Helaas vanaf volgend jaar geen recht meer op de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Dit jaar nog een mooi bedrag terug, vanaf volgend jaar waarschijnlijk niets meer...
Waar moet ik de jaaropgaaf van de kinderopvang invoeren? Eerste keer dat ik dat moet doen en zie het nergens staan.
Ik heb nergens iets over kinderopvang hoeven in te voeren….dat is bij mij alleen bij toeslagen, niet bij mijn belasting aangifte. andere dames hier meer info over?
Heeft iemand een idee of je de rekening van lensimplantaten ergens kunt opvoeren? .... durf te vragen ofzoietshe XD
Volgens mij wel, als deze niet vergoed zijn uiteraard. Staat een kopje ‘zorgkosten’ die je aan kunt vinken. Er is echter wel een vrij hoog drempelbedrag (bij ons was dat 2146, daar kwamen we niet bovenuit ondanks de zorg voor onze zoon).
Kost bijna 6.000 euro, dus boven die drempel kom ik wel, maar vroeg mezelf af of ik er recht op had. Was na gaan denken toen een ander zoiets vanmorgen vroeg. Bedankt voor je antwoord!
Oeh dat is echt frustrerend! Die van mij kan over een week al gelukkig! Word altijd wel nieuwsgierig...
Ik ook want krijgen als goed is leuk bedrag terug. Ben geneigd morgen nog is zelf te kijken voor ik bel voor afspraak haha
We moeten elk jaar betalen dus we hadden het dit jaar ook verwacht.. maar nee! We krijgen zelfs terug. Ik zie overigens aan het einde niet de inkomensafhankelijke combinatie korting staan. We hebben er wel recht op, klopt dit? Of hoort dit bij het kopje onder box 1 inkomen?
Ook niet inmiddels kinderen boven de 12 jaar? Want de inkomensafhankelijke combinatiekorting krijg je voor het laatst in het jaar dat je kind nog geen 12 is op 1 januari van dat jaar. En dat is toch ook nog best een bedrag wat je dan minder krijgt.
We hebben hem ook verstuurd. Even gepuzzeld met de hypotheekrente aftrek voor de voordeligste optie en dat bleek allebei de helft te zijn. Grappig hoe je daarmee kunt schuiven . En overigens is het ook heel simpel aangegeven om dat te doen vond ik. We krijgen 900 euro terug. En ook nog 2100 euro van onszelf wat ik apart had gehouden voor de IB vanuit mijn eigen 'werk uit overige inkomsten' . Ik heb vorig jaar namelijk nog deels als zzp'er gewerkt en daarvan elke maand geld op zij gezet voor de belasting. Na aftrek van het deel zvw wat ik daarvoor ook nog moet betalen houden we nog 2100 euro over. Voor ons gevoel krijgen we dus in totaal 3000 euro terug met het afsluiten van de IB van het jaar 2019, daar zijn we bij mee .
Je hoeft jezelf geen jaaropgave te geven. Je hebt als het goed is een administratie met je bewijzen van inkomsten en uitgaven/aftrekposten. Er staat waarschijnlijk al ingevuld dat je ondernemer bent en bij werk is je bedrijfsnaam ingevuld. Ik weet niet precies hoe t werkt wanneer je al deels belasting hebt betaald, zoals bij jou elke 3 maanden. Dat zou je even op moeten googlen of navragen bij de belastingdienst. Het kan zijn dat er nu het bedrag staat ingevuld waarop je 3 maandelijkse betaling is gebaseerd. En dat je nu dus je daadwerkelijke inkomsten hier invult en dat er uitgerekend wordt of je nog een restant over hebt wat betaald moet worden of dat je juist iets teveel betaald hebt ik t afgelopen jaar en je wat terug krijgt.
Het heeft 4 uur geduurd maar ik ben eruit. Een soort van. Ik ben dus geen ondernemer maar moet het via een ander kopje doen. Uitleggen dan krijg je 20 pagina's van me dus dat ga ik laten maar na een paar uur telefoneren weet ik bijna volledig hoe het werkt voor mezelf haha. Gedoe zeg. Die slogan mogen ze ook veranderen. "Leuker kunnen we het niet maken, maar makkelijker ook niet."