Vandaag een goede echo dus stiekem deze avond al voorzichtig aan het brainstormen mbt namen! Onze zoon heet mai.L (omdraaien ) en onze dochter heet ani.N (uiteraard ook even omdraaien ) Wat we tot dusver leuk vinden? - Elena - Liv (kan niet ivm achternaam) - Evi Jongens? Echt geen idee. Houden wel echt van stoere namen. Vriend vindt: Aiden, Noah, Ivar Ik: Mats, Evan, maar eigenlijk vind ik niets nog echt geweldig haha. Hebben jullie leuke suggesties? Alvast bedankt!
Mooie naam zo heet onze dochter ook Ik vind evi er heel leuk bij evy nog mooier .. Lijkt op de naam van me oudste vond het wel grappig te lezen hihi Zelf vind ik Noah erg mooi erbij passen voor een jongen
Offtopic: Slimme truc dat omdraaien ivm herkenbaarheid! Beter dan dat gedoe met puntjes! Ontopic: Misschien weer een naam van vier letters met een i en een a erin? Hier wat ideetjes daarmee! (De namen tussen haakjes lijken misschien wat teveel op naam van broer / zus) Voor een broertje: Aimo Alin, Avin Aric / Arik Aris Arvi Auri Caio Dain Dani, Davi Dias Elia Esai Gavi (Gian / Jian) Hias Iago Icar Idan, Idas Ilan, Ilar, Ilas Ilia Inar Isai Isak / Isac / Izak Isav, Isas Itai, Itan Ivan, Iwan, Izan Ivar Jaia Jair / Yair / Jaïr / Yaïr Jari, Jani, Javi Kain / Kaïn / Cain / Caïn Kais Kavi (Kian) Maik Mika Olai, Ozai Rais Rami Ravi / Rafi, Rabi (Riza, Rida) Sami Shai Tias Zaïr Zavi / Savi Voor een zusje: Abbi Aila, Eila (Aina), Aine Aira, Eira, Aire Aisa / Aiza , Eisa / Eiza Aiva, Eiva, Aive Alix, Aliz Aria, Oria Avis (Biba, Bisa) Cadi Cari / Kari (Cila) Dami, Dari Dani (Disa, Dita) Feia Gaia (Gila, Gisa, Gita) (Hila, Hisa) Ilsa Imma, Ibba, Illa Inka Iria, Irja Irsa, Yrsa Isha Isla, Isra Ivka Jaia Jani Joia Kaia (Kira, Kiva) Maci Maia Mari Meia (Mila, Mika / Mica, Misa, Mira, Miya) Raia Rani (Riva, Risa, Rika / Rica) Sari (Sila, Sima) Tari, Tani, Tavi (Tira, Tila, Tisa, Tiva) Vani (Vita, Vida, Viva / Fiva, Vica / Vika) Yami Ylva (Ziva / Siva) Zoia
Oh bedankt voor jullie reacties! Noah vind ik inderdaad erg leuk bij de naam van onze zoon, maar toch vind ik hem net niet zeg maar haha. De i en de a in een naam vinden we super. Ben alleen beetje bang voor het kwik kwek en kwak effect? De namen die ik uit je lijstje heb gehaald: Dani Ivan (Ivas, Ivar) Mila Sari
Elana heeft altijd op mijn lijstje gestaan maar man vond het niet mooi. Echt voor mij nog steeds een supernaam. Daarnaast vind ik naast de namen van je andere kinderen evi het mooiste erbij
'Moet' je dan inderdaad een beetje voor uitkijken, maar zolang die i en a op andere plekken in de naam staan dan in de naam van broer en zus is die kans al een stuk kleiner Mila zou dan dus eigenlijk al afvallen.. Maar Ivan en Sari bijvoorbeeld totaal niet (hoewel Ivan ook wel op Liam lijkt qua klank maar zo kun je jezelf gek blijven maken, haha). Misschien maak ik nog een lijstje met namen met een I en een A erin maar dan niet per se 4 letters
Ik vind ook de namen met een i en a erin mooi erbij, maar dan wel alleen de namen waarbij de letters afzonderlijk worden uitgesproken. Geen Aiden bijvoorbeeld. Meisje: Dani, Alix of Isah Jongen: Xavi, Ivan of Ivar
Elena vind ik leuk! Evi ook. Van de jongensnamen vind ik Noah, Mats en Aiden het leukst. Overige ideeen: Elin Jill Liz Isa Indy Leah Noella Ravi Mart Glenn Lenn Lenny Finn Vince John Jonah Jonas
Bedankt voor alle reacties met suggesties, leuk! mamavjulia: Elana vind ik niet mooi. Elena wel hoor, maar is ook vooral de favoriet van mijn vriend. Ik vind de naam qua uitspraak vooral wat minder. Je kunt de klemtoon al gauw anders leggen én het lijkt op Helena en dat vind ik weer een hele duffe naam Plus dat een vriendin een dochtertje heeft met bijna deze naam. Evi is leuk, maar ik weet niet of ik het leuk vind voor een vrouw van 35 en aangezien onze achternaam ook maar 3 letters heeft vind ik die combi niet zo geweldig. Babyss: Lena vind ik minder leuk dan Elena. Valt ook af omdat een vriendin haar dochtertje precies zo heet. Voor een jongen moet het echt een krachtige, stoere naam worden. Ongeveer 4 letters en ook niet te geknutseld. Heel kort vind ik erg leuk voor een jongen (Lev, Vic bijvoorbeeld of Seth etc) maar onze achternaam heeft maar 3 letters (1 lettergreep) én het begint met een V en is een dier Geen hele leuke combi dus met veel korte namen. Leuk zou dus zijn als het een iets langere naam is die je leuk kunt afkorten. Lennon -> Lenn. Bijvoorbeeld.
Evi vind ik leuk, maar met een korte achternaam vind ik een langere voornaam mooier. Vind bij de namen van je zoon en dochter wel een wat meer voorkomende naam mooi. Quinn vind ik ook een erg leuke jongensnaam, kan ook voor een meisje, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Finn vind ik er ook prima bij staan, maar waarschijnlijk weer minder bij jullie achternaam. Andere jongensnamen (sorry als ze al genoemd zijn): Mika Sem Roan Aron/Aaron Lars Luca Mats Tygo Noud Boaz Cas Sepp Dion Brent Elias/Eli Evan Jari Meisjesnamen: Isa Liva/Livia Zoë Sophie Emma Julia Lynn Jill Yara Milou Nova Loïs Mira Elisa
Ben het helemaal met je eens En Finn klinkt inderdaad niet mooi icm onze achternaam. Zo jammer want daardoor vallen best veel namen af die we heel mooi vinden! Aaron, Mats, Noud, Evan en Jari vind ik leuk. De meesten worden alleen afgekeurd door vriend of zijn al vergeven bij vrienden.