buren lieve mensen zijn die een mooi huisje maken om gezellig naast jullie te kunnen wonen en er zelf rust in gaat vinden, heeft je meisje dat ook. Kinderen hebben voelsprietjes hoor! Als jij gespannen bent is zij dat ook. Ik kan er ook echt last van hebben, vooral het boren vindt R echt eng en dit vind ik soms echt heel naar. Maar ik adem heel diep in en rustig uit tot ik rustig ben, ga dan naar hem toe doe zijn raam dicht dat hij het iets minder hoort, aai over zijn bol en weer weg. Niks aan de hand. Als hij wakker is dan doe ik net of ik niks hoor óf als het kan gaan we even kijken. Maar ik ga niet meedoen, als ik frustraties voel opkomen pak ik een glas sap en adem rustig in en uit tot ik me weer "neutraal" voel.
Hoor jij die boren dan wat verder weg of echt in jouw muur? en zijn jouw muren goed geisoleerd qua geluid? Hier heeeeel dunne muurtjes, jaren 60 bouw...
Ik denk idd dat je het los moet laten, er wonen nog geen mensen. en tegenhouden dat ze gaan verbouwen tja dat gaat niet. Erg vervelend natuurlijk voor jullie en je dochter.- Wij hebben hier dik 4 maanden zitten boren hameren graven, enzo. Ik begon op de tijd dat het, het toeliet en stopte ook optijd. en mijn buurman heeft veel nachtdiensten, ik kan dan slechts pas gaan werken als hij wakker is om 15.00 of 16 .00 uur. Ik vond het wel rot voor hem, maar het was niet anders. En kon echt niet tegen de werkmensen hier zegen zo nu stop maar met muren eruit breken want me buurman wil graag slapen. Laat het op je afkomen en dan zie je wel hoe het loop. Veel su6 ermee.