Daar gaan we weer... verbouwing buren...tips...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoebeltje, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    #41 snoebeltje, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt: 19 jul 2012
    Nou...het huis is verkocht...en ik voel me nu alweer gespannen....
    Ik heb het er niet over waar mn dochtertje bij is en probeer het van me af te zetten, maar jeeeeemig wat heb ik het daar moeilijk mee.
    Wat baal ik van mezelf, wou dat ik wat laconieker was.:x

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het niet zo gek dat je dochtertje bang is. Als jij al zo doet. Jeetje...ik schrik er een beetje van!

Bij mijn nichtje gaat het zo: De buurman gaat boren, meisje gaat bleren en mama (of oma) nemen haar op schoot, handen op de oren en maar zeggen "Arm meisje...het is eng he???" Ja gek he, dat dat grietje bang is.

Als we hier geluid horen zegt Finn: "Hoor je dat?" En dan leg ik uit wat het is, klaar. Geen aandacht aan geven.

Ik zou ook absoluut niet van mijn buren gaan eisen dat ze op bepaalde tijden klussen. Als iemand dat van mijn zou eisen zou ik er geen gehoor aan geven, ben je mal. Er zijn mensen die klussen na werktijd, die komen om 18.00, moeten die dan maar een uurtje werken omdat iemand anders dat wil?

Finn heeft er ook last van, maar helaas gebeurt dat nou eenmaal als je in een straat woont.

Wat ik wel zou vragen is of je buren je willen inlichten over de plannen, zodat je eventueel weg kan gaan of iets anders kan plannen.

Succes meid, en alsjeblieft maak je wat minder druk! Al die stress is niet goed hoor!

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Nou dat zeg ik niet hoor, tegen mn dochter, ik zeg: ja de buren (ervaring vorige keer) zijn aan het boren en zagen en ze maken een mooi huis. En ik probeer er zo luchtig mogelijk over te doen. Maar ik kan mijn spanning niet zomaar weghalen,maar ik ga echt niet tegen haar zeggen hoe erg het is enz enz, juist niet...

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn buren zijn ook aan het verbouwen geweest. Nieuwe badkamer en nieuwe vloer. In de badkamer werden de oude tegels eruit gehaald. Mannetje heeft gewoon lekker geslapen, alleen korter dan normaal. Hij was gelukkig met papa thuis, want ik word er zelf al helemaal gek van :)

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    sja...ik denk dat er bij mij ook nog wel wat "trauma"(zeer overdreven woord hiervoor) over is van de vorige verbouwing van de andere buren... Want iemand was gisteren zo leuk om om 22.00 nog even keihard te gaan boren buiten. Ik gelijk in de stress en heel lang niet kunnen slapen (heb vandaag een dagdienst)...

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Als je ziet dat er iemand is, ga langs met een bosje bloemen, heet ze welkom in de buurt en ga zo een praatje met ze aan en vraag geïnteresseerd wat hun plannen zijn.
    Als ze aangeven dat ze heel rigoreus gaan verbouwen, kun je hun voorzichtig aankaarten dat je een kleine hebt die moeilijk slaapt.
    Overdag zullen ze er wellicht geen rekening mee houden, maar iwe weet savonds wel.
    En anders maar leuke logeerpartijtjes bij opa's en oma's en ooms en tantes ;)

Succes!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jee meid zou jij hier niet eens heeeeeel snel hulp in gaan zoeken. dit kan niet goed zijn voor jou en al helemaal niet voor je meisje.
    Of je het er wel of niet over hebt maakt echt niets uit als jij zo gespannen bent, voelt ze het direct en ZAL dus ook gaan reageren met minder slapen.

Het ergste wat kan gebeuren is dat ze niet slaapt! thats it.. niemand gaat er dood, je huis stort niet in.. relax. overleg en bij dagen met hard geluid ga je naar een vriendin/ouders/ ikea etc. etc.

En laat haar zien waar het geluid vandaan komt!

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    heb ik al.
    En daarom mail ik ook hier, om mijn hart te luchten en het nog ergens kwijt te kunnen. Thuis kan ik er met mijn vriend ook niet steeds over beginnen, die wordt dan ook gestressed en dat moeten we niet hebben.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oehhh meis laat het los! Echtwaar!!!! Goed dat je het hier van je afschrijft, kan je het daarna dan ook loslaten?

En als je spanning voelt, probeer hier dan een positieve swing aan te geven. Whaaaaaaaaaa boren, VET LEUK! Kom we gaan een speelgoedwerkbankje regelen en ook boren:D Ipv WHAAAAAAAAAAAAAAAA neeeeee nu slaapt ze niet meer! Dan mag je je wel zo voelen maar uit dit in enthousiastme dan ziet je dochtertje het ook zo.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De buren hier zijn inmiddels al zo'n week of 3 bezig en ze slapen er gewoon doorheen. Alleen 1x niet, toen werd c. overstuur wakker omdat ze naast haar raam gingen jekkeren. Ik heb t r toen laten zien en nu als ze wakker word zegt ze ' kijken!' en gaan we samen even kijken naar de vorderingen. En ja, soms slapen ze korter, maar t zij zo..

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    ik lees mee. hier bijna zelfde situatie. huis staat te koop naast ons alleen ben ik niet zwanger:D wel heel erg gehorig huis en 2 kindjes die snel wakker zijn.

succes en hopelijk heb je er niet al te veel last van;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oke dat is in ieder geval positief.

Probeer het echt los te laten, neem een dag zoals hij komt en probeer niet een dag volop te plannen. straks met de baby erbij gaat ze ook herrie horen dat kan je gewoon niet tegengaan dus hoe makkelijker jij erin staat van ze kan wakker worden en dan zien we wel wat we doen, hoe makkelijker het voor jullie allemaal is.

13. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    En...hoe voel jij je??

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Dat is zo.
    Mij helpt het enorm om hier mijn hart te luchten, feedback te krijgen en herinnerd te worden aan mijn probleem met loslaten.
    Het is fijn dat dat hier kan, vrij anoniem, en als mensen me hier een zeikerd vinden is dat veeeeeeeeeeel beter dan dat ze me thuis een zeikerd vinden;)

15. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hai Snoebel,

Het is niet alleen voor je kind, maar met name voor jouzelf ook veel beter om wat relaxter te zijn. Zie die 2 verbouwingen maar als uitdagingen voor jou om je rust te leren bewaren. Ik zat zelf ook erg bovenop m'n kind, als hij ging slapen moest iedereen fluisteren en op de tenen lopen. Maar nu heb ik een tweede en dan kan je gewoon niet anders dan loslaten. De kleine wordt regelmatig wakker van de grote en andersom, dat is nou eenmaal zo in deze fase. Dat kan iedere ouder beamen. Gewoon even diep in en uitademen en dan loslaten. Want je weet het; relaxte mama = relaxte kids.

Sterkte!

16. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Dank je wel.
    Ik heb gehoord dat het een jong turks gezin is dat naast ons komt wonen, met een klein kindje heb ik begrepen...
    Ik hoop dus dat ze uit zichzelf al begrijpen dat ze niet tot heel laat doorgaan....Aan de andere kant hoor je wel vaak dat kindjes van turkse en marrokkaanse kindjes wat later naar bed gaan, he...?
    (nee dit is NIET discriminerend bedoeld!!)
    Pfff en zo haal ik dus allerlei negatieve dingen in mn hoofd...
    wat als ze vaak feestjes hebben
    wat als ze vaak veel mensen over de vloer gaan krijgen...
    wat als ze tot heel laat door gaan
    wat als ze niet willen praten (net als andere buren)
    Ik word gek van mezelf af en toe.:x:x:x:x

17. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Haha dat is wel een leuke!

18. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Hier is meisje al bang van een grasmaaier buiten...:(
    En laatst gingen mijn vader en mn vriend in de tuin wat houten platen zagen met de circelzaag: doodsbang, ookal hebben we er samen naar gekeken.
    Schuurmachine: zelfde verhaal.
    Boor is het allerergste, opa heeft haar een boor laten zien maar ze wil er bijna niet eens naar kijken...

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hoi, wij zouden zo jouw nieuwe buren kunnen zijn, alleen zijn we niet turks ;). Dochter van 1 en dus druk aan het verbouwen in ons nieuwe huis. Wij hebben ons meteen voorgestekd aan de buren envast verteld wat we van plan waren, namelijk hele huis strippen en weer opbouwen. Inmiddels hebben we nu 3 dagen met echt vette herrie erop zitten en steeds vooraf even de buren gewaarschuwd, en gezegd dat we rond 5 of 6 uur wel ophielden met herrie maken.
    Weliswaar geen kindjes naast ons maar de oude mevrouw van 95 kan het ook niet echt waarderen. Maar ze vindt het begrijpelijk en zolang we 's avonds niet veel herrie maken is het wel ok.
    Wij leggen onze dochter ook vaak voor haar middagslaapje in ons nieuwe huis, kunnen we zelf namelijk even doorgaan. Die slaapt daar beter dan thuis, waar het stil is.

Ik kan me dus wel een aardig beeld vormen van wat de buren van ons zouden vinden. En ik kan je vertellen, ik voel me al redelijk bezwaard dat we zulke herrie maken, maar sommige dingen kan je nou eenmaal niet stil doen. Vervelend want je bezorgt je buren meteen overlast.

Ik zou wel even kennismaken en eens vragen wat ze allemaal van plan zijn en hoe lang het duurt, als het alleen de kozijnen en de badkamer zijn valt het reuze mee. En je kan ook vragen of ze even aangeven als er serieus herrie wordt gemaakt, kan je ergens anders heen.
    Je kan al wel vast "oefenen" met geluid maken door zelf wat geluid te maken als je dochter slaapt, stofzuigen enzo. Kan ze vast wennen. ;)

20. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja dat ga ik doen, kennis maken en dan voorzichtig vragen wat de plannen zijn.
    Vrijdag krijgen ze de sleutel heb ik gehoord. Wij gaan maandag op vakantie 2 weken dus ik hoop dat ze meteen beginnen met de dingen die ze willen doen zodat als we terugkomen het ergste werk gedaan is...
    Ik denk dat ik dan na onze vakantie kennis ga maken en voor onze vakantie een kaartje met gefeliciteerd met jullie nieuwe woning door de bus en dat we op vakantie zijn 2 weken en dat we daarna kennis komen maken.
    Is dat een goeie?

Deel Deze Pagina