Herfst tafel of herfst aankleding......

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wie gaat er weer een herfst tafel maken, of het huis weer herfstachtig aankleden. Ik ben druk aan het bedenken hoe ik het ga doen. Elk jaar wil ik het weer doen maar het blijft er steeds bij. Kan eerlijk gezegd ook niet echt ideeen opdoen hoe ik moet of kan doen. Wie heeft wat tips of ideeen??

2. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Op het dressoir een stuk schors met bladeren en kastanjes en van oranje lampionetjes!!leuk leuk!

3. jenni1978

jenni1978 Lid

24 aug 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wat (kleine) dingen gehaakt. 2 paddenstoeltjes (rood met witte stippen), een pompoen en een kalebas. Ik wil er nog een kalebas in andere kleuren bij haken.
    Vriendlief vindt het maar zo zo... Gelukkig heb ik de broek aan in huis ;) Hahahaha

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Manlief gaat morgen de herfstspulletjes van zolder halen, en we gaan ff langs de xenos voor herfstspul. Zondag gaan we naar t bos, hoop dan al wat denneappels ofzo te vinden en mooie bladeren. Dat leg ik dan op eenn mooie schaal met kaarsen erbij.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier staan weer de lantaarns gevuld met herfstdeco. Mos, poppetje van de Xenos erin en allerlei herfstfreubel er omheen. Een veilingkistje van de Xenos met mos, blaadjes, eikels, kastanjes (allemaal nep).
    Ik ga volgende week langs een pompoenboerderij om pompoenen te halen. Kan ik ze gelijk daarna gebruiken voor Halloween.

Ik heb een hanger met stenen pompoenen van Riverdale gekocht, die ga ik nog ophangen. Ik heb stoffen paddestoelen die ik voor het raam ga hangen. Op mijn schouw een kaarsenplateau met herfstfreubels (blaadjes etc) en op de schouw in eetkamergedeelte staan 2 stolpjes met nep pompoentjes eronder en er moet nog iets bij maar weet even niet wat.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Action heeft leuk spul!
    Ik heb op de salontafel een groot dienblad staan ( van grijs blik, koste iets van 3 euro ). Daarop een zooitje mos, dennenappels, herfst potpourri. Hebben ze ook allemaal bij de action, in zakjes.
    In het midden 3 kaarsen staan ( lekker brandveilig, ahum ) en klaaaar.
    Hartstikke leuk.
    En zo nog een vaasje op het dressoir gevuld met mos op de bodem, en leuke witte takken.

Wil nog wel wat pompoenen hebben. Zal even op de struun.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ja hoor, ga komende week helemaal los. Al vinden sommigen het hier net een peuterspeelzaal, want ik knutsel ook veel met mn dochter en ook dat tonen we overal;) We zijn nu met een spinnenweb bezig voor ons keukenraam, ze heeft zelf de spinnen geknutseld en is er nu bang voor haha

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb een platte zinken bak die ik op tafel zet, ddarin komen spulletjes die ik met d kids buiten zoek. Kastanjes, mooi gekleurde bladeren en zo. Als we veel kastanjes/beukenootjes/eikeltjes hebben, vul ik er een glazen vaas mee. Geen gekochte spullen

9. Troelala21

Wat een leuke ideeen allemaal zeg! Verzinnen jullie dat allemaal zelf of halen jullie dat ergens uit?

Als t mooi weer is wil ik zondag ook wel even met de kids het bos in. Kijken of we wat kunnen vinden al! Ik heb de eerste 2 kastanjes al gevonden in de straat hihi.....

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

(nog) niks gekocht. Wel paddenstoeltjes met de kinderen geknutseld. Morgen kastanjes zoeken en nog wat dingetjes knutselen

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    #11 mamavanmeisje, 21 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2012
    Hoi Troelala,

Ik heb hier een foto van mijn herfsttafel tot nu toe. ik hoop dat de foto niet te donker is. Je kunt ook nog een paraplu tekenen en laten beplakken, of een paraplu maken van 3 gevouwen vliegers. Een spinneweb maken van een kastanje is ook een klassieker. In een denneappel kun je rietjes steken en als je er dan oogjes op plakt wordt het een egeltje. Je kunt ook een egel maken van brooddeeg waar je penne (pasta) in steekt. Verder staan er bij mij herfstchocolaatjes op en dat is altijd een feest! Veel plezier met het maken :)

Ik wil de foto straks weer weghalen. Niet quoten svp!

12. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Whahaha! :D

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    jaaaaa, mijn man is op korte vakantie (wk wielrennen in Limburg) en hij komt maandag thuis in herfstachtige sferen:)
    Ik heb een vierkant zilveren dienblad met bostafereel en kaarsen,
    een kort vaasje met kaars en kaneelstokjes, twee grote vierkante stenen borden (geel en oranje) waarvan 1 met bostafereel en de andere met kaarsen, twee halfhoge vazen met takken en bostafereel, een grote rieten mand met mos en gras en dennenappeltjes, etc en een kaars, en een brede korte vaas (ronde schaal met opstaande rand) met daarin kastanjes en dennenappels.

Bostafereel? Dat is zoals ik de zakjes van de action noem...
    En verder ga ik nog lekker knutselen met de boys...

Ik kan niet wachten tot mijn mannetje weer thuis is en we weer lekker de kaarsjes aansteken. Voor mij alleen doe ik dat niet...

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    mama van meisje... Leuk!! En die chocolaatjes wil ik ook nog kopen... Hema?

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Leuk toch die freubels van de kids. Ik vind het geweldig. Helaas kan ik door bezichtigingen (huis staat te koop) niet teveel kinderknutsels neerzetten.

16. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    de chocolaatjes (paddestoeltjes) komen van AH. De volgende koop ik bij V&D. Daar hebben ze echt hele leuke!

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb vorige week egels gemaakt met mijn zoontjes van brooddeeg (zoutdeeg), superleuk geworden, de stekels zijn van cocktailprikkertjes.

18. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik heb ook geknutseld met mijn zoontje. Ga ook nog even langs action voor iets op tafel.

Bijgevoegde bestanden:

• herfst.jpg
      herfst.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,3 KB
      Weergaven:
      34
    • trots.jpg
      trots.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,6 KB
      Weergaven:
      30
  19. Troelala21

Wat leuk allemaal meiden! Doe echt leuke ideeen op door jullie!

20. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens

Deel Deze Pagina