Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen dus dan maar hier Ik ben december uitgerekend en ben al een beetje op me dooie akkertje aan het kijken voor de eventuele nieuwe kinderwagen. Waarom ik zo vroeg al neus? Ik moet natuurlijk wel weten hoeveel we moeten sparen Maar welke wagens hebben jullie op het oog of hebben jullie gekocht voor de kleine? Ik woon ook nog eens op 2 hoog in Amsterdam dus geen lift haha en nog een kleuter van bijna 4 erbij, daarnaast heb ik last van mijn knieën en zwaar rug patient dus het moet geen tank van een wagen zijn. Het moet wel mee naar boven hihi. Ik had zelf de bugaboo cameleon 3 of de joolz day in gedachten
Geen wagen maar een draagzak? Ik woon 1 hoog en geloof me, je word het echt flinm zat om zo'n ding steeds naar beneden te brengen. Onderstel, naar boven, bak naar beneden, naar boven en vervolgens weer naar beneden met kind. Of wandelwagen incl bak de trap optrekken. Maar dat is zwaar hoor. Heb je geen mogelijkheid om hem beneden te laten? Hier kan hij in de berging staan (buitenom) maar in overleg met de woningbouw mocht hij in de centrale hal staan. (Met hangslot aan een hek en beschermhoes erover. Nou moet ik zeggen dat er maar 3 mensen wonen in dit gebouw. Flat met 30 bewoners is al weer wat anders..
Ik heb een portiek woning en woon ook maar met 3 boven elkaar. Dit zijn oude huizen dus hebben geen berging helaas. Je doet de deur op en staat meteen tegen de trap naar boven. Bij mijn dochter ook gedaan hoor, onderstel op me schouders, kind in zitting en aan me andere arm en alle nodige spullen die mee gingen. Dus ben het zeker wel gewend maar daarom nu op zoek naar een lichtere wagen die makkelijk mee naar boven te slepen is. Ik haal zowieso de ergobaby draagzak om tussendoor boodschappen te doen waar de wagen niet bij nodig is. Maar ik moet echt een wagen hebben want een paar uur met een kind in de draagzak zorgt ervoor dat ik de hele avond niet meer kan lopen
Is die van maxicosi dan niet handig? Je hebt dan gewoon je maxicosi en die zet je gewoon op een onderstel en dan heb je een kinderwagen... Denk dat die dan niet zo zwaar zal zijn
Ik heb de Quinny Buzz ( woon 3 hoog zonder lift en zonder berging ) Dus moet mee naar boven en mee naar beneden. Ik vind hem qua gewicht wel mee vallen.
@lovekisses altijd begrepen dat het kindje door de zwakke rug niet langer dan 1,5 uur in de maxicosi mag zitten. Dus zal dat nu ook weer niet doen ik ben namelijk als ik de deur uit ga langer onderweg @saja87 daar heb ik toen ook naar staan kijken, zag nu de quinny mood en die vond ik super alleen er zat op de reiswieg geen handgreep dus dat word moeilijk met naar boven meenemen. Weet niet hoe dat zit bij de buzz?
Wij hebben getwijfeld tussen de moodd en de buzz, de buzz is wel een stuk lichter in gewicht dan de moodd. Dus dan is de buzz wellicht handiger voor jou.
rot dat je geen berging heb zeg, scheelt een hoop maar goed ik zou voor de bugaboo gaan, die hebben wij ook,hij is lekker licht,ook de bak vind ik niet zwaar.
Wij hebben de Stokke, heel ander type wagen dan de modellen die je noemt maar je kunt de voorwielen naar achter klappen en dan zo de wagen tree voor tree de trap op trekken achter je aan. Als je dit een beetje subtiel doet kan dat met baby er gewoon in (hier ooit gedaan op vakantie, was wel al de buggy inzet (6mnd+) maar dat ging prima.
Wij hebben een mutsy transrange. Die is niet zwaar en kun je ingeklapt makkelijk dragen. Bij babydump krijg je er een maxicosi bij die je ook op het onderstel kunt zetten. Ook kun je de wagen later gebruiken als buggy. Ik vind het een fijne wagen. Hou er rekening mee dat een baby geen uren in een draagzak of maxicosi mag dus voor lange wandelingen is een wandelwagen echt beter.
Ik zie meerdere over de mutsy Ik ga binnenkort naar babypark en dan ga ik even alle kinderwagens op de testbaan uitproberen
Wij hebben de lichtste wagen van allemaal 8 kg inclusief reiswieg... (meeste weegt t onderstel alleen al 8 kg) Wij wonen wel in een hoekhuis, maar een poppenhuis, dus voor ons was klein opvouwen en lichtgewicht (ik heb een slechte rug) heel belangrijk. Wij hebben de Phil & Teds Smart gekocht (niet overal verkrijgbaar). Super licht gewicht houdt ook in, dat ie niet de robuustheid heeft van andere wagens natuurlijk, maar wij gaan er niet meer door de bossen wandelen! Je moet het meer zien als een luxe Buggy waar een reiswieg en maxi cosi op kunnen De wielbasis is maar 53 cm, dus dat is ook erg klein! Mijn tip, schrijf eens een op wat je belangrijk vind aan de wagen, bijv: Gewicht, opgevouwen maat, zitje alleen van je af, of ook naar je toe?, waar ga je voornamelijk wandelen? Budget? (voor 600,- heb je een complete wagen, maar voor 1200,- ook...) En ga met die antwoorden eens naar een babyzaak, ze kunnen je dan echt wel goed adviseren hoor!
wat ik zoek is eigenlijk: * Een vrij lichte wagen * zitje van me af en naar me toe * zitje los van de wagen (dus niet een geheel opvouwen) * ik loop bijna iedere dag met de wagen en dan ook geregeld in bossen (geitenboerderij etc) * ik wil rond een budget van 1000 euro kijken * onderstel vrij klein opvouwen i.v.m ophangen in de trapgang en naar boven slepen * goede ruimte onder de wagen voor eventuele boodschapjes * ik heb hiervoor de bugaboo frog gehad en eigenlijk vond ik deze vrij laag, vandaar dat ik ook naar de joolz day aan het kijken was In princiepe ligt het aan mij haha, me vriend krijgt dat ding makkelijk omhoog maar met mijn knieën en rug moet ik echt wel even goed nakijken
Ik heb een Bugaboo gekocht. 2e hands aangezien ik ze nieuw belachelijk duur vindt en er 2e hands zoooo veel zo goed als nieuwe te vinden zijn.