Mag dit??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tibo, Jul 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Ik weet niet of jullie dit weten, maar ik vind t zo'n raar verhaal;

Een kennis van mij heeft een kleintje, hij is 1 dag ouder als Liam, dus bijna 15 weken.
    Nou heeft ie volgens haar niet genoeg aan zn fles, en geeft ze hem ranja (slimpie) en een soort fruityogurtje uit zo'n knijp pakje. Dr is helemaal geen voeding voor hongerige babies of rijstepap geprobeert, of mss al een fruit of groente hapje. Dat lijken mij de eerste stappen..
    Zij zegt dat ze dit mag geven.

Hij is mss 1 cm groter als Liam maar tis echt al een dikkertje, ik vraag me af of dit gezond is voor dat kind..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat is dus niet gezond. Daar kun je heel kort over zijn.

3. solara

solara Actief lid

Sep 21, 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Nou dat lijkt mij niet! Ik heb mijn dochter pas bijvoeding gegeven toen ze 6 maanden was. Jbpm kan onder de 4 maanden worden gebruikt en na 4 maanden rijstebloempap. Ik heb me daar echt wel aan gehouden

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Eh nee. Alles behalve gezond.
    Je kan ook best opperen dat er ook zoiets bestaat als voeding voor hongerige baby's en eventueel een aantal bronnen over gezonde voeding erbij pakken. Maar als zij daar niks van wil weten houd het op.

5. Cato1981

Cato1981 Actief lid

Apr 23, 2013
    422
    3
    18
    Nee dit mag niet maar het is haar kind dus ook haar beslissing. Lijkt mij dat ze zich heeft laten adviseren en dat niet heeft aangenomen?

6. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Ja dat denk ik, zij zegt dat ze dit mag geven van consultatie bureau..
    Ik vond t al zo raar..

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Niet mogen is een groot woord, omdat het de verantwoordelijkheid blijft van de moeder.

Is bijvoeden voor 4 maanden slim, verstandig of raadzaam NEE!
    Darmen van een baby hebben nu eenmaal 4 maanden nodig om te rijpen, sommige zelfs langer. Nu merk je misschien niets, maar de darmen kunnen blijvende schade oplopen.
    Tot 4 maanden is het totaal overbodig om iets naast bv/fv te geven.

Ik zie en hoor wel vaker zoiets en vind het zielig voor het kindje. Hij/zij kiest er niet voor, maar heeft later wel meer kans op gezondheidsklachten/problemen.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nope mag niet.

maar nu moet ik wel zeggen toen mijn dochter 10 wk was heb ik ook heel verdund roosvicee gegeven. Toen t 35+ graden was. Ze was een spuugbaby alle melkvoedingen spoog ze uit en ze dronk dr melkje toen ook erg slecht. Bv kapte ze toen ook mee. Water weigerde ze dus enige optie was water met smaak.

en ze is er nog hoor :d

(Was wel maar 2x gelukkig)

Maar ik zou me er verder niet mee bemoeien, het is gelukkig niet jouw kind.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Cb mag niet adviseren voor de 4 maanden bij te voeden, doen ze dit wel is vaak het advies rijstebloem, fruit of groente. Wellicht niet goed begrepen?

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Dat lijkt me heel stug. Maar mijn ervaring is dat je er weinig mee kunt. Je kunt hoogstens aangeven hoe jij iets aangepakt hebt, maar de meeste moeders doen toch wat hen het beste lijkt. En terecht ook eigenlijk wel natuurlijk.

11. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Ik heb alleen gezegd dat ik niet wist dat, dat mocht zo. Dat ik er nog nooit van gehoord had.. Verder bemoei ik me er idd niet mee.
    Al vind ik t wel sneu voor t kindje

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat haar reactie dat het CB het geadviseerd heeft, wel genoeg zegt. Geen enkel CB zal dit adviseren, dus ik denk dat ze hiermee bedoelde: "bemoei je met je eigen zaken".
    Jammer dat ze dit doet, maar als zij weigert om goed advies aan te nemen, doe je er niets aan :(

13. tuc

tuc Niet meer actief

alles mag natuurlijk;) dat beslissen ouders zelf, maar het is wel oerdom

14. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Mogen is een groot woord, zij is de moeder en zij bepaalt uit eindelijk zelf wat ze haar kind geeft daar ga ik verder niet over oordelen.

Wel lijkt het me sterk dat het cb dit adviseert maar goed ik heb wel vaker vage adviezen gelezen.

Persoonlijk zou ik het mijn kind niet geven.

15. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Nee ik dus ook niet. Ze schelen 1 dag, en je ziet zo goed verschil nu. Liam zit precies gemiddeld (al zegt dat ook niet alles) maar t kan gewoon niet goed zijn lijkt mij..
    Ze wil gewoon veel te snel gaan met m.
    Een maand geleden kreeg ie al een stuk sinasappel in zn hand, en lekker dat ie dat vond, hij wou m niet meer afgeven..
    Ik ga dat echt nog niet geven.. En al helemaal niet een heel stuk zo in zn hand..

16. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Slecht voor het hele lichaam in mijn ogen. Melkvoeding is het allerbelangrijkste en als hij niet genoeg heeft kan ze hem toch een flesje meer geven of inderdaad andere voeding?!

17. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Ja dat lijkt mij ook..

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Toevallig de laatste een tijd zitten praten met de cb verpleegkundige over dit soort gevallen. Slimpie zou ik sowieso al nooit aan mijn kind geven. Vol aspartaam wat 1000x erger is als suiker. Een beetje extra water kan met warm weer geen kwaad, maar andere dingen onder de 6 maanden is beter van niet.
    Je krijgt er later echt problemen mee. Ik zie ook wel eens kindjes van 5 maanden met chocola voorbij komen of met 6 maanden een frikandel. De eerste jaren maak je de werking van het lichaam door de voeding die je geeft.

19. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Maar fruit en groente hapje mag wrl voor de 6 mnd of is dat ook beter van niet?

20. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Het mag, maar het is beter om te wachten. De meningen wisselen hierover, maar vanaf 6 maanden is beter. Heb drie kinderen en de eerste gaf ik met 4 maanden haar eerste potje. Had geen idee nog hoe en wat. Een groot drama. De andere twee pas met 6 maanden gedaan en dat is zonder problemen gegaan.

Share This Page