Daar is hij weer........het 'belasting aangifte 2019' topic!

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.738
    6.552
    113
    Vrouw
    Dit is het eerste jaar dat ik weer apart van mijn ex aangifte ga doen. (We hadden nog een tijd beide het huis op naam staan).
    Ben benieuwd hoe en wat. Mijn moeder helpt me altijd. Ze doet voor de tijd altijd cursus via de belastingdienst om mensen met lage inkomens gratis te helpen :) dus ze kent de regeltjes en bepaalde voordelen :) superhandig.
     
    Gewooniemand en MyMiracle vinden dit leuk.
  2. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.275
    2.176
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Papieren moet het natuurlijk zijn...
     
    justme1974 en MyMiracle vinden dit leuk.
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ohja:rolleyes::roflmao:
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Die moet je van vorig jaar pakken toch? De aanslag van 2019 waar de woz waarde van 2018 op staat?

    Sorry spuit 11, was al gezegt.
     
  5. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh wauw, ik geloof dat de jaaropgave er hier nog niet eens is. Morgen misschien met de gewone loonstrook.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  6. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.150
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik wacht nog op 1 jaaroverzicht van de belggingsrekening en dan kan alles naar de accountant. Met 2 eenmanszaken en koophuis nog nooit t zo vroeg in t jaar alles bij elkaar gevonden! Zou het dan een keer gebeuren dat we zonder uitstel aangifte kunnen doen?
     
    Oilell en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.107
    2.000
    113
    Wij laten het doen omdat mijn vriend eigen bedrijf heeft en we koophuis hebben. Levert ons meer op, vanaf volgend jaar hoeft dit waarschijnlijk niet meer want hij is in loondienst gegaan :)
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.034
    3.115
    113
    Naast dat je doe van vorig jaar nodig hebt.. WOZ is tegenwoordig openbaar op www.wozwaardeloket.nl :thumup:
     
    Eabeltsje, MamaChantal en MyMiracle vinden dit leuk.
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    bij ons hier net zo haha. Maar 2019 dienen we als het goed is volgende week in. Er valt nog best veel geld te halen dus nu maar wat sneller :p
     
    MyMiracle en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.946
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik heb net twee maanden geleden het geld over 2018 terug gekregen.
    Als zzp’er krijg ik altijd uitstel en mijn accountant doet mij pas in aug/sept.

    Kreeg de brief al wel binnen inderdaad.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze accountant vraagt standaard uitstel aan zodat ze alles rustig kunnen verwerken.

    Wij leveren zowel beide zaken als prive in maart in. En zo rond augustus september hebben we daar de uitslag van als t ware. Dan doen hun de aangifte en zijn we klaar.

    Wij doen het dus niet zelf.
     
    MyMiracle en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo blij dat de woz waardes tegenwoordig openbaar zijn. Had de brief van vorig jaar niet netjes opgeruimd maar dankzij Google weten we inmiddels de waarde
     
    MyMiracle en Oilell vinden dit leuk.
  13. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.913
    3.953
    113
    Vrouw
    Klaar! Kregen veel meer terug dan ik verwacht had:oops: ben meteen begonnen met het uitzoeken van een nieuwe badkamer :roflmao:
     
    Seffie, Ysabella, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Doe jij het ook via zo'n ander systeem of heb je hem alvast klaar gezet of voorlopige aangifte?
    :o:
     
  15. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.913
    3.953
    113
    Vrouw
    Wij hebben een adviseur die het voor ons doet. Ben bang om daar zelf fouten in te maken, of dat ik dingen vergeet die wel afgetrokken hadden kunnen worden. Wij zijn fiscaal partner maar niet getrouwd in gemeenschap van goederen dus 't is ook altijd zoeken naar een optimale verdeling.
     
    GossipGirlxoxo en MyMiracle vinden dit leuk.
  16. RoosAnne

    RoosAnne Actief lid

    23 feb 2018
    151
    156
    43
    Vrouw
    Ik doe t altijd zelf, ben wel extra alert, want wist paar jaar geleden dat ik de kosten voor mijn steunzolen had kunnen aftrekken. Baal ik nog steeds van.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik zit nog te wachten op een jaaropgaaf van mijn vorige werk. Daarna gelijk doen, dan hoef ik er rond de bevalling niet meer aan te denken.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  18. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier ook aangifte doen vanaf 1 maart. Ik kijk er ook na uit. Krijg altijd hoop geld terug :D
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.670
    1.019
    113
    Wat de WOZ-waarde betreft, ben ik elk jaar weer blij met dit topic. Elk jaar is alles binnen en wacht ik nog op de brief van de gemeente, om dan in dit topic te lezen dat die van vorig jaar nodig is. (En ieder jaar weer hè, je zou toch zeggen dat ik dat na al die jaren inmiddels wel weet).

    Wilde net 'even' ons overzicht van de hypotheek downloaden via het internetbankieren. Staat netjes een jaaroverzicht, met de betaal- en spaarrekening, maar geen gegevens van de hypotheek. Heb me helemaal suf gezocht, (inmiddels aardig chagrijnig), bedacht na bijna een uur dat ik ook even kon kijken met de pas en pin van mijn man, staan de hypotheekgegevens op een jaaroverzicht van een oude spaarrekening die zijn opa en oma hebben geopend (die inmiddels al 10 jaar dood zijn). Nog nooit gehad, dat ze het op het verkeerde overzicht hadden gezet.
    Had nu het geluk dat mijn man thuis was en hij met zijn pas kon inloggen, maar als ik (zoals ik eerst van plan was) woensdag had gedaan, had ik nooit bij ons eigen overzicht gekomen.
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je hebt peildatum 1-1-2018 nodig voor de aangifte over 2019. Die van 2019 is nog niet vastgesteld en die heb je pas nodig voor de aangifte van 2020. Je pakt altijd de peildatum van het jaar vóór het jaar dat je aangifte doet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina