Wie kan mij helpen uit eigen ervaring: Ik heb het alleen gezag over mijn dochter. Nu gaat ze met der vader op vakantie. Hij wil echter geen adres afgeven van waar ze zitten. Mijn vraag is: heb ik het recht dit te eisen?
Geen idee, maar ik zou mijn dochter niet meegeven. Het is toch te gek voor woorden dat je het adres niet mag weten?
Ik heb geen ervaring, maar ik zou gek worden als ik niet zou weten waar ze zaten.. waarom wil hij geen adres afgeven dan? Gaat ie naar t buitenland?
fontana: hij zegt de ardennen en dat hij een id kaart nodig heeft van der. Toen ik aangaf dan een adres te willen (ze zouden thuis blijven) stuurde die iets in de trant van: ik ga mijn advocaat vragen of jij (ik dus) dat moet weten ?!
pfff nou dikke ... maar, niet afgeven hoor! Laat maar lekker dreigen met een advocaat. Jij hebt t gezag en daarmee (volgens mij) de meeste rechten en macht. Dan blijft ie maar in nederland. nee hier krijg ik kippenvel van. niet meegeven.
Nee ik mijn kind ook niet meegeven als ik niet weet waar hij naar toe gaat. en ook de ID kaart niet meegeven. laat hem maar dreigen met een advocaat, maar volgens mij moet hij een adres aan jou geven. idd ik zou je kindje mooi thuis laten.
Wat een raar gedrag van de vader. Ik ken jullie situatie niet, maar is het contact altijd zo moeilijk? Ik heb weinig informatie, maar op grond van het feit dat de vader het kindje mee zou willen nemen zonder door te willen geven waar naartoe, gaan er wel alarmbellen rinkelen. Ik zou mijn kindje never nooit niet meegeven als ik niet zou mogen weten waar het naartoe gaat. Dat is gewoon raar en zou op mij overkomen alsof er dingen zijn die niet door de beugel kunnen. Ofwel het kind wordt meegenomen naar een bestemming waar de moeder niet achter staat of er gaan mensen mee die je als moeder niet bij je kind wilt hebben en de vader wil dit zo verbergen. Ofwel de vader is wellicht (ik wil natuurlijk niet beschuldigen, maar hier zou ik bang voor zijn) van plan om het kindje bij de moeder weg te houden. Want waarom zou je anders zo raar doen over de bestemming van je vakantie? Om antwoord op je vraag te geven of je je kindje mee moet geven heb ik een aantal vragen waar ik nieuwsgierig naar ben, maar die je jezelf ook kunt afvragen om een beslissing te maken. - Heeft de vader zijn leven verankerd hier? Ik bedoel wonen zijn familie in de buurt/Nederland, heeft hij zijn werk en vrienden hier? Of zou hij onder het mom van vakantie je kind naar elders mee kunnen nemen en daar gaan wonen? - Kent je kindje hem goed genoeg om alleen mee op vakantie te kunnen? (ik begrijp dat je kindje pas anderhalf is) - Hoe is de relatie tussen jou en de vader? Is het gewoon "flauw willen zijn" door de bestemming niet te willen onthullen, of zou hij uit rancune/boosheid je kindje bij je weg kunnen houden, of andere gekke dingen kunnen/willen doen? - En voor mij de allerbelangrijkste: Vertrouw je de vader van het kind met je kind? Wat zegt je gevoel over een week weggaan? En dan heb ik het niet over dat je het lastig zult vinden om je kindje een week niet te zien, maar meer over het feit dat "hij" haar een week mee zal nemen. Kijk mocht je al deze vragen voor jezelf als positief kunnen beantwoorden, dan kun je altijd nog eens rustig met hem in gesprek gaan en uitleggen dat je als moeder gewoon wilt weten waar je kind is. En dat het je niet uitmaakt of hij nu in een klein tentje gaat zitten of in een 5 sterrenhotel, maar dat je gewoon wilt weten waar je kindje is en of het goed met je kindje gaat. Maar als je negatief antwoord op een of meerdere vragen dan zou ik toch eens heroverwegen of je je kindje überhaupt mee zal geven voor een vakantie. Je kindje is pas anderhalf en kan nog niet zelf naar huis bellen als er wat is. En ik zou dan op grond van de merkwaardige houding van de vader toch twijfels hebben. Helemaal als het zo zou zijn dat er "meeneem gevaar" zou kunnen zijn. Want ik lees dat de vader de identiteitskaart wilt hebben. (Wel logisch natuurlijk als je naar het buitenland gaat, dus ik wil daar totaal GEEN beschuldiging aan vastplakken). Enfin ik denk dat ik die vragen voor mijzelf duidelijk zou willen hebben en op basis daarvan een beslissing zou nemen. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen met je beslissing. groetjes van Hamtaro
Ookal heb je geen gezag, lijkt het mij niet meer dan logisch dat jij het recht heb om te weten wat er met je dochter gebeurt. Maar volgens mij mag jij dat wel eisen. Ga desnoods even langs het juridisch loket. Misschien is het verstandig om dit soort zaken voor aankomende vakanties op papier te zetten. NOOIT de ID kaart van je kind meegeven als je de situatie/vader niet vertrouwd.
dank voor jullie antwoorden allemaal! ik heb hier zeer zeker wat aan en mijn gedachten zijn precies zoals jullie beschrijven. Ze gaat niet mee voordat ik een adres heb en geeft die het niet gaat ze helemaal niet mee. de rest heb ik ook al ingedekt maar voor de zekerheid kan ik dat hier even niet melden. Verder heb ik contact met mijn advocaat gehad en ik moet weten waar ze heen gaat. punt. Wederom bedankt allemaal! en hamtaro: kan alleen maar zeggen precies en bedankt
Ik zou haar zeker niet meegeven, het is heel raar dat hij het adres niet wil geven!!! Zekerheid voor alles hoor, ik zou het echt niet doen en als jij het gezag hebt kan hij je op dit moment niets maken volgens mij en kun je haar gewoon thuis houden.
Ik sluit mij aan bij één van mijn voorgangers, is het contact altijd zo moeilijk? Is het inderdaad 'flauw willen doen', of is er meer aan de hand... Vervelend voor jou en ook voor je kindje.
Mocht hij toch met het kind vertrekken terwijl alleen jij het gezag hebt, is het gewoon simpelweg ontvoering en kan daarvoor zelfs in de gevangenis belanden. Als hij nu het gezamenlijk gezag gaat aanvechten, maakt hij zijn eigen positie alleen maar zwakker met zulk gedrag. Erg dom van hem. En daarnaast, zelfs zou hij het gezag hebben (dan mag hij juridisch gezien WEL gewoon vertrekken met het kind), zou ik mijn kind nooit meegeven als ik niet precies zou weten waar hij naartoe gaat.
Waarom heb jij alleen het gezag? Als je het daar liever niet over hebt snap ik dat ook hoor. Ik vraag het omdat ik nu denk dat de vader geen gezag heeft voor een reden. En dan zou ik de kleine absoluut niet meegeven op vakantie. Adres, of geen adres.
Nou, je hebt letterlijk alle recht als je alleen het gezag hebt en een adres hoort daarbij. Persoonlijk zou ik mijn kind nooit mee geven als ik niet zo weten waar ze zitten. Dit kan jij doen omdat je alleen het gezag hebt!
hoi meiden, Vrijdag is het voorval geduurt dat ik mijn dochter NIET heb meegegeven. Hij wilde niet evrtellenw aar die heen ging en dat was voor mij genoeg redenen. Ik ga niet in details treden puur vanwege de situatie op dit moment. het is alles behalve een geheim maar gewoon niet aan de orde. Ik heb voor mij, goede redenen om het alleen gezag te hebben. Dat wil niet zeggen dat we geen regeling ect op papier hebben, namelijk een schikking. Dat gaat nu door mijn ex aangevochten worden...ik wacht het af
Het valt mij nog mee dat hij niet een fake adres heeft opgegeven. Even googlen en klaar is Kees. Dan later zeggen, nee het zag er toch niet zo leuk uit als op internet. Ben ik nou erg wantrouwig? Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik erg angstig ben. Ook ik heb alleen het gezag en zou de ID kaart never nooit meegeven, ook niet met een adres.
ik begrijp je wantrouwen heel goed en dat heb ik ook. zeker nadat ik zei dat ik geen vertrouwen erin heb dat hij der niet onvoerd en hij zei: wie zegt dat ik dat niet in een weekend doe. Alles gaat nu via de advocaat maar er ligt ook een dosiernummer van de politie. Ter verduidelijking naar iedereen hier: het is gewoon een nederlander, mijn dochter is erkend ect. mijn wantrouwen is (buiten de geschiedenis die ik van hem, met mij heb) puur gebaseerd op ditr moment.