wij hebben een huis verkocht en een huis aangekocht. Ik heb de beide afrekeningen van de notaris, hierop staan je kosten. Daarnaast hebben wij een aantal dingen nog apart van de notaris zelf bepaald. Ik heb wel iets verstand van de belastingaangifte en normaal lukt het aardig. Nu een vriend laten meekijken en we kregen daardoor toch nog 400 euro extra terug. Niet alles op de notaris akte is aftrekbaar en sommige dingen juist weer wel, dus als je het niet precies weet dan zou ik het uit handen geven.
Bedoel je belastingjaar 2019? Of dit kalenderjaar? Want in het laatste geval hoef je daar nog niets mee te doen en is het voor volgend jaar. Als je op het vraagteken klikt staat gespecificeerd dat het gaat om taxatiekosten, notariskosten etc.
Hier is bij beide het inkomen vast gesteld op 20/3. Normaal is dat pas eind april. Wel eerder aangifte gedaan! Vraagje over dit vastgestelde inkomen:kan ik dit invullen als jaarinkomen voor kinderopvangtoeslag? Of moet ik het inkomem aanhouden wat op jaaropgave staan. Er zit 6000 euro verschil tussen namelijk.
Ja dat kan. Waarschijnlijk zie jij een hoger inkomen staan op de jaaropgave, dit heeft te maken met aftrekposten, bijv het hebben van een eigen woning.
Vorig jaar was ons inkomen vastgesteld op 19 april en 7 mei hadden we het geld. Nu is ons inkomen vastgesteld op 13 maart, dan zou theoretisch gezien ons geld ergens deze week moeten komen. Het zal wel niet, maar ik hoop het wel.
Mijn inkomen is ook op de 13e vastgesteld, maar nog niet definitief, maar adhv de aangifte. Weten jullie zeker dat het bij jullie definitief is? Want dat lijkt me eigenlijk sterk....
Je hebt gelijk. Hij moet nog naar definitief. Vorig jaar hier definitief op 18 april. Toen 3 weken later brief.
Waar kan je zien waar het definitief is dan? Want bij elk jaar staat er bij mij Vaststelling inkomen:15-03-2020
Zojuist ook aangifte gedaan Ben weer blij, krijg niks en hoef ook niks te betalen! Altijd fijn is toch weer een zorg minder
Hahahaha of iemand al bericht heeft gehad Ik zelf had een poos terug alles al ingevuld maar nog niet op verzenden geklikt. Deze week nog ff alles terug gecondoleerd en wat bleek: ik was een aftrekpost vergeten. Wij krijgen - ondanks de voorlopige teruggave van onze hypotheek - nog eens ruim 3000 terug! Dit komt zoooooooooo goed uit!!