hallo, 30 juni zijn we de troste ouders van sietse geworden. ik schrijf dit erg laat omdat het niet helemaal goed ging,en we thuis ook even flink moesten wennen. met 42 weken zwangerschap zou ik worden ingeleidt,alleen die nacht om 2.00 is het toch nog vanzelf begonnen. meteen om de 2 minuten weeen,naar het ziekenhuis,daar kreeg ik een ruggeprik omdat ik me door de snelheid van alles me niet kon ontspannen. het zag er allemaal goed uit,alleen toen ik mocht gaan persen bleek zijn hartslag telkens te dalen. ik kreeg een xtra infuus omdat ik weinig tot geen vruchtwater had,en zuurstof zodat zijn hartje weer op peil was. Maar helaas wilde hij maar niet komen,het bleek dat mijn bekken te smal was,en hij zat klem. de gynacoloog kwam erbij met de vacuum en een flinke knip,en toen na 3x3 persen kwam hij eindelijk te wereld. hij bleek te zijn gedraaid,een sterrekijkertje,en had gepoept en dat binnen gekregen. heb hem even bij me gehad,en toen ging die meteen weg,hij ademde niet goed,en bleek later een bacteriele infectie te hebben opgelopen via mij,die had ik tijdens de bevalling binnen gekregen. antibiotica voor hem en mij,later kreeg hij nog een flink virus erbij met hoge koorts,een ruggeprik was nodig om hersenvliesontsteking bij hem uit te sluien,maar toen mochten we een week later saampjes naar huis. sietse woog bij de geboorte een dikke 8 pond,4075kg,en hij was 56 cm lang. en dit terwijl ze hem tijdens de zwangerschap schatte op een kleine 6,6/7 pond.. na een zware start doet hij het nu super,en kunnen we eindelijk gaan genieten. lieve groetjes petra en joris Bekijk bijlage 89461
Een heftige start! Ook onze dochter had een slechte start, dus ik weet een beetje hoe het is. Gefeliciteerd en nu lekker gaan genieten!
Van harte gefeliciteerd! Getver zeg, wat een nare start voor jullie. Kan me heel goed voorstellen dat jullie eerst even bij moesten komen. Hij was schitterend en dat is hij nog zo te zien! Wat een lekkere baby zeg! Elmo