Daar sta je dan met je goede bedoeling!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ TS: ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar heb je haar nog gemaild sinds ze het heeft opgehaald? Ik zou dat wel doen als het me echt dwars zou zitten. Niet aanvallend mailen, maar gewoon zeggen hoe je erover denkt en of dat klopt of niet.

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ik zou haar anders even een mailtje sturen. En dan daarin met jouw bevindingen. Ik was helemaal verbaast dus kon op dat moment niets uitbrengen maar ik vraag mij toch een aantal dingen af.... ofzoiets

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Even buitenom het oorspronkelijke bericht; wat verschrikkelijk!!!!!!!!! Je kan het niet tegenhouden, maar dit vind ik een kwestie van fatsoen en integriteit.

4. tulip

tulip Niet meer actief

volgens mij was dat rond de kerst..iemand die een pakket wilde doneren en vervolgens in een luxe 2 onder 1 kapper terecht kwam met allerlei luxe, stond ze daar met haar doosje etenswaren...zoiets staat mij bij.

ts, ik snap je wel, als mevrouw wel van een stichting ofzo geweest was had ze dat wel gemeld. Mensen die echt niks te makken hebben gaan er niet zo opzichtig bijlopen, mijn ervaring is ook dat de mensen zich vaak schamen en dat zie je ook aan een hele houding enz.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! :)

6. Onje

Onje Niet meer actief

Nooit oordelen over iemand die je niet kent.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Woow wat word er hier geoordeeld om het uiterlijk..
    Dat ze een bontjas draagt goud draagt en een dikke auto rijd dat hoeft niet allemaalecht te zijn of van haar te zijn..

Wie zegt er dat zedat zelf gekocht heeft? wie zegt dat die auto van haar is? als wij wat ophaln is het ook metde luxe auto van mn schoonvader maar we hebben toch echt bijna niks te besteden hoor..

En als je je bestolen voelt ad je het niet op mp op gratis afhalen moeten zetten.Oftwel gewoon niet meer doen.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    grappig! maar dames de volgende die een keer zo'n pakket ophaalt moet op zn minst op een kapotte fiets komen, of lopend met uiteraard kapotte schoenen aan,
    totaal onverzorgd eruit zien en ook nog eens stinken???

Dan bezorg je de gever miss geen schuldgevoelens! (en dat is ook heel wat waard...!)

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand die ECHT geen geld heeft om kleding te kopen zo'n voorkomen heeft.
    Natuurlijk ziet iemand er er schoon en netjes uit, dat heeft niks met geld te maken. Maar zo'n auto lenen en zulke kleding, dat vind ik dan niet echt passen.
    Maar ik denk dat de houding bij het aannemen van het pakket nog het meeste over iemand zegt.

10. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niets van haar goede bedoelingen geloofd hebben, hoe vervelend, oneerlijk etc. en bevooroordeelt dat over zou komen, je hebt je ogen niet in je achterzak he....
    Ik vind dat zo'n dooddoeners, 'je weet niet wat ze werkelijk wel of niet hebben' of 'die moeder zal haar dag wel niet gehad hebben' blabla. Ik zou er ook niets van geloven, en toch gezegd hebben: goh mevrouw, had echt iemand verwacht op haar fiets of met ene gewone auto, minder opzichtig goud en zeker zonder bontjes, heeft u die spullen wel echt nodig? of komt u het voor iemand halen? dan bied ik hierbij mijn excuses aan'
    Je merkt snel genoeg aan de reactie waar je aan toe bent. Overigens, als ik iets zou laten ophalen door iemand, zou ik dat gemeld hebben.

Tja, de meesten worden niet rijk van de loterij of oud geld. Veel is toch echt ebsparen op 't een zodat het ander mogelijk is.

11. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Wat een kortzichtigheid. Ik woon in een huurflat van de woningbouw. Er wonen veel uitkeringsgezinnen waarvan een aantal moeders er ook heel netjes bijlopen leren jasjes, mooie sieraden, lekker luchtje). Maar die spullen halen ze altijd bij de kringloop of krijgen het weer van anderen. Waarom zou je er niet 'decadent' uit mogen zien met goedkope kleren als je niet veel te besteden hebt?

Misschien heeft ze idd gelogen, maar je weet het niet want je hebt haar niks gevraagd. Maareh... Hoe moet iemand er dan uitzien die geen geld heeft? Ik ken namelijk ook 'rijke' mensen die in hele goedkope auto's rijden en goedkope kleren dragen omdat ze het niet belangrijk vinden. Je kan niet in iemands portemonnee kijken of gezinssituatie inschatten.

Voor je eigen geruststelling zou ik je kleren de volgende keer idd aan de kerk of andere instantie doneren. Het blijft super lief dat je kleding weggeeft!

12. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    ts, ik snap je wel, als mevrouw wel van een stichting ofzo geweest was had ze dat wel gemeld. Mensen die echt niks te makken hebben gaan er niet zo opzichtig bijlopen, mijn ervaring is ook dat de mensen zich vaak schamen en dat zie je ook aan een hele houding enz.[/QUOTE]

Iemand die zich schaamt kan dit ook juist compenseren door zich wel opzichtig aan te kleden. Ik vind je aanname niet correct. Ook mensen die weinig te besteden hebben kunnen ' trots' door het leven gaan.

13. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Waar, je kan iemand niet op zijn uiterlijk beoordelen. De sjiekste mensen hebben de minste centen en andersom bijvoorbeeld. Maar de gehele combi vind ik ook vreemd.

Die BMW koop je niet bij de kringloop, die kost gewoon een ***vermogen, in aanschaf en in het houden van. Geleend, ja dat kan natuurlijk, maar dan nog komt de gehele combi vreemd over en ga je toch twijfelen.

Ik zou me ook belazerd voelen, maar ik zou het ook weer meegeven. Ik ga er dan toch ook maar weer vanuit, hoe vreemd de situatie ook is, dat er een goede kern van waarheid in het verhaal zit. En dat ze naar de buitenwereld "goed" wilt overkomen.

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Of je doet de volgende keer hier een oproepje of iemand kleertjes kan gebruiken. Heb dat ook al een keer gedaan en doorgaans weet je hier wel ongeveer wie het goed kan gebruiken.

Deel Deze Pagina