meiden meiden meiden wat zijn we toch weer vriendelijk voor elkaar. Ts ontzettend balen dat je dit krijgt. En je eerste gevoel dat je man je bedonderd heeft kan ik mij heel goed voorstellen. Echter weet je nu hoe het ook kan ontstaan. Wees lief voor elkaar en jullie geluk niet hierdoor onthouden. Wees blij dat je elkaar nog hebt en geniet ervan. En de andere meiden, laat ieder gewoon in zijn/haar waarde word het een stukje gezelliger van
Probeer wel te praten! Mijn man heeft het er verschrikkelijk moeilijk mee gehad omdat hij mij dit aan had gedaan. Echt heel sneu.. Terwijl hem net zo veel te verwijten viel als mijzelf natuurlijk omdat we er allebei bij waren en allebei op hadden moeten letten
Probeer niet (nu al) zo boos te zijn op je man! De kans is klein maar zeer zeker aanwezig dat hij je besmet heeft terwijl hij niet eens zichtbaar een koortslip had. Hij zal zich sowieso wel knap schuldig voelen idd......
Als ik objectief ben, en heel rationeel nadenk dan weet ik dat ik eigenlijk (nog) niet boos mag zijn op mijn man. Maar jammer genoeg kan ik het nu echt niet opbrengen om rationeel na te denken en ben ik voor de volle honderd procent emotioneel. Ik ben kwaad, en niet gewoon een beetje kwaad, ik ben echt goed (om niet te zeggen heel razend) kwaad. En dat probeer ik zoveel mogelijk te verbergen voor hem maar toch... Eigenlijk zou ik het maar fair vinden als hij het ipv enkel op zijn lip ook daar beneden zou krijgen (maar nu ben ik helemaal over the top aan het gaan, ik weet het ).
Waarom ben je dan zo kwaad? Het is vervelend dat je het hebt, maar misschien heeft hij het wel helemaal niet kunnen voorkomen? Dan is het toch wel lullig dat je zo boos bent?
Maar waarom ben je boos op hem? Hij heeft je toch niet expres iets aangedaan? Heeft hij je verteld zeker te weten orale seks te hebben gegeven met een koortslip? En zelfs al is het antwoord hierop "ja", dan heeft hij er waarschijnlijk nog niet bij stil gestaan dat hij je ziek kon maken... Het ligt misschien aan mij, maar ik vind je best onredelijk overkomen.
Klopt hoor, ik klink waarschijnlijk heel onredelijk en ben het hoogstwaarschijnlijk ook. Daarom dat ik in mijn vorige post ook zei dat ik het niet kan opbrengen om rationeel na te denken terwijl ik weet dat het wel zou moeten. Ik heb het er gewoon zo moeilijk mee. Voor mij is het even lekker verknalt en hij heeft er gewoon nul, noppes, niets van last van. Ik vind het gewoon zo oneerlijk. Hij zegt idd dat het door een koortsblaasje moet komen. Hij voelde iets maar had het niet gemeld, iets in die aard. Dus ergens vind ik het echt zijn verantwoordelijkheid. Vooral omdat ik er altijd op hamer dan geen orale seks te willen. Goed, natuurlijk heeft hij het niet expres gedaan, dat weet ik wel. Maar zoals ik al zei, ik ben nu idd even onredelijk uit frustratie denk ik. En dat is inderdaad niet zo netjes van mij.
Ik vind het supervervelend voor je en heb er ook geen ervaring mee. Wel met koortslippen, helaas, en ik kan me best een beetje voorstellen dat je man zich niet heeft gerealiseerd dat hij een koortslip aan het ontwikkelen was, want dat dringt pas echt tot je door als je tintelingen e.d. voelt aan je lip, terwijl het begin er dan al is... Verder vraag ik me af of je man helemaal nergens last van heeft, als jij in jezelf zó boos bent! Waarom ga je niet in eerste instantie uit van zijn goede bedoelingen en eerlijkheid? Ik begreep dat hij ook getest wordt/is, dan komt de duidelijkheid toch al binnenkort? Hij zal het ook erg vervelend vinden, en ja, binnenvetter... Heb ik ook, zo`n man... lijkt soms wel of het vernederend is om belangstellend te zijn. Product van z`n opvoeding...
Je kan wel degelijk door een koortslip genitale herpes krijgen! De uitbraken van een herpes aanval kunnen per persoon verschillen. De 1 heeft er eenmalig last van sommige hebben meerder keren per jaar een uitbraak. Alleen zijn deze aanvallen niet zo hevig als de eerste aanval. Waar je op moet letten vanaf nu is voldoende rust, pittig eten en zeker het eten van noten kunnen ook een aanval opwekken. Het is dus per persoon verschillend en als je een uitbraak heb of voelt aankomen is het van belang absoluut geen gemeenschap te hebben ook niet met condoom. Dit omdat deze je niet volledig beschermd tijdens een uitbraak. Oraal kan met een beflapje. Als je zo een uitbraak hebt ook zeker goed je handen wassen. Groetjes en sterkte
Sorry maar ik zou mn man echt niet vertrouwen in dit geval! Mijn moeder kreeg het ook. Mn vader wist nergens van...achteraf had ie gewoon een ander! Sterkte ermee!
Lijkt me ontzettend vervelend.. Ik snap dat je vooral kwaad bent op de situatie.. En wat ook niet helpt is dat je man doet of er niks aan de hand is en niet vraagt hoe het met je gaat.. Kijk dat het gebeurt is is 1 ding, dat is vervelend, maar niks aan te doen, maar als ik me inleef in jouw situatie zou vooral de reactie van mijn man mij kwaad maken.. Denk dat als hij wat bezorgdheid toont en er met je over praat het al heel anders is.. Sterkte ermee!
Ik heb het 1 keer gehad, 8 jaar geleden, ik heb toen mijn man ook besmet, daarna heb ik het nooit meer gehad en mijn man ook niet. Wij hebben beiden nooit last van een koorts lip, ook nooit gehad.
Je kunt het idd heel lang bij je dragen zonder dit te weten en zonder enkele uitbraak. Bij deze SOA hoeft hij dus echt niet voor vreemd te gaan. Vaak is de een er gevoeliger voor dan de ander. Ik heb soms een koortsllip, hebben dan geen orale sex, maar geef mijn man wel gewoon een kus. Overigens anderen niet als ik dit heb, dus ook S niet. En mijn man is helemaal niet gevoelig hiervoor. Zijn tien jaar bij elkaar en hij heeft nog nooit een koortsllip gehad.. Hopelijk zwakt jou boosheid naarmate de tijd vordert af en komt er verder niets uit de test
Kan zijn dat hij het ook heeft. Valt niet te testen, maar mannen hoeven er geen last van te krijgen. Die kunnen het ongemerkt hebben. Ik heb het helaas ook. De eerste aanval was heftig, ben 2 weken goed ziek geweest, kreeg koorts kon niet plassen etc etc. Het eerste jaar heb ik vele malen er last van gehad. Maar uiteindelijk bleek het een vicieuze cirkel. Zodra ik het voelde aankomen startte ik met virusremmers, waardoor mijn weerstand een nog grotere knauw kreeg, ik griep kreeg en vervolgens weer last kreeg van herpes en ik weer startte met de virusremmers, dus elke keer als ik of opgezette klieren in mijn liezen kreeg of grieperig voelde startte ik.. Uiteindelijk zei de huisarts dat ik het op zijn beloop moest laten en er niets voor moest nemen, de cirkel was doorbroken en heb er geen last meer van gehad.. Ik voelde mij vies, bedrogen etc. Was zo boos, meneer beweerde dat het niet van hem kwam en dat ik vreemd was gegaan.. Ik was woest, hij besmette mij en ik moest er mee leren leven. Vooral het eerste jaar veel boos geweest. Onze relatie was 2 maanden na die eerste aanval overgegaan en weer 3 maanden daarna leerde ik mijn huidige partner kennen. Dus en ik bleef zoveel last houden en ik moest hem het vertellen. Vreselijk vond ik dat.. Ik die altijd zo netjes was, veilige seks had, niet met iedereen het bed indook kreeg dit, levenslang! Klinkt heel dramatisch maar zo voelde het wel voor mij!! Bijna 2 jaar terug laatste keer last gehad, nog een tijdje panisch gecheckt of ik wat zag of opgezette klieren had in mijn liezen en nu bij het zien van je topic dacht ik 'ohjaaa dat heb ik ook!' Mijn partner heeft het niet gelukkig. Of misschien wel, maar niet dat wij weten!
@ Lola, hoe pak je het dan nu aan met je nieuwe partner? Altijd een condoom als jullie vrijen? Sorry, is nogal persoonlijk maar vraag me af hoe je ooit nog zonder condoom kan seks hebben. Maar altijd met lijkt me nu ook niet onmiddellijk prettig...
Kan gewoon zonder. Je kan hem niet besmetten als je geen uitbraak hebt! Als ik vermoed dat het actief is dan doen we het helemaal niet. Als je bultjes hebt ben je besmettelijk. Als mijn liezen opgezet zijn nemen wij al geen risico, maar moet zeggen dat het nu echt goed gaat en ik in tijden geen klachten heb!!
Ik vind het wel een beetje onredelijk dat je zo boos bent op je man. Ik kan me je gevoel wel heel goed voorstellendat je enorm baalt. Koortsblaren zijn zo besmettelijk. Ik heb geregeld 1 op mijn lip, en dan hebben we ook geen sex. Zoenen wel en mijn vriend heeft er nooit last van gehad. Ik meende dat altijd alleen het vocht wat er uit komt besmettelijk is. Sterkte met alles, maar wees niet te boos op je man
Weet je al of het HSV-1 of hsv-2 is? Het ene is namelijk meer soa-gerelateerd dan de ander. Een koortslip (meestal HSV-1) kan in principe ook herpes genitalis geven, maar dit is wel veel zeldzamer. Meestal is het HSV-2 en dat ik toch echt wel een 'echte' soa. Wat een klap zeg. Hier vergelijkbaar meegemaakt, maar dan met een andere soa. Net als bij jou is er een kleine kans dat mijn man de waarheid zegt (dat hij niet is vreemd gegaan), maar nu, 5 jaar later, knaagt het af en toe nog steeds. Heel veel sterkte gewenst!