Bekkeninstabiliteit en buikspieroefeningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Hoop42, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb al jaren bekkeninstabiliteit en zou graag weer eens wat oefeningen gaan doen om mijn buikspieren wat sterker te maken. Ik heb nul komma nul conditie.
    Hoe pak ik dit aan zodat ik niet teveel van mezelf eis?
    Ik kan niet naar de fysio of fitness omdat daar geen geld voor is. Dus zal het echt thuis moeten doen.

Iemand tips?

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik heb sinds vroeg in de zwangerschap al fysio voor bekkenklachten..en ik weet wel dat je snel te ver kunt gaan, of het verkeerd doet, met nog meer klachten als gevolg.
    Weet je zeker dat je niet een bepaalde vergoeding hebt vanuit je basisverzekering?

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Vervelend Hoop!
    Weet je inderdaad wat de oorzaak is van de klachten? Dat kan nl een te slappe bekkenbodem zijn, maar ook een te strak aangespannen of spastische bekkenbodem.

Dat vereist andere oefeningen.

Ik heb het laatste en kan niet zomaar oefeningen doen om te versterken, want dat veroorzaakt zonder meer extra pijn én dan kan ik mijn bekkenbodem niet meer ontspannen.

Heb je je 8 behandelingen fysio al verbruikt dit jaar? Zo niet, dan worden de eerste 8 gewoon vergoed voor iedereen, bij mijn weten.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb alleen basis verzekering doordat ik een achterstand aan het af betalen ben bij de zorgverzekering. Hierdoor word er geen enkele behandeling van fysio of tandarts vergoed. In december heb ik mijn enkelband gescheurd en moest naar de fysio. Ik moest dat zelf betalen waardoor ik dus maar een paar keer geweest ben. Ik heb ook al eens navraag gedaan voor mijn bekken, toen bleek dat mijn bekkenbodem ook te slap was. Daarna moest ik stoppen omdat ik het eenvoudig weg niet meer betalen kon.
    Ik heb sinds vorige maand weer werk. Ik ben daar erg blij mee maar valt me erg zwaar door mijn bekkenpijn. Ik werk bij de thuiszorg als huishoudelijke hulp.
    Ik hoop dat ik door oefeningen de pijn wat kan verlichten. Voel me soms net een oud wijf:D

Volgens de fysiotherapeut krijg ik zelfs geen 8 keer vergoed:(

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    oei ik zou daar toch mee uit kijken , ik sport 1x per week onder begeleiding van fysio en zelfs dan ga ik soms al te ver.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik zou gewoon een keer gaan naar de bekkenbodem fysio. Zij kan snel bepalen wat voor oefeningen baat hebben bij jou. Betaal je dan wel een keer zelf, maar goed, daarna hoef je misschien nog maar 1 keer. Wanneer je de verkeerde oefeningen doet is dat echt funest voor je bbodem.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou naar een osteopaat gaan. Vraag of je gespreid mag betalen.
    Ik heb na mijn bevallingen bekkenproblemen gekregen en na 3 behandelingen bij de osteopaat was ik er van af.
    Daarvoor had ik al ruim een jaar cesartherapie gehad met veel oefeningen maar niet genoeg resultaat.

succes!

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Krijg je van een osteopaat ook oefeningen op om te doen?
    Ik zag dat het behoorlijk duur is...maar als het nou helpt dan zal ik erg blij zijn.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb begrepen dat er ook fysiotherapeuten zijn die online werken. Eerste consult moet je dan komen en verdere verloop is dan online.
    Maar dat zal ik eens na moeten vragen.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Heb je ook urineverlies? Soms kom je daardoor wel weer in aanmerking voor bekkenfysio.

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Niet continu gelukkig, maar met hoesten en niezen volgt er vaak een natte broek:(

12. AnneThamar

Ok dat zou helemaal top zijn. Ik heb een hele fijne, ik mag haar kosteloos mailen of bellen met vragen, en onze volgende afspraak is via de mail :)
    Succes, het is niet fijn deze klachten.

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

dat is inderdaad ook erg fijn!
    Ik zou blij zijn als er wat verbetering zou komen ja. Voor jou ook zwaar nu je zwanger bent!

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Stressincontinentie noemen ze dat. Ik zou toch nog eens informeren bij de verzekering en gooi het dan op incontinentie. Succes.

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    buikspieren trainen met bekkeninstabiliteit is een no go... behalve je dwarse buikspieren...

de rechte en schuine mag je pas trainen als je de dwarse buikspieren versterkt hebt..

heb erg lang speciale therapie gehad.. werd vergoedt door ziektekosten (vielen niet onder noemer fysio) ... ben ff aan het denken hoe dat ook alweer heette, ging in elk geval via een reintergratieburo met fysiotherapeuten

kwam er terecht via UWV .. die hebben de eerste 10 weken betaald.. 3 keer per week naar speciale fysio ... daarna heeft CZ het overgenomen.. voor nog eens 20 weken.. helaas zei CZ daarna zo, nu moet het over zijn... maar het begon toen net pas te verbeteren.. ik kon het zelf niet betalen (375 euro per week kostte dat) ...

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nee ik niet maar mijn bekkenjnstabiliteit wAs na behandeling daar dusdanig verholpen dat oefeningen ook niet meer nodig waren.
    Ik had al een jaar lang oefeningen gehD via de cesartherapeute trouwens. Dat hielp n beetje maar de oorzaak werd niet aangepakt.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel! Dit is heel nuttig om te weten.

Wat ontzettend rot dat je dan niet verder kon met je therapie. Maar dat zijn ook geen bedragen zeg!...375 euro per week!
    Hoe gaat het nu met je?

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik zit er hard over te denken om naar een osteopaat te gaan. Ik zag op internet dat die veel kwalen aanpakken. Misschien kunnen ze daar ook eens naar kijken;)

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik raad ook de osteopaat aan!
    Bij mijn eerste zwangerschap veel last van mijn bekken gehad en vanaf week 15 tot na mijn bevalling bij de bekkenfysio gelopen wat niets heeft opgelost maar het voor mijn gevoel wel heeft getemperd.

Nu met de 2e zwangerschap direct met 5 weken zwangerschap weer last van mijn heup en bekken. Ik weer naar de bekkenfysio maar dit hielp helemaal niets. Op aanraden naar een osteopaat geweest en wat een verlichting was dat! 2x geweest en het was (zo goed als) over!
    Nu na een drukke periode van weinig slaap en stress begon ik weer last te krijgen dus ik ben weer langs geweest en ga volgende week nog een keer.
    Inmiddels 26 weken zwanger bijna en toch 10 weken zonder pijn kunnen bewegen door 2 behandelingen.

Behandelingen vallen onder alternatieve geneeswijzen.

20. AnneThamar

Ik ga ook maar eens kijken of mijn vz een osteopaat vergoed, lijkt me iig wat om te proberen :):p

Deel Deze Pagina