hallo zyn hier dames die bijv een opleiding doen bij de nti scheidegner of andere thuis studie ? en hoe bevalt jullie dat ? hebben jullie na je studie ook echt een baan gevonden ? ik zit namelijk te twijfele of ik een thuis studie met stage waarbij je dus een echt diploma krijgt of via bijv een hoge school de voordelen van een thuis studie zijn dat ik het in me eige tempo mag doen kost minder geld als bij een hoge school. al denk ik persoonlijk dat een hoge school beter aangeschreven staat alleen voor mij nu onbetaalbaar en niet te combineren met de kleintjes. en aangezien de studie financiering ook afgeschaft word ben benieuwd naar jullie ervaring.
Ik volg nu een cursus via de LOI naast mijn baan van 24 uur en mijn gezin. Vooral het in eigen tempo studeren bevalt me erg goed. Sandy
Praktijkdiploma loonadministratie. Ik ben financieel administratief medewerker bij een wijnimporteur en ga naast de administratie ook de loonadministratie voeren.
Ik doe basiskennisboekhouden via het NTI. Bevalt prima,ik mag binnenkort examen doen Al heb ik geen idee hoe dat aangeschreven staat, ik ben het nodig voor mijn huidige werk.
Thuis studeren klinkt wel leuk en makkelijk, maar waarschijnlijk heb je toch het meest aan een HBO opleiding aan een hoge school. Zelf heb ik ook een tijdje aan de Open Universiteit gestudeerd met een kind, maar uiteindelijk toch overgestapt naar een echte universiteit. Als je nog nooit een HBO opleiding hebt gedaan betaal je het wettelijk college geld (ongeveer 1800 dit geld kan je lenen via DUO) en daarnaast heb je volgend jaar nog recht op studiefinanciering. De afschaffing van de studiefinanciering gaat in vanaf 2014/2015 en geldt alleen voor nieuwe studenten. Ik weet niet of je een partner hebt, maar zonder partner kan je een aanvullende beurs krijgen van 450,-. Daarnaast kan je ook nog overwegen om in deeltijd te studeren zodat je naast je studie nog kan werken. Je krijgt dan geen studiefinanciering. Belangrijk is vooral dat je eerst opzoek gaat naar een studie die je leuk lijkt en waar je kwaliteiten liggen, want uiteindelijk moet je ook de drijfveer hebben om het af te maken.
Ik heb ooit een keer de opleiding voor sociaal pedagogisch werk gedaan bij het nti en dat vond ik erg tegen vallen.
Ik heb ook een thuis studie gedaan en eens in de zoveel tijd heb je toch een college zeg maar... Ik vond het wel goed te doen, maar het is niet echt dat je het kunt doen wanneer je wil. Je moet toch gewoon voor een bepaalde tijd opdrachten etc inleveren. Maar het is zeker anders als je naar een hoge school gaat, toch net wat meer vrijheid. Als je via LOI of NTI (de bekende) gaat studeren staat het ook goed aangeschreven. Sowieso moet je daarvoor meer discipline hebben en dat zegt dan ook wel wat over jou als je zo'n studie afrond binnen een gangbare tijd.