paar vragen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mupet, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

De knoop is hier van het weekend doorgehakt en wij gaan uit elkaar, gelukkig nirt met ruzie oid dus hoop alles goed te kunnen regelen

Maar ik heb wat vraagjes? Hopelijk kunnen jullie helpen

Ik wil de allementatie berekenen via internet maar wat is nu de goede? Ik heb op verschillende sites gekeken maar kom op verschillende bedragen uit dus weet iemand een goede betrouwbare site hiervoor?

Hij wil in het huis blijven wonen, k vind dat ook fijn want ik kan het zelf niet betalenGeld om uit te kopen of winst door verkoop is er niet dus dat zal niet gaan maar wat zouden jullie doen met de spullen vd kids?

Is het logisch omdat ik in een ander huis met hun ga wonen (ze zullen de meeste tijd bij mij zijn) ik hun vertrouwde bed oid mee neem? Het zal natuurlijk al behoorlijk heftig voor ze worden en ze kunnen al heel slecht tegen veranderingen, mij zou dit dan fijn voor ze lijken of is dat raar?

Wat voor dingen moet ik nog meer regelen? We zijn niet getrouwd hebben wel een samenlevingscontract en ook het huis staat op allebij onze namen en ook est voor dingen hebben jullie toen afgesproken over de kids? Em hoe duur koste alles?

We kunnen helaas geen mediator betalen dus hoop zo zelf wat op te kunnen stellen

Ohja, ook zo mrt vakanties hij heeft in dr zomer 3 weken vakantie is het dan normaal dat hij ze al die tijd heeft? Het lijkt me nogal lang?

Ook hangen de kids erg aan mij en willen ze nooit door hem getroost worden als er wat is...

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry vd typ fouten, zit op mobiel!

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

voor de alimitatie kan ik je niet helpen
    wij hebben daar andere afspraken toen over gemaakt...

als hij in het huis blijft en jij er ook accoord mee gaat is dat alleen maar fijn natuurlijk
    ik denk wel dat ik zou vragen of je de spullentjes mee zou mogen nemen van de kinderen als jij in een nieuwe huis zit zo hebben ze toch iets wat van hun eigen is wel zo fijn

hier hebben we toen wel de vakanties gesplitst ik 3 weken en hij 3 weken
    of als het 2 weken is ieder 1 week
    soms ook niet
    we appen en bellen geregeld om alles goed door te nemen en de kinderen spreken elke avond met papa en als ze daar zijn bellen ze mij elke avond

wij zijn er ook gewoon zelf uit gekomen zonder extra onkosten te maken
    hebben alles op papier gezet en ieder heeft hand tekening gezet heb mijn ex toen een kopie mee gegeven
    soms komt het voor dat de afspraken niet na gekomen kunnen worden maar dan word er altijd 4 dagen van te voren met elkaar gebeld wel zo netjes

ik hoop jullie er uit mogen komen succes en onwijs veel sterkte te komende tijd

4. IngridB

IngridB Lid

9 apr 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de alimentatie NIET vastlegt in een officieel document heb je nergens recht op. Als jouw ex dan besluit om minder of niet te betalen kun je dit nergens "verhalen". (Denk aam situatie dat jouw ex een nieuwe vrouw onmoet met kinderen oid... dan willen ze aan andere dingen geld uitgeven)
    Mijn advies: vast laten leggen!
    Op interner zijn geen betrouwbare berekeningen...

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama v3harte diefjes, thnx zal zeker moeilijk worden komende tijd, maar over die weken bij de ander, ook als de kids nog vrij klein zijn? Oudste is dan 3,5 jongste nog net geen 2 haha pff dat zullen moeilijke weken worden dan! Maargoed word sowieso moeilijk

Ingridb ja wil het wel vastleggen opzich maar hoeveel kost zo iets?

6. anno28

anno28 Niet meer actief

hoi mupet.

voor de alimentatie heeft de advocaat een regeling dat nibud norm heet. al hebben wij het hier samen bepaald. ik werk zelf ook en mijn man heeft meer inkomen dus van daaruit samen bepaald. als je wilt weten hoe en wat pb me dan ff.

wat betreft het huis denk er goed over na. je mag namelijk maximaal 2 jaar bij de woning op papier blijven. daarna mag het ook nog wel maar vervalt jouw huurtoeslag ed.
    als je nhg heb laat dan een toetsing uitvoeren zodat hij in het huis kan blijven.

wij zitten met het huis nu in hetzelfde traject alleen ziet het er hier naar uit dat mijn ex er ook uit moet.

bel eventueel een advocaat om te vragen wat het kost als je alleen een ouderschapsplan laat opmaken.

mocht je meer willen weten kan je me pben dan kan ik er inhouderlijker op reageren.

gr anno

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey anno, je hebt pb hoor :)

iemand nog niet enig idee heeft van alle kosten?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vakanties, hier gaat de kleine 1 week naar mijn ex en dan de andere 2 weken 3 dagen.

Over het huis, naar de bank gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn.
    Iig wel zeker iets laten vastleggen door een mediator en advocaat.

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

weet er alles van het is echt onwijs mijn moeilijk
    vooral om los te laten
    mijn jongste is nu 2,5 en toen we uit elkaar gingen nog net 1,5 jaar dat is dan echt even slikken om haar te laten gaan
    hoop jullie er goed uit mogen komen

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    one of a kind mag ik vragen waarom dat zo geregeld is met jullie vakantie? gewoon zelf besloten? handig? of? vraag me dat even af omdat ik bv 3 weken mijn kind niet zien wel erg moeilijk zou vinden haha maar ik denk dat het voor de kids ook best heftig zal zijn..?

enja wil ook best alles vastleggen maarja geen centen voor! mag blij zijn dat als ik dalijk een huisje heb wat ik redelijk kan aankleden (en dan bedoel ik gewoon de basic dingen)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mupet tuurlijk mag je dat vragen.
    Bij ons is een sociaal onderzoek geweest zoals dat in belgië heet.
    En die vrouw bevestigde dat mijn ex pedagogisch niet voor mijn zoontje kan zorgen.
    Hij wilde hem wel 3 weken lang hebben maar dat werd gelukkig afgewezen.

Mijn zoontje hoeft niet te blijven slapen door het jaar heen.
    Van 10 tot 18 uur gaat hij 1 dag in het weekend.
    Vakantie word dus nog wat, zelfs 1 week is dat te lang.

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Momenteel zit ik in eenzelfde situatie.
    Maar mijn kinderen 3 weken naar mijn ex laten gaat echt niet gebeuren!
    Net zo goed als dat het niet gaat gebeuren dat mijn ex zijn kinderen 3 weken niet zou zien! (Voor zover dat aan mij ligt natuurlijk)
    Ze zijn nog zo jong, hebben geen benul van tijd. Voor hun duurt 3 weken veel langer dan voor ons.
    Zodra ze daar meer besef van hebben, zou het vast wel kunnen, maar vooralsnog wil ik dat echt niet.

Succes met alles!

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons of a kind doen ze dat altijd standaard in België dan of? Ik snap dat 1 week dan ook al wel heel lang zal zijn!

@mirre ja 3 weken vind ik ook mega lang maar lijkt me voor de kids ook behoorlijk heftig ik bedoel ik woon nu nog hier en het is natuurlijk zo zomer maar hoe hebben jullie dit afgesproken dan?

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mupet nee is niet standaard.
    Moesten we ook ieder de helft van betalen a 550 euro per persoon!
    Het is er gekomen aangezien ik bleef zeggen dat ik niet wilde dat de kleine daar bleef slapen en zich nooit iets heeft aangetrokken van de kleine.

15. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wij hebben afgesproken dat we tijdens de vakanties het gewone schema aanhouden, zodat er voor de jongens zo weinig mogelijk veranderd. Wat ik niet haal aan vrije dagen, neemt mijn man voor zijn rekening. Wel alleen overdag, daarna slapen ze gewoon bij mij en haalt papa ze de volgende ochtend op. Dit doen we in ieder geval het eerste jaar. Ze krijgen al zoveel veranderingen te verduren.
    Wij staan er wel beide 100% achter dat we de rust voor de kinderen willen voor zover mogelijk. Dat betekent dat we zelf (en vooral mijn ex) veel moeten inleveren. Maar het voelt wel goed voor ons.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    In de zomervakantie is ze week 1 en week 6 bij haar vader, de 4 weken ertussen bij mij. Meestal plan ik daar wel nog een middagje bij papa in anders ziet ze hem 4 weken niet. Maar dat is meer voor m'n eigen gemoedsrust en omdat ik dat fijn voor haar vindt. Als ik dat niet zou doen, zou hij er ook niet om vragen.

Qua spullen van de kinderen is er bij ons heel duidelijk gezegd door de advocaat dat die niet bij de echtelijke boedel horen. Dus bij de boedelscheiding moesten we verdelen wat hij zou houden en wat ik mee zou nemen, maar haar spullen blijven van haar. Dus als zij verhuist, mogen haar spullen mee verhuizen. Uiteindelijk heb ik de meeste meubelen enzo gewoon achter gelaten, omdat hij behoorlijk groot woont en wij nu op een klein flatje wonen, dus ik kon de grote dingen niet eens kwijt.

17. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mirro hoe oud zijn jou kids dan? Even ter vergelijking :) mijnes 1,5 en 3 als ik dr gewone regeling aan hou dan zou hij ze alleen een weekend 1x in de 2 weken zien das best weinig vind ik dan?

Ik vraag me af of daar speciale 'regels' voor gelden ivm hechten vd jongste of heeft hij dat dat allang gedaan?

@ wijfie oke dus niet zo'n gek idee van mij om hun bed ed mee te nemen ;)

18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mupet, mijn dochter was 1 toen we gingen scheiden. Toen ging ze 1 dag per week naar hem toe en 1 dag in t weekend, nog geen hele weekenden. Dat hebben we opgebouwd. Die ene dag is gebleven, maar daarnaast dus om t weekend gewoon een heel weekend. Nu zit ze op school, dus die hele dag is een middagje geworden (of liever, 3 uurtjes eigenlijk, na school tot na het eten).

Ik denk dat het voor elk kind, hoe jong of oud ook, goed is om meer te hebben dan alleen 'om het weekend', al is het maar een middagje per week erbij, een keer met avondeten en dan blijven slapen bijvoorbeeld. Als je beetje goed contact met elkaar blijft hebben en niet te ver weg woont, vind ik het de moeite waard om daar je best voor te doen.

19. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik ben het helemaal met wijfie eens.
    Wij zorgen er echt voor dat we ze beide regelmatig zien.
    Ze zijn nu 3 en 4 jaar

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Ik zou dat ook t liefste willen voor de kids maar dat gaat niet echt

Mijn ex partner gaat im 5.30 van huis weg en komt om 17.00 weer thuis dus kan de kids dan niet naar het Kdv of mij brengen of naar mij mega vroeg niet handig dus

En ik werk zelf opt Kdv dus als ze daar zijn ben ik er ook.

Een dag/middag oid vrij nemen zit er financieel denk ik nirt in omdat hij graag in het huis wil blíjven wonen ( of dit kan gaan we uitzoeken)

Heb hem gevraagd of hij bv een dag oid vrij wou nemen zodat hij de kids dan ook had (betekend ws wel het huis dan niet hebben) maar dat wou hij (voorlopig) niet

Heb wel gezegd dat hij bv een dag in de week kan komen eten, wat spelen met de kids en helpen met naar bed brengen

Dacht eerst zelfs aan 2 avonden oid, maar in een ander topic zeiden forumleden mij dat ik daar mee uit moet kijken viir als ik bv een nieuwe partner zou krijgen dus ben daar nog niet helemaal uit...tips/ideeën?

Deel Deze Pagina