Niet alle reacties gelezen, dus sorry als het al gezegd is. Je kunt ook met het virus geboren worden, dat het jarenlang slapend is en ineens de kop opsteekt. Dito met een besmetting jaren geleden. Maar pas op: Herpes simplex (koortslip) kan inderdaad herpes genitalis veroorzaken, maar je kunt je man nu ook besmetten met herpes genitalis! Ik kan zo snel niks vinden wat bovenstaande ondersteund, maar dit is wat mijn HA ooit heeft gezegd. EDIT: Iets gevonden:
helemaal mee eens, als je dit leest dan lees je zelfs dat je besmet kan worden via een voorwerp. `Daar sta je dan.. als vader van 2 kinderen... nooit vreemdgegaan en je vrouw verwijt je vanalles! ` Die blaasjes kunnen ook onzichtbaar in zijn mond of tandvlees zitten. Herpes simplex (koortslip, genitale herpes)
Ik kan precies hetzelfde zeggen , zelfs het aantal jaren geleden klopt haha. Gelukkig nooit meer last van gehad, want die eerste uitbraak deed bij mij echt vreselijk veel pijn. Vond het ook erg beschamend en baalde er ontzettend van. Een zalfje deed bij mij wonderen. Ik zat toen al twee jaar in mijn huidige relatie , maar de dokter vertelde ons ook dat je dit virus een hele tijd bij je kunt dragen en dat het na jaren pas (soms nooit) tot uiting komt. Sterkte ts.
Tsja, dat twijfelen deed ik ook (doe ik nog) Ik weet zeker dat ik me voor deze relatie heb laten testen bij de GGD. Hij heeft zich in die periode ook laten testen, maar wat jij zegt zou kunnen dat er toevallig net een besmetting heeft plaatsgevonden voor de test.... Dat zou wel betekenen dat ik (we) dit dus al 10 jaar hebben... Wat wel raar is, is dat ik nu opeens klachten kreeg en daarom naar de huisarts ben gegaan. De huisarts vond dit een teken van recente besmetting... M'n man blijft echter volhouden dat er echt niets gebeurd is....hij is er ook niet echt het type voor, maar ja...
Hier nog steeds niet veel verandert aan de situatie. Het blijft ongelofelijk veel zeer doen, dat is een feit... Met manlief nog geen gesprek aangeknoopt. Hij wil er niet over praten... Vind ik dus wel knap vervelend dat we niet kunnen praten met elkaar. Hij is wel vanmorgen langs de HA geweest om bloed te prikken.
Dit inderdaad. Werkt super. Het zijn wel grote pillen om door te slikken. Je kunt er ook het best alvast mee beginnen op het moment dat er niets aan de hand is. Ik ging na gebruik van die pillen van 11 naar 2 koortslippen per jaar.
Ik vind het niet zo raar dat hij niet wil praten. Dit was bij ons ook. Want... Als hij echt niet is vreemd gegaan, dan kan hij jou net zo veel verwijten maken dan jij hem. Want bij wie komt het dan vandaan? (Even voorop gesteld dat het niet via koortslip maar via seks gegaan is. Waarmee ik dus niet wil suggereren dat dat zo is, maar wel dat die mogelijkheid er zeer zeker ook is). De twijfel en onzekerheid moet bij hem dan ook groot zijn. Misschien moet hij het even laten bezinken.
Dat hij er niet over wil praten geeft des te meer reden om hem al helemaal te wantrouwen. Toen ik net met mijn man ging had ik ineens wratten down there, wat was ik boos. Snap nog steeds niet hoe ik er aan kwam hij had het namelijk niet en ook niet gehad.
Tja waarom wilt hij niet praten...? Omdat jij hem hebt gevraagd of hij is vreemd gegaan en hij zich nu enorm k*t voelt omdat jij hem niet vertrouwt... Dat is toch niet zo gek?? Waarom verdenkt iedereen maar weer gelijk de man ervan vreemd te zijn gegaan? Vraag me af of het andersom ook zo was geweest... Vertrouw je man eens...jeetje....
Helemaal mee eens. Plus wie heeft er hier nou een soa. en hoe weet iedereen zo zeker dat het bij hem vandaan komt.. hij zegt niet vreemd te zijn gegaan, waarom hem dan niet op zijn woord geloven. Waarom zou ts niet liegen ? Die geloven jullie toch ook op haar woord.
helemaal mee eens, mijn man zou er ook niet over willen praten nadat ik hem verdacht heb. zo raar vind ik het niet.
Tijdens je zwangerschap daalt je weerstand vaak, ik heb tijdens mijn zwangerschappen dus meerdere keren een koortslip gehad. Wees dus niet verbaasd als je toch last krijgt. En wees extra lief en voorzichtig voor jezelf. Zwanger zijn is sowieso hard werken en als je dan niet genoeg rust neemt wordt het risico op een koortslip ook weer groter. Ik hoop dat het goed gaat, succes.
Sorry maar als mijn vriend mij van vanalles beschuldigd wat niet waar is wel ik er ook niet over praten. Over wat moet je dan praten als hij als al gezegd heeft? wake up! Je kan het zelf al jaren hebben zonder dat je het weet. Altijd gemakkelijk om een ander de fout te geven. Ja hij had misschien een koortslip maar het is al besmettelijk voordat dat te zien is! Dan had je je nooit moeten laten likken
er is al veel aan tips en info en adviezen en ideeën gegeven. zelf kan ik je er verder niks over zeggen want weet er gewoon niet voldoende van af. hoop wel voor je meer duidelijkheid te krijgen en daar met je man over kan praten.
ik begrijp het best dat je man niet wilt praten. je geeft hem toch min of meer het gevoel dat hij vreemd gegaan is. dit virus KAN hij over gegeven hebben via een koortslip. maar het kan net zo goed zijn dat jij dit virus al jaren in je hebt. via een koortslip van hem maar kan net zo goed via een andere weg bij je gekomen zijn. via een besmette beker of misschien heb je zelf ooit een eerdere relatie gehad?? tja, en als je man nu werkelijk geen ander gehad heeft dan zal die "beschuldiging" best zeer doen. en eerlijk gezegt zou ik als ik hem was, ook hetzelfde van jouw denken. als hij er van overtuigd is dat hij geen ander gehad heeft, wie zegt dat jij hem niet belazerd? kan me zo maar voorstellen dat die gedachten nu bij hem rond gaan en sowieso, al zou hij een koortslip gehad hebben en je daarmee besmet hebben, is het dan werkelijk reeeel dat jij daarom zo boos op hem bent een koortslip is ook besmettelijk als hij nog niet duidelijk aanwezig is. bij blaasjes en vocht is hij op zn besmettelijkste. daarvoor kan hij dus ook besmetten. zelfs als hij nog niet in de gaten heeft dat hij een koortslip heeft.
Als ik ineens een SOA zou hebben dan zou mijn eerste gedachte ook zijn dat mijn man is vreemd gegaan Echter als ik over het desbetreffende type waar het nu om gaat de nodige informatie heb gelezen en deze reacties hier allemaal zie dan zou ik mijn mening wel bijstellen en niet meer kwaad op hem zijn. Ik snap je boosheid wel. Jij denkt natuurlijk: als hij nou iets beter had opgelet of nagedacht dan was mij dit niet gebeurd. Hopelijk kun je de boosheid snel aan de kant zetten en komt het niet te vaak opspelen. Veel beterschap!
Hoezo dit? Ze waren er allebei bij en hebben samen de bewuste keuze gemaakt om onveilig te vrijen. Je weet dat daar risico's aan zitten 😉 Hier nooit boos geweest op mijn man, om deze reden..
Dat klopt, onveilige seks daar sta je samen achter. Maar misschien dat TS denkt: potverdomme, die koortslip voel je toch zeker wel aankomen? En dus zodoende (onterecht) boos is op haar man. Neemt niet weg dat als je weet dat je partner regelmatig een koortslip heeft dat je dan van dit risico op de hoogte bent. En dat kan altijd een keertje mis gaan. Om maar even een stomme vergelijking te maken: voor het zingen de kerk uit is ook geen garantie dat je niet zwanger raakt ondanks dat je nog zo oplet.