even kwijt. Twijfels

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

#1 Fairytale, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2011
    Ik typ dit op mijn telefoon dus hoop dat het lukt.

Ik heb altijd een toekomstbeeld gehad dat ik 2kindjes had. Lijkt me hartstikke leuk. Maar ik ben zo aan het twijfelen. Ik heb namelijk cvs en ik vind het met 1kindje al loodzwaar. Ik heb echt slaap nodig anders word ik een dikke chagrijn. En zeg ik wel eens domme dingen waar ik later spijt van krijg. Ik voel me dan zo slecht.
    Ik doe alles meestal alleen iedereen is aan het werk en vrienden heb ik niet.
    Maar ik zou zo graag een broertje of zusje voor mijn zoontje hebben want dat lijkt me leuk gezellig en ik zou het echt zielig vinden als hij alleen zou blijven. Maar ik zou er dan weinig verschil in leeftijd in willen hebben en dat komt nu toch dichterbij. Hij is net een jaar geworden en ik raak in een soort paniek als ik denk dat alles weer opnieuw zou moeten. De zwangerschap vooral want ben erg ziek geweest. Ook is mijn zoontje 8week te vroeg geboren wat ik ook niet zo graag weer mee wil maken. Ik vind het zo ontzettend moeilijk dat ik er hele dagen aan denk. Waar doe ik goed aan? Ik heb zelf een broer waar ik goed mee op kan schieten en ik zou dat ook zo graag zien voor B. Ik wil gewoon zo graag maar ik ben gewoon bang dat ik het niet aan kan.
    De ene dag denk ik ja we gaan er voor, de andere dag denk ik nee toch niet.

Sorry voor mijn warrig verhaal maar ik moest het ECHT even kwijt.

Misschien meer mensen in twijfel?

2. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik denk dat je topic beter verplaats kan worden meid.
    Er zijn andere subfora waar er dames zijn die je meer kunnen helpen en die hier niet altijd kijken.

Ik kan je niet helpen, maar wil je wel enorm sterkte wensen met je besluit.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Meid, ik zou me er nog niet druk om maken! Je zoontje is pas een jaar en (naar mijn mening) heb je dus nog alle tijd voor een tweede!

Ik snap je ideaal beeld (niet teveel tijd ertussen), maar je moet het zelf wel aankunnen. Anders zou het juist zielig voor je zoontje zijn dat er een brusje bij is gekomen, want dat is hij zijn leuke moeder kwijt ;)

Mijn advies: Geef jezelf de tijd en ga ervoor zodra je er klaar voor bent! Je zoontje weet nu toch niet beter...

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ben het eens met chocoladekoekje. Je zoontje is nog maar 1 jaar... je hebt nog alle tijd om er overna te denken. Als je het nu al zwaar vind zou ik zeker niet te veel stil staan bij het evt leeftijsverschil.
    Als je er 2 heel kort op elkaar zou hebben word het idd een stukje drukker... is de oudste al wat ouder dan kan die ook al weer wat meer zelfstandig... waardoor het voor jou ook wat makkelijker word als de 2e er is. Zou me er nu nog niet te veel zorgen over maken.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar hoor... ik twijfelde ook ontzettend, waar doe je goed aan he... Maar wij hebben bewust gewacht tot Louise wat ouder was en dat vond ik echt ideaal. Ze was net 3 toen Tygo werd geboren. Was toen zindelijk en begreep al heeeeel erg veel. Dat maakt het met een nieuwe baby erbij wel een stuk makkelijker. En op zich vind ik er nog niet veel tijd tussenzitten. Geef jezelf even wat tijd en bedenk dat veel moeders er zo over denken en in twijfel zitten.

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb zoiets, bij grote twijfel (en dat heb jij vind ik) altijd wachten!
    ik hbe 2 kleintjes met anderhalf jaar ertussen (ik heb fibromyalgie) en ik moet zeggen ik vind het loodzwaar! ik wil mijn meiden natuurlijk nooit meer kwijt, maar vind het wel pittig ook omdat ik vaak veel pijn heb en erg moe ben, maar je moet door zolang de kids op zijn!
    ik zou zeggen wacht nog minimaal een jaartje af en ga er dan pas weer over nadenken!

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ben het met bovenstaande eens,maar aan de andere kant hoeft een 2e zwangerschap niet hetzelfde te verlopen. Het is alleen wel heel zwaar om zo zwanger te zijn en er dan nog een peuter bij te hebben. (dreumes eigenlijk).
    Hoe denkt je man hierover?

Deel Deze Pagina