Daar gaan we weer...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Krv, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    @Kate87 ja het is nog niet voorbij. Dankjewel!
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    En nog geen duidelijkheid.. Vandaag wel doorverwezen naar het ziekenhuis omdat het hcg weer bijna verdubbeld is (1276). Er is mogelijk een vruchtzakje zichtbaar van 5.1 mm. Dat was woensdag 2.5 mm.

    Ze waren wat minder negatief in het ziekenhuis dan in de kliniek. Zondag mag ik weer terug voor bloedafname en een echo.

    Op de echo zie je ook duidelijk bloed, links van het vruchtzakje.

    @RoGiJuLi wat denk jij van dit beeld? Zou dit rondje het vruchtzakje kunnen zijn?
     
    Kate87 vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat denk ik wel idd.

    Hoever zou je nu moeten zijn? En hoe zeker ben je vd termijn?
     
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Dankjewel! 6 weken vandaag. Ik ben heel zeker, ivm ivf. Ik heb op 16 december een blastocyst teruggeplaatst gekregen.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik vond het vruchtzakje wel erg klein voor 6 weken, maar dat je hcg nu ineens verdubbeld (na een langzame start) en ook het zwarte rondje vergroot is, geeft dat wel weer meer positiviteit.

    Ik duim dat het zondag nog weer beter is :)
     
    Krv vindt dit leuk.
  6. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Superlief, dankjewel @RoGiJuLi, bij het googelen ben ik ook oude berichten van jou tegengekomen. Bij jou was de vruchtzak ook leeg op 6 weken toch? Ook geen dooier te zien toen?

    Ik vind het zo'n vreemd verhaal. Vooral omdat ik bij mijn zoontje veel duidelijkere echo's had. Maar waarschijnlijk is het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daar ben ik heel blij mee.

    Zondag weer een update!
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt.
    Ook helemaal niks te zien.
    En de vruchtzak was een week te klein.
    1 week daarna weer een echo en toen een gevulde vruchtzak met dooierzak en vruchtje met kloppend hartje.
    Vruchtje was ook toen exact 7 weken groot gemeten.
     
    Krv vindt dit leuk.
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen meer.

    Jee, wat spannend toch ineens weer. Ik duim voor mooie beelden morgen! Hoe laat mag je komen @Krv ?
     
  9. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Krv hoe zag het er vandaag uit?
     
  10. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Nou het was nog steeds onduidelijk. Uiteindelijk ruim 4 uur daar gezeten vandaag, hcg is vrijdag in het ziekenhuis geprikt en was daar lager dan in de kliniek. Blijkbaar hanteren diverse labs andere methodes om het hcg te bepalen. Vrijdag was het rond de 1000 in het ziekenhuis en vandaag rond de 1700. Ze vonden het een mooie stijging.

    Weer geen vruchtje of dooierzakje tezien, het leek alsof we iets zagen kloppen maar dat zat echt in de rand van het vruchtzakje. Ze heeft het vruchtzakje 2 keer gemeten. Een keer kwam het op 5.8 mm en 1 keer boven de 9 mm, nogal een verschil!

    Ze vroeg of ik over 2 dagen of over een week terug wilde komen en ik heb aangegeven dat ik liever een week wacht. Ik heb al zoveel echo's en bloedafnames gehad en er wordt maar niks duidelijk. Later belde ze terug dat ze overlegd hebben met de andere artsen en me toch echt over 2 dagen weer willen zien.

    Dus dinsdag weer terug! Morgen hoor ik hoe laat ik mag komen.
     
  11. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Krv goh, wat bizar dat het er nu eigenlijk best een beetje positief uit begint te zien. Of interpreteer ik het verkeerd?

    Ik duim in elk geval nog even door. Hopelijk een mooi echobeeld op dinsdag. Oh, ik hoop het zó voor je!
     
    Krv vindt dit leuk.
  12. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Je interpreteert het goed hoor! Ik durf zelf alleen echt niet te hopen eigenlijk. Bang om straks een tweede klap te krijgen. En feit blijft dat het hcg laag is en het echobeeld niet klopt. Maar het lijkt zich wel te ontwikkelen en het ziekenhuis is niet negatief. In het verslag stond 'niet vitale zwangerschap of atypische vitale zwangerschap'.
     
  13. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Krv wat een rollercoaster zeg! Maar dat er überhaupt hoop is na zo'n start, bizar!
    Hoe laat word je morgen verwacht?
     
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    @Tuttebelleke ja echt bizar inderdaad! Ik heb nog geen tijdstip ontvangen.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Is buitenbaarmoederlijke zwangerschap al helemaal uitgesloten? Aangezien bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap er ook een pseudoring in de baarmoeder kan ontstaan.
     
  16. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Ja, daar ben ik zelf ook wel bang voor. Ik ga het morgen even navragen. Kliniek dacht mogelijk toch buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ziekenhuis is overtuigd van intra uteriene zwangerschap. Bedankt voor je berichtje want ik was het alweer vergeten dat dit ook zo kan zijn!
     
    Kate87 vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Verstandig, even heel l#llig gezegd: alles beter nu dan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Als t maar op de goede plek zit, ben je tenminste niet snel in gevaar als t geen vitale zwangerschap is
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Ja helemaal met je eens! Ze kijken ook heel goed bij de echo's naar de stompjes van de eileiders, eierstokken, niche en de buitenkanten van de baarmoeder om echt goed te kijken of er iets buiten m'n baarmoeder zit maar tot nu toe gelukkig niks gezien! Het zijn ook echt heel lange echo's elke keer. Bij mijn vorige buitenbaarmoederlijke zwangerschappen was het maken van de echo ook pijnlijk maar nu helemaal geen pijn.
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wel heel fijn dat ze zo goed kijken! :) super dat ze niets zien. Dan verwacht ik ook niets geks buiten de baarmoeder :) sterkte met afwachten tot morgen

    (Ik had een atypische buitenbaarmoederlijke zwangerschap, echo's deden geen enkele pijn, op buik voelen ook niet terwijl de boel nog steeds bloedde)
     
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Wat fijn dat de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap steeds kleiner lijkt te worden, en er misschien toch een vruchtje op de juiste plek zich ontwikkelt! Ik duim voor nog meer positieve berichten!
     
    Krv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina