Daar is hij dan de belangrijkste dag , 1e verjaardag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door one of kind, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik bedoel niet dat je het letterlijk afdwingt. Soms kunnen mensen dit zo aanvoelen.

Ik zou echt proberen om die verwachtingen te laten varen. Als je (te hoge) verwachtingen hebt, heb je ook grote teleurstellingen. Hoe jammer is dat! Zonde van de 1 jarige verjaardag van je zoontje hoor, echt!

Ik merk dat zo vaak dat mensen zoveel verwachtingen hebben. Ik kan daar zelf al helemaal niet tegen, als ik dat merk dan ben ik ook vrij snel duidelijk dat ik daar niet aan kan voldoen. Als je elkaar vrij laat, wordt het gewoon leuker, dan komt iets vanuit een innerlijke belangstelling.

Maar goed, ik moet erbij zeggen, ik ben opgegroeid in een gezin waarbij het altijd ging zoals het ging. Niemand legde zich vast. Je zag wel of er iemand kwam. Dat is nog steeds zo. Zelf vind ik het allang best, hoe meer mensen, hoe drukker ik ben, hoe minder ik echte aandacht kan besteden aan die er wel zijn.

Het is toch echt ook hoe je er zelf in gaat staan. Heel lief al die begripvolle reacties. Maar als je dit zo blijft voelen, krijg je keer op keer teleurstellingen en daarmee doe je jezelf en je gezin te kort vind ik.

2. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    nou meid ik snap je best!!! Ik heb het dan niet gehad bij de eerste verjaardag van mijn zoontje maar wel bij de geboorte van ons dochtertje. Zij is in augustus dit jaar geboren en 2 weken later belde pas de eerste om op visite te komen. De opas, omas en tantes en ooms waren al wel geweest. Verder was de uiteindelijke opkomst ongeveer 1/3 van wat er bij onze zoon geweest was. Terwijl we de zelfde mensen een kaartje gestuurd hadden. Ook dit deed en doet me nog wel eens pijn. Maar weet je mensen denken het veel te druk te hebben tegenwoordig en tijd vrij maken voor andere is soms best lastig lijkt wel!! Hoe jammer het ook is, papa en mama zijn het aller belangrijkste samen met de opas en omas en verder maar lekker laten!!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat jammer als je je er zo op verheugd had en dat je ook geen enkel kaartje ontvangen hebt.
    Mijn kinderen zijn allebei in de zomervakantie jarig, dus meestal komen er gemiddeld tussen de 8 en 12 mensen. Al krijgen we vaak ook wel een aantal kaartjes.
    Zelf vind ik het niet zo erg, als ze groter worden, kunnen ze hun eigen kinderfeestje geven voor of na de vakantie, dan is (bijna) iedereen er tenminste nog.

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier hebben wij er bewust voor gekozen om de verjaardag van onze dochter op 7 Januari te vieren (ze is 23 december jarig geweest) De 23e gingen we met gezin lekker een dagje eropuit. 's Ochtends kwam wel oma eventjes langs en 's Avonds kwam opa eventjes langs. Misschien kan je dat volgend jaar doen? Sommige mensen hebben het hoofd er niet naar staan. En ik bel iedereen morgenavond even als reminder. De uitnodigingen hebben we eind November al gestuurd en van iedereen (nou bijna iedereen) accoord gekregen.

5. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Zijn verjaardagen vieren heel erg belangrijk voor jullie?Al zouden we het vieren zou ik het lekker prive houden,alleen de ouders opas en omas en mischien hele goede vrienden.

Wel jammer dat je je nu zo voelt,ga het lekker gezellig maken met je man en je wondertje,daar heb je al die mensen niet voor nodig.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moeder van 6 zo op zich zijn verjaardagen niet zo belangrijk voor me ( ons)
    Maar wel die van mijn wondertje waar ik 4,5 jaar op gewacht heb :(, dit zal ook nog wel door mijn hormonen komen

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben het wel kleiner gehouden en duidelijk aangegeven dat het feest van 1 tot 4 was. Mijn man en ik hadden afgesproken dat we de taart zouden geven als de opa's en oma's er zouden zijn.
    Mijn ouders kwamen gewoon anderhalf uur te laat. Maar goed, toen ze er eenmaal waren heb ik de taart gegeven en heeft de kleine naar hartelust gekliederd.
    Mijn eigen opa en oma kwamen toen nog binnen (echt pas rond drie uur) en tja die konden hun cadeau aan de kant zetten en even wachten op hun drinken en hun cupcake, want wij hadden het te druk met ons kind!
    Dat vonden ze maar vreemd maar dat is hun probleem hoor.

Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf mee omgaat. Jij had hele hoge verwachtingen van alle 22 mensen, ik denk eerlijk gezegd dat dat niet realistisch is. Mensen doen toch lekker waar ze zelf zin in hebben en ik denk dat het heel zeldzaam is dat iemand 22 mensen om zich heen heeft die zich allemaal in jou inleven en zich voor jouw onuitgesproken wensen inspannen.
    Voor hen is het maar een verjaardag, voor jou is het De Eerste Verjaardag Van Jouw Langverwachte Kindje. Snap je?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat snap ik meid.
    Maar denk dat niemand het netjes vind als men vraagt aub te waarschuwen als je niet komt, men zegt dat hij komt, en dan gewoon niet komt opdagen.
    Tuurlijk is het voor ons anders.
    Maar ik vind het gewoon niet netjes als men gewoon niet komt opdagen.
    Maar dat zal dan wel met de opvoeding die ik heb gehad te maken hebben.

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ochgossie... wat naar :(

Ik heb ook bijna zitten huilen toe ik het zoveelste belletje/smsje kreeg met een afzegging. Dus ik kan me heel goed voorstellen hoeveel verdriet dit je heeft gedaan. En al helemaal omdat jullie 4,5 jaar hebben moeten vechten. Waarschijnlijk ook nog eens mensen die toen met jullie meeleefden die nu niet kwamen?

Hier had ik op het kaartje gezet van 12 tot 17 uur. En om 14.30 was er nog niemand.... uiteindelijk om 15 uur kwam iedereen tegelijk. Vééls te druk met bijna 30 man en ik was blij dat iedereen weg was.

Maar het is en blijft de eerste verjaardag... en dat kun je nooit meer over doen. Een hele dikke knuffel voor jullie!

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. En ik vind het overigens ook onbeschoft om te zeggen dat je komt en dan uiteindelijk wegblijven. Helemaal als je het vraagt voor wat betreft de inkopen die je moet doen. Nu kun je nog een week taart eten.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    xmoniquex ik ben blij dat we de bestelling van de taart nog hadden verkleind anders zat ik nu met een hele taart over en idd nog een hoop vlaai.
    Dan nog niet te spreken over het gewone eten.
    Doen wij altijd bij een verjaardag voor iets te eten zorgen.
    Dus maar gaan verdelen onder mijn ouders enz.

Stopcontact idd mensen wat zo hebben meegeleefd een aantal.
    En dan een koppel die wat zo teleurgesteld waren toen er mensen niet op de verjaardag waren gekomen van hun zoontje hun 1e verjaardag( wij niet heh;)) , de dag van te voren tegen mijn man zeggen we komen.
    En dan niet komen opdagen:(

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Mee eens!

Toen Julia 2 werd, hebben we BEWUST haar de kaarsen laten uitblazen toen een geen visite was......dit is ons moment. Hetzelfde met taart eten, lekker met z'n drieën.

Maar jij hebt wel behoefte aan veel visite en daarom vind ik het sneu voor je.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0

Daar heb je idd gelijk in. Je zou ze er nog eens op aan kunnen spreken.. zou ik wel doen denk ik, zo van 'jullie hebben ons wel laten zitten met één hoop eten zeg, was er iets ernstigs aan de hand?' Ofzoiets.

14. adi

adi Niet meer actief

Ik snap je teleurstelling.

Om die volgend jaar te voorkomen (met deze datum zul je dat altijd houden) adviseer ik je om feest te verschuiven naar januari.

Mijn kinderen zijn midden in de bouwvak jarig. Dit jaar was werkelijk iedereen op vakantie, zelfs opa's en oma's. Op hun 2de verjaardag hebben wij een feestje voor kids gemaakt, dus met ons gezinnetje de hele dag naar Kidzcity en daarna pannenkoeken eten en laten schminken. Ze vonden het geweldig!!!
    Echte feest hebben we 2 weken later gedaan.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Adi dat is wel een goed idee om volgend jaar met hem te gaan doen.

Had hij beter zijn uitgerekende datum geboren kunnen worden in januari;)
    Geintje:)

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik wil ook graag de traditie houden om zijn echte verjaardag met ons drieen te vieren, al wordt dat hier niet echt begripvol ontvangen door de famillie ;) Taartje eten en iets leuk doen met ons gezinnetje. Ik kijk er al helemaal naar uit en niemand kan het verpesten. En wie komt op zijn 'feestje' die komt lekker. Wij hebben van 12 tot 15 gepland en dat houdt taart en koek in, weinig verder eten wat over blijft dat scheelt (en taart raak ik hier ind e buurt wel kwijt ;))

17. Alita

Alita Niet meer actief

aaah wat *** man!

Maar het gaat erom dat je zoontje geniet en echt waar...kinderen...die geven er geen barst om hoeveel mensen er komen en hoeveel kaartjes hij ktijgt...als de meest belangrijke mensen er maar zijn en dat zijn papa en mama lieverd...

Ik denk dat wij als mama ons er vee meer ruk over maken dan de kids zelf....en als hij het leuk heeft gehad is het toch goed .. want daar gaat zijn verjaardag toch om? Niet hoeveel mensen er waren....dus omdraaien en niet gaan zitten kniezen omdat er mensen niet zijn komen opdagen!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow, lieverd wat balen! Kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik vind niet dat je hoge verwachting hebt gesteld.
    Ja mensen zijn misschien druk geweest met Kerst en Oud & Nieuw maar ze wisten een jaar geleden ook al dat S op 30 december jarig is dus dat vind ik persoonlijk een "rot" smoes. Jammer dat je deze bijzondere dag zo ervaren hebt.

19. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan me voorstellen dat je goed baalt hoor!

je zoontje zal er inderdaad niet zoveel van meekrijgen, maar het gaat er gewoon om dat mensen toezeggen en af laten weten. Dat is nog erger dan zeggen dat je niet komt. Ja toch!?

niet helemaal hetzelfde, maar wij hadden met ons trouwen een receptie en 100 man uitgenodigd. Met duidelijk op de uitnodiging vermeld dat als men niet kon komen, zij dit even wilden laten weten. (je betaalt toch een flinke duit per persoon!) nou, er kwam er 40, 20 hadden er afgemeld en de rest is gewoon niet gekomen.......
    ik was behoorlijk pissig, dat kan ik je wel vertellen!

ik snap je teleurstelling helemaal hoor. Niks niet te hoge verwachtingen van anderen, is niet meer dan normaal om af te zeggen als je niet komt.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Seentjuh dat is ook echt schandalig.
    En jawel dat vind ook van een kant wel wat hetzelfde.
    Want het is ook een belangrijke dag.
    Je kunt toch ff afbellen heh?!?!?!

Deel Deze Pagina