Hallo, Wat krijgt jullie kind na schooltijd tot aan het avondeten nog aan tussendoortje(s)? Hier krijgt D. als hij uit school komt en J. uit bed een bekertje diksap en een biscuitje. Dat is ergens tussen 15:30-15:45. Wij gaan vervolgens om 17:30 uur eten, dus hier krijgen ze de rest van de middag meestal niks meer. Maar nu er speelvriendjes komen, zit ik ineens te bedenken dat die vriendjes misschien wel gewend zijn om elke middag een snoepje of smarties o.i.d. te krijgen.. Ik weet wel dat ik dat dan uiteraard niet hoef te doen, maar gevoelsmatig wil ik niet de krenterige moeder zijn... en dat er straks gezegd wordt dat ze bij D. thuis nooit wat lekkers krijgen... Nou ja, wilde gewoon even weten welke tussendoortjes jullie nog geven na schooltijd. Groetjes, Hanna
Meestal uit school mag ze een snoepje uit de bak uitzoeken ( zit van alles in haribo zakje , smartie , lolly) maar mijn stiefdochter is gek op rijstenwafels met appelstroop of gewoon ontbijtkoek dus meestal wil ze dit. Na het eten krijgt ze een toetje en daarna meestal niks , anders een stuk fruit. Ze is nu bijna 8 en gaat rond half 8 naar boven douche nog even spelen verhaaltje lezen en 8.15 gaat ze slapen. wij eten 6 uur half 7 dus vind dat niet nodig. In het weekend mag ze altijd een bakje chips of iets lekkers. Gaat ze meestal ook stuk later naar bed. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt anders wissel je het toch om , de ene dag uit school wat hartigs (cracker of zo ) en de andere dag wat lekkers.
Uit school een kopje thee of ranja met een koekje. Soms 2 koekjes (ligt aan het formaat) of een koekje en een snoepje. Bij grote honger mogen ze nog een appel pakken. Als een vriendjes meekomen is het eigenlijk niet anders. Zoals nu hebben ze snel hun beker ranja en speculaasje naar binnen gewerkt en zijn daarna een 'boot' gaan maken van de kussens van de bank en hebben errrg veel plezier (en lawaai). Dus helemaal geen tijd voor uitgebreid koekjes en snoepjes eten. Ze mogen straks nog een zakje haribo delen met elkaar, ik geef ze geen heel zakje, over een uurtje gaan we eten.
Hier mogen ze 1 snoepje uit de trommel, maar vaak kiezen ze voor een stuk fruit of een rijstwafel ofzo.
Hier best wel wat: meestal een of twee bekers aanmaak en een snoepje ( of twee) uit de trommel ( winegums, dropjes etc) en vaak nog een biscuitje/ rijstwafel erbij. Als er een kindje komt spelen geef ik hetzelfde, soms een extra snoepje.
Hier meestal een zakje snoep en een bekertje drinken. Als er kindjes komen (op woensdag) krijgen ze rond half drie wat drinken en fruit of een snoepje. Vaak hebben ze er ook helemaal geen tijd voor. De afspraakjes duren ook nog maar 1,5-2 uur.
Mja, vanmiddag kwam jongetje uit school spelen, maar had thuis al drinken gehad. Dus hier hebben ze verder niks meer gehad.
Hier is het vaak nog wat drinken en wat lekkers erbij (koekje of snoepje), hebben ze daarna nog trek dan mogen ze fruit pakken (dat mag altijd). Om 16 uur gaat de boel op slot en wordt er niets meer gegeten en rond 17 uur zitten we aan tafel voor het eten. Wij hebben de afspraak dat er alleen vriendjes komen spelen op de woensdagmiddag (heeft ook te maken met de ASS van onze zoon). Dan mogen ze wel eens wat chips of maken we cupcakejes of iets dergelijks.
Hier staan snoep/koekschalen gewoon op salontafel, aangezien onze kinderen die nooit uit zichzelf zullen pakken (geen liefhebbers). Als kinderen hier komen moet ik altijd eraan denken om de schalen weg te zetten voordat ze leeg gesnaaid worden Maar over het algemeen drinken ze wat na school, eten wat fruit of een stukje peperkoek
als de oudste op di en do smiddags naar school gaat, krijgen hij en zijn broertje (2) wat te drinken en een koekje en later op de middag soms nog een klein snoepje, spekje, dropje ofzo. en op dagen dat de oudste vrij is, ma, woe en vrijmiddag krijgen ze natuurlijk ook te drinken en vaak maak ik dan iets van een sate prikker met stukje kaas, cherrytomaatjes en komkommer of een worstje er aan. daar zijn ze echt dol op, een ware tractatie! smorgens krijgt de oudste op school fruit (van huis mee) en eigenlijk geef ik de jongste smorgens ook fruit. o en niet te vergeten, ze komen als ik avond eten aan het maken ben ook nog langst te snaaien, bv stukje rauwe paprika, of stukje wortel.
Wisselend. Soms cracker met honing. Soms fruit. Soms niets. Heel soms een koekje (hebben we zelden in huis). Heel soms een snoepje. Rond 17u krijgen ze een bakje rauwkost. Soms stukje kaas of wat nootjes. Ze eten vrijwel altijd hun bord leeg.
Hier krijgen ze uit school een beker aanmaak met iets uit de snoeptrommel. Rond 17.00 uur gaan vriendjes en vriendinnetjes weer naar huis. Dan krijgen ze hier nog fruit. We eten pas om 18.30 uur dus dat is best nog wel een tijdje en dan krijgen ze toch echt al trek. Eventueel is er dan nog wel iets van rauwkost (tomaatjes,komkommer oid. )
Wij eten best wel laat. Uit school krijgen ze wat drinken en een snoepje uit de trommel of een biscuitje of zo. Tegen 5 uur/half 6 merk ik wel dat ze trek beginnen te krijgen, maar vaak eten wij pas rond half 7. Ik zet dan vaak vast een schaaltje tomaat met komkommer voor ze neer tijdens het koken, dan hebben ze toch wat te snaaien tussendoor. Of ze krijgen nog een rijstwafel of een appel of zo. Liever niet, maar ik heb zelf ook altijd trek rond die tijd, dus ik begrijp hun behoefte wel.
Rond 15u, soms wat later, krijgt ze 1 of 2 koekjes met water of aanmaaklimonade. Wij eten meestal pas 18:30 op zijn vroegst, dus vaak trekt ze dat niet zo lang. Als ze echt nog honger heeft, krijgt ze rond 1630-17u nog een crackertje, wat fruit of met eten koken wat rauwkost. Vriendinnetjes die hier komen spelen vragen meestal ook nog een 2e keer om wat te eten, dus ik denk dat veel kindjes dat ook wel gewend zijn..
Als ze vanuit school komen, dus rond 15:30 uur hier zijn, limonade met een koekje of ontbijtkoek. Tegen 17:00 uur krijgen ze meestal honger - zowel mijn eigen kids als de vriendjes - en als die pas veel later worden opgehaald geef ik fruit, soms een boterham of warme maaltijd (maar heb ik dan wel afgestemd met die ouder). Vanuit de BSO zijn we na 18:00 uur thuis dus dan meteen eten, in bad en naar bed. Maar daar eten ze vanuit school ook een koekje met drinken en tegen 17:00 uur een cracker of fruit. De jongste (peuter) krijgt zowel op de crèche als thuis ergens tussen 16:00 en 17:00 uur een cracker of yoghurt of fruit. Snoep (zoete candy zeg maar) eten ze niet. Chips of zoute dingen ook niet, in het weekend soms een bakje kroepoek omdat ze dat zo lekker vinden. We zijn meer koekjes-personen
Hier krijgen ze na school drinken en een klein snoepje. Rond vijven evt nog een soepstengel en dan rond 1800/1830 avondeten
Wij zijn rond 15.45 thuis uit school, dan is het limonade en een snoepje. Fruit hebben ze dan in de ochtend op school al gegeten. Tot 17.00 mogen ze altijd nog iets van fruit pakken als ze nog honger hebben, daarna niet meer. Wij eten zo rond 17.30/17.45. En eigenlijk gaat dat altijd goed, ze eten een normale hoeveelheid.
Hier word eerst gekeken of het brood wat mee naar school gegaan is op is. Zo niet dan zeker geen snoepje of koekje dan mag ze eerst dat opeten . Hetzelfde geld voor drinken. Heeft ze wel alles op dan krijgt ze ranja of water meestal water want dat vind ze het lekkerst en alle er een vriendje/vriendinnetje is mag ze een koekje of snoepje kiezen de rest van de week is eigenlijk vrijwel snoep vrij
Wat ik hier van de week nog weer heb gegeven (maar toen waren er geen vriendjes), zoontje en dochter allebei een bakje met een gesneden halve appel. Wat kaneel erover en een paar rozijntjes erbij. Vinden ze héérlijk!