ons kereltje doet t prima snachts slaapt hij goed . na de voeding terug in bed en slaapt gelijk alleen overdag niet .sjouw er de hele dag mee rond . als hij zijn tut in heeft slaapt hij anders niet . maar moet zn tut steeds vasthouden anders gaat hij huilen . hoe hou ik dat ding er in godsnaam in . er zit nu zo'n koortje aan maar dat werkt niet dus ..... wie heeft DE TIP ?????
Jouw zoontje is pas 4 weken...het duurt nog wel even voordat hij zijn tutje kan vasthouden of zelf kan pakken wanneer hij deze loslaat. Met kinderen en een speentje is het hetzelfde verhaal. Mijn zoontje ging pas vanaf 6 weken overdag echt slapen...daarvoor wilde het ook niet lukken. Wat bij ons echt de oplossing was, was een puckababy + voorspelbaar ritme. Ik droeg mijn zoontje die eerste weken constant in een draagdoek...heb je toch nog je handen vrij en kun je eventueel iets opruimen ofzo. En meestal viel hij vanzelf in slaap. Het wordt straks allemaal wat gemakkelijker, als hij zichzelf (even) alleen in de box kan vermaken .
Ons mannetje heeft er momenteel ook last van, en dan ook echt overdag, want s nachts gaat het prima... Mijn gevoel zegt dat hij alle indrukken moet verwerken en daardoor niet of moeilijk in slaap komt overdag. Hij vecht tegen zijn vermoeidheid. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar ik hou hem bij me en wieg hem in slaap. Soms merk ik dat hij zn tut wil, dus dan geef ik hem die en hou hem dan vast tot hij slaapt, daarna leg ik hem in zn bedje of box... Heeft je zoontje niet zodra hij slaapt dat zn zuigbehoefte minder word? Dat heeft mijn zoontje wel namelijk, zodra hij slaapt dan haal ik mn hand van de tut en als hij er uit valt, dan laat ik de tut er ook uit....
De gouden tip: draagdoek. Ja, je sjouwt er de hele dag mee rond, het is een baby Maar met een draagdoek heb je je handen vrij.
Draag doek heb ik maar kan ik nog niet echt iets. Zijn zuig behoefte word idd minder maar zo gauw als ik m weg leg als hij slaapt dan duurt t een paar min en word weer wakker en puur omdat dat ding niet blijft zitten
Misschien een andere speen proberen? Ik had eerst die van bibi.. Toen over gegaan op de aventspeen.. Koortje niet doen hoor tijdens het slapen.. Is gevaarlijk
Hmmmmm hadden wij ook. in het ziekenhuis op de couveuse afdeling hadden ze een doekje om de speen getaped zodat hij op hoogte van het mondje bleef liggen zodat de baby er weer naar kan happen als die even loslaat. Scheelt ze een hoop werk, Dit hebben wij overgenomen thuis, doormiddel van een spuugdoekje door de ring te trekken. Maar goed dan moet het kindje wel op zijn zij slapen. En ik weet dat dat "officieel"niet mag. (terwijl ze op de couveuse onze dochter op haar zij lag en dit hebben wij thuis gewoon doorgezet!) Dan is het een super oplossing zon doekkie door de ring. Maaaaaaaaarrr........klinkt misschien heel stom, ben wel een beetje jaloers hoor op dat doorslapen snachts! Pffff wij zijn gebroken, die van ons slaap overdag prima maar snachts...........Laten we hopen dat het een fase is Suc6 met zoeken naar oplossing
Het kan misschien ook zijn dat hij 's nachts zo goed slaapt omdat hij hartstikke moe is van de hele dag weinig slapen... Ik heb geen gouden tip om de speen te laten zitten. Maar misschien is het een idee om een puckababy te proberen? Mijn dochter werd vooral wakker door zichzelf! Misschien is dat bij jouw zoontje ook wel zo, dat hij zichzelf wakker maakt en dan dus zijn speen nodig heeft om weer in slaap te vallen?! Als je hem in een puckababy laat slapen voelt hij zich beschermd, hij kan niet zo snel wakker worden van een bewging van zijn armpjes. Echt een aanrader! Wie weet, als hij daardoor beter en dieper slaapt is het ook het probleem van zijn speen opgelost?! Ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk is het snel opgelost voor jouw zoontje en voor jou! @Marleen, onze dochter hebben wij ook op haar zij laten slapen de eerste tijd. Wel in een zij-slaper.. Ze mogne het niet adviseren maar "off de record" zeggen ze allemaal dat het wel goed is. Vooral ook in verband met het afplatten van het hoofdje.
Misschien wil hij gewoon heel graag bij jou zijn ipv alleen in zijn bedje? Heel normaal, hij is hartstikke klein! Je kunt hem wat langer vasthouden voor je hem weglegt, zodat hij dieper slaapt en het misschien niet merkt. Of je neemt idd de draagdoek en kijkt of hij tegen jou aan langer slaapt. Of je gaat lekker met hem zitten, boekje, dekentje, sapje, samen coccoonen en kijkt of hij dan in een diepere slaap komt. Veel succes en geniet van je kindje!
Pucka baby heb ik ook al. Maar dan word ie boos omdat ie dan niet goed kan bewegen.(heb alles van de eerste, wel makkelijk). Ga t es met een doekje proberen op de zij leg ik m wel heb een erosleep en hij slaapt bij ons op kamer
dat coccoonen klinkt wel lekr,maar is lastig met nog een peuter vsn 2. Heb vandaag t doekje geprobeerd en t blijft iets beter zitten nu
Fijn dat je hem met de speen dan in slaap kunt houden. Ja, dat lijkt me ook lastig. Toch heb je te maken met een heel kleintje erbij, als die behoefte aan mama heeft is dat toch ook belangrijk... Misschien is die speen idd genoeg voor hem. Anders zou je toch de draagdoek nog kunnen proberen, kleintje slaapt lekker tegen je aan, terwijl je je handen vrij hebt voor je peuter. Maar volgens mij vind je dat niet zo praktisch