Hi! De meiden liggen allebei op bed, dus bij deze even 'snel' het verhaal van vandaag! De afgelopen week heb ik buikgriep gehad en het was al flink aan het rommelen, veel harde buiken, soms ook pijnlijk en de slijmprop was ik stukje bij beetje aan het verliezen. Maar goed, dat hoeft niets te zeggen.... Gelukkig was ik net weer beter. Vannacht rond 3 uur werd ik wakker en voelde ik iets lopen. Was iets dunner en meer dan wat ik telkens van de slijmprop verloor, maar nog niet echt veel. Ik twijfelde of het vruchtwater was. Ik kreeg wel wat lichte weeen. Om het uur naar de wc gegaan voor een plas en grote boodschap en tussendoor een beetje weeen wegzuchten, die maar een halve minuut ofzo duurden en om de 5/6 minuten kwamen. Ze waren helemaal niet heftig, ik was ook bang dat het nog helemaal niet begonnen was en het voorweeen waren. Tussen 5 en 6 nog geslapen, werd af en toe wakker van een wee, maar het was prima te doen. We twijfelden of mijn vriend moest gaan werken, hij zou dan om 7:30 weg moeten van huis. Dus om 6:45 opgestaan, hij douchen en zich klaarmaken, om 7:15 ging ik douchen en aangezien Eva nog lag te slapen en de weeen wel bleven komen, hem toch gevraagd thuis te blijven, omdat het gewoon niet zo handig was met Eva die zo wakker zou worden en omdat ik 'bang' was dat het heftiger zou worden. Rond 8 uur werd Eva wakker, ik was toen net klaar met douchen enzo, aangezien de weeen bleven komen en onder de douche iets sterker begonnen te worden en vaker kwamen, de tas voor Eva (die naar mijn ouders zou gaan) verder ingepakt en mijn ouders gebeld. Eva aangekleed en uitgelegd dat Mama af en toe moest blazen en Oma was er rond 8:15. Ik had intussen geprobeerd de verloskundige te bellen, maar kreeg die niet direct te pakken. Mijn moeder zag mij om de paar minuten weeen hebben en benadrukte dat ik de verloskundige moest bellen! Maar ik vond het allemaal nog prima te doen, dus ik had zoiets van, ik probeer het zometeen wel weer... de kraamzorg ingelicht dat de bevalling waarschijnlijk wel was begonnen, dat ik in ieder geval weeen had, want daar waren we bij Eva een beetje laat mee, omdat het toen zo snel ging opeens. Mijn moeder reed om 8:45 met Eva weg, toen kreeg ik de verloskundige te pakken. Ze zou zo komen. Ze was er rond 9:15 met een stagiaire. Ik zat beneden op de bank en liep wat rond, ging allemaal nog prima. Had nog steeds niet idee dat ik nou echt aan het bevallen was . Rond 9:30 heeft de verloskundige getoucheerd, ik had toen zo'n 5 cm en het kindje moest nog wat zakken. Mijn vliezen waren trouwens nog helemaal niet gebroken. De verloskundige vroeg mijn vriend de kraamzorg meteen weer te bellen om te zeggen dat de kraamhulp meteen mocht komen . Ik vond het wat voorbarig, maar goed, ze zullen het wel weten dacht ik . De weeen begonnen toen wat heftiger te worden en in plaats van aan de vensterbank te hangen, ben ik aan mijn vriend gaan hangen, net als bij Eva 2 jaar terug, was ie weer erg blij mee . Het begon toen wel erg heftig te worden, maar ik liet het maar over me heen komen en was allang blij dat ik nog geen persdrang had, wat ik bij Eva wel met 5 cm had (omdat ze een sterrenkijkertje was). Ik was dus ook meteen wel gerust dat dit kindje wel goed ervoor lag. Rond 10:30 werd de druk naar beneden erg groot, mijn vliezen braken en de verloskundige brak nog een stukje wat blijkbaar niet gebroken was (?), 10 minuten later mocht ik een beetje gaan meepersen als ik die drang had. Er stond nog een klein randje links, dus ik kreeg het advies om op mijn linkerzij de weeen op te vangen (daarvoor had ik telkens gestaan), dus dat heb ik gedaan. Toen kreeg ik al snel persdrang en mocht ik meepersen, ben toen op mijn rug gaan liggen. Dat was rond 10:55. Bij de eerste perswee voelde ik het hoofdje al, ik schrok me rot, want bij Eva ging het persen erg langzaam (uur geperst, waarvan de helft weggezucht vanwege Eva's hartslag en het duurde lang voor het hoofdje eindelijk stond). Dus ik hield het meteen weer een beetje tegen, bang om gigantisch uit te scheuren (bij Eva was ik helemaal niet gescheurd, maar het had ook goed kunnen oprekken in 1 uur). Bij de volgende perswee voelde ik het hoofdje al bijna staan en de verloskundige gaf toen ook aan om even weg te zuchten, want het ging inderdaad erg snel. Toen geloof ik nog 2 persweeen voor het hoofdje en daarna nog 1 keer voor het lichaam. En toen was ze er al, om 11 uur, na zo'n 5 minuten persen!!!!!! Wow! Ik was helemaal overdonderd. Ik vond de omschakeling van wegpuffen en persen ook erg groot, bij Eva had ik al zo snel persdrang, dat ik zó blij was dat ik eindelijk mocht persen! En nu mocht ik het zelf bepalen, maar het ging boven verwachting goed. En snel! Ook dit keer helemaal niet ingescheurd, volgens mij nog minder schaafwondjes dan bij Eva, want plassen doet helemaal geen pijn. Lisa heeft eerst een tijdje bij mij gelegen, toen is de navelstreng doorgeknipt en hebben we geprobeerd of ze aan de borst wilde en dat ging eigenlijk meteen goed en ze heeft heel goed gedronken. We moesten haar echt loskoppelen om te wegen (4490 gram!!!! En waarschijnlijk zo'n 55 cm. Eva was 4350 gram en zo'n 53 cm) en voor de controles (ruim een uur na de geboorte), alles was prima (gelukkig, want Eva's armpje was verlamd de eerste dagen na de bevalling en Eva was erg misselijk). Toen heeft de kraamhulp haar samen met Papa aangekleed en heeft ze nog de andere borst super gedronken en is lekker in slaap gevallen. Zometeen haar maar eens wakker te maken om wat te drinken Rond 13 uur waren mijn ouders bij ons met Eva, hierbij de eerste ontmoeting van Eva met haar kleine zusje
Zo... dat klinkt alsof het allemaal super relaxt is gegaan! Van Harte Gefeliciteerd met Lisa! Geniet van je kraamtijd!
Jeeeh tjik gefeliciteerd!! Was je al in de gaten aan het houden, hahahaha Ik heb nog niet eens je verhaal gelezen, ga ik nu meteen doen.
Oh wat een super bevalling, ik ben nu al jaloers. Waar kan ik tekenen? Hele mooie foto, erg schattig!
Lieve Snoopy, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lisa! Fijn dat alles zo super goed is gegaan en ze een natuurtalent is aan de borst! Zo te zien vind Eva het ook wel heel bijzonder! Geniet er maar lekker van ! Liefs, Hanneke!
Wauw Snoopy, van harte gefeliciteerd! Wat een zegen, twee van die prachtige meiden! Hele mooie naam ook. Ik zag je van de week nog op het forum toen je bijna uitgerekend was. Leuk om dit nu te lezen! Geniet er maar van. Liefs, Gentle
Gefeliciteerd met jullie meisje! En dan nog de puf om gelijk het hele verhaal hier neer te zetten, je banner te veranderen e.d.! Grote baby's heb je! Mijn ventje was ook groot, 4220 gram, 54 cm, ik vond het een flinke klus! Bij jou ging het nu makkelijker als de eerste keer als ik dit zo lees. Nou meid, geniet ervan samen met je gezinnetje!
Tjee gefeliciteerd zeg! En dat klinkt als een hele mooie bevalling. En dan zo snel al hier je verhaal opschrijven, leuk hoor! Geniet ervan!
Zoooo, dat is nog eens nieuws wat heet van de pers komt! Gefeliciteerd met jullie mooie dochtertje en zusje. Groetjes van Kiki
Hé, dat klinkt als een super bevalling! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Lisa. Harstikke leuke naam zeg! Heel veel geluk
Dank jullie voor jullie felicitaties! Ik was wel lekker snel inderdaad, maar ben zo trots en blij, wil het heel de wereld laten weten! En alles lag gisteren natuurlijk nog vers in het geheugen en ik voelde me super (nu nog steeds maar wel een beetje brak ) Ik vond de bevalling van Eva al vrij makkelijk en was erg bang dat het nu tegen zou vallen, maar jeetje, wat heb ik me zorgen gemaakt om niets zeg... Ben er nog steeds door overdonderd, hoe snel en vooral hoe makkelijk het gegaan is. Ik gun echt iedereen zo'n bevalling! Vannacht is lekker onrustig geweest, maar ik had niet anders verwacht. Net werd Eva wakker en was me aan het roepen, dus ik stond helemaal klaar.... maar nu slaapt ze weer en ben ik klaarwakker . De rest van de familie ligt nu lekker te ronken, wat een rijkdom