Daar gaan we weer!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb niet alles doorgelezen, maar is het niet zo simpel dat je gewoon aangifte kan doen?
    Als ik zou weten dat mijn kindje geslagen wordt door papa als ze daar is geen haar op mijn hoofd die haar daar nog heen zou laten gaan. Laat ze maar eens aan mijn deur komen dan! ik snap dat je je dan een hoop problemen op je hals haalt maar alles voor de veiligheid van mijn kind denk ik dan. Later denkt je meisje misschien dat mama het wist maar niks eraan kon/wilde doen...daar zou ik tenminste bang voor zijn.

Nogmaals misschien denk ik te simpel hoor, en ik wil je ook zeker niet aanvallen maar dit is mijn eerste reactie, instinct denk ik ;)

Sterkte want het zal heel moeilijk zijn voor jou als je dit weet!

2. Bau

Bau Lid

1 nov 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als blijkt dat die verhalen echt zo zijn en vader deze ook aan je bekend heeft, zou ik in jou situatie je kind niet meer meegeven tenzij de vader hulp gaat zoeken. Echt niet, je laat niemand je kind slaan toch!

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Even offtopic; je hebt een tijd meegeschreven in een topic waar ik veel in meeschrijf. En ik zie dat je zwanger bent. Gefeliciteerd! Uiteindelijk toch gelukt dus na alle fysieke klachten...

Ontopic; wat een ontzettende kl*te situatie. En vreemd dat het AMK zo reageert. Natuurlijk zijn er gradaties in ernst van situaties maar vind dit toch erg genoeg om op te pakken. Ook gezien de historie en zijn verleden. Heb helaas geen advies voor je, misschien dat je huisarts nog ideeen heeft?

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bezoek onder toezicht heb ik al aangegeven bij de raad van de kinderbescherming destijds.. vond men niet nodig.

Elke stap die ik wil veranderen in de omgangsregeling heb ik geen geld voor. Mijn man verdiend teveel.. ik krijg op geen enkel manier gratis/goedkoper een advocaat.

@Baukje
    Thnx :) jij ook zo te zien :D
    Gefeliciteerd

@Iedereen
    Het probleem is dat er protocollen zijn. En dochter wil nog naar vader. Dan ben ik haar dus tegen haar wil aan het thuishouden.

Begrijp me niet verkeerd... ik vind het heel vreemd gezien hij haar al eerder geslagen heeft.
    Vriendin van me zei ook: aangifte doen.
    Maar ja dan krijg je het woord van een kind tegen dat van een volwassen persoon en de grote kwestie : is het een tik of een klap?

Met schoolmaatschappelijk werk alleen al liep ik daar tegen aan... is het een tik van vader die dochter ziet als een klap? ja dat weet je niet, voor hetzelfde geldt probeert dochter aandacht te trekken etc..
    NIET MIJN WOORDEN!!

Ik kan de wijkagent proberen te bellen maar ik durf niet te zeggen in hoeverre ik daarmee vooruit kom, vooral omdat er nu een opvoedsondersteunende kotm praten om te kijken of zij misschien opvoedingsondersteuning kan bieden aan vader. Dit is vanuit Centrum Jeugd en Gezin.
    ZIj reageren wel met : oh wat een vervelende situatie.. daar moet snel hulp bij komen.

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Een update!

Iemand van centrum jeugd en gezin gaat contact met me opnemen.
    Ook dochter haar psychotherapeute is ingelicht, die meld zich aan bij een systeem van jeugd en gezin waardoor zij in contact komt met die andere mensen.

Heb contact opgenomen met vader...
    dat was nog wat zeg!

Ik: Dochter vertelde me dat jij haar weer slaat..klopt dat?
    Vader: Tis weer het zelfde verhaal maar ik praat het nie goed
    Ik: Is het misschien een idee als er iemand tips komt geven? Soort van opvoedingsondersteuning?
    Want ik vind dit wel een heel vervelende situatie..zij wordt op deze manier bang en onzeker..dat willen we niet toch?
    We willen beide dat ze een zelfverzekerde jonge vrouw wordt die graag naar haar vader gaat en op deze manier wordt dat steeds minder..met opvoedingsondersteuning kan er iemand met je komen praten en advies tegen van hoe met dat opstandige gedrag om te gaan
    Vader: Ik vind wel mee vallen echt slaan kan je nie noemen
    Vader: Ja dat is niet wat zij zegt. Ze heeft het over dat je haar heel hard tegen de zijkant van haar hoofd slaat en dat je dr wel eens met je vuist slaat etc
    Vader: Ja daarom zitten mijn armen enzo onder de litekens en zij geen en blauwe plek

Ik: Misschien vindt jij het. Iet echt slaan maar zo kan het bij haar wel overkomen he
    Vader: Met mijn vuist????
    Ik: ze is maar een klein meisje
    Vader: Das nie waar
    Ik: Ja ik zeg al: het kan goed bij haar zo overkomen
    Vader: Kom op ik sla nie met mijn vuist vin da onzin
    Ik: Maar tik of klap..ik zie dat het haar echt onzeker maakt.Ik sta niet achter slaan of tikken uitdelen
    Vader: Ja nou dan gbeurt het niet meer
    Ik: Ja maar dat was de vorige keer ook zo...en toen is het weer begonnen
    Vader: En is ze niet mee eens dan ff van te voren laten weten dat ik haar niet hoef te halen
    Ik: Ik zal het met haar bespreken als ze thuis is
    Vader: Das goed
    Vader: Jammer dat ze niet tegen mijn zegt papa ik wil niet meer komen da scheelt een hoop gedoe voor der heb et er al vaak aangeboden
    Ik: Ze zegt ook niet dat ze niet wil komen maar gaat wel met minder plezier
    Vader: Ik ben ook maar een mens maar eis wel respect na alles wat ik voor der doe
    ik: Ja maar respect eis je niet..respect verdien je
    Vader: En da zie ik heel erg weinig van terug
    Vader: Nou ik hoor van links en rechts van vrienden en kennisen die in handjes zouden klappen als ze een ex of vader vior hun kind hadden die doet wat ik allemaal doe

Ik: En ze gaat alleen maar meer puberen en nog slechter luisteren..dus we krijgen het nog veel zwaarder met haar
    Vader: Ja da word het zeker
    Vader: Ik wil ze graag straks aan de telefoon als da mag

Dochter wil haar vader iig niet bellen nu...ze is bang dat hij haar een schuldgevoel aanpraat en durft geen Nee tegen hem te zeggen..

Deel Deze Pagina