goedemorgen allemaal, ik vroeg me hoe hoog jullie baarmoeder was met 13 weken?? mijn baarmoeder zit al onwijs hoog naar mijn idee. volgens de theorie moet m'n baarmoeder met 13 weken nu net boven m'n schaambeen uit komen. bij mij is hij nu al zo'n 16cm boven m'n schaambeen. en als ik 's ochtend wakker word zit ie nog hoger. ruim 20 cm, buikje zit dan ook helemaal aan de linkerkant (weggedrukt door blaas) en ligt als een grapefruit op m'n buik, kan zo m'n handen er om heen vouwen. nu hebben vrouwen die zwanger zijn dan de 3de wel dat de baarmoeder snel zo hoog ligt, maar dit is mijn eerste. liet het aan vriendin zien en die vroeg of ik zeker wist dat ik pas 13 weken ben. ook voelde ik met 11.3 al voor het eerst iets in m'n buik, dacht dat het darmen waren maar vk zei dat dit wel al de baby kon zijn, draag baarmoeder naar voren (dus zitten geen darmen meer tussen bm en buik) en ik ben heel slank. morgen mag ik weer naar vk dus ik zal wel even foto van m'n buik van 's ochtends laten zien, ben benieuwd wat ze zegt..
Met 13 weken was mijn baarmoeder 3 cm boven m'n schaambeen Succes morgen, ben benieuwd. Ieder lichaam is uniek!
Tja, ook bij mij kwam mijn baarmoeder met 13 wk pas net boven het schaambot uit. Nu (bijna 20 wk) zit hij ter hoogte van mijn navel. Bij mij voelt de vk iedere keer. Bij jou ook? Dan hoor je vanzelf of het klopt en/of goed is
de vk voelt wel aan m'n buik, maar is nu al weer 4 weken geleden dat ik bij haar was, morgen weer. met de echo heeft de andere vk niet gevoelt, maar m'n baarmoeder lag toen ook al hoger, heeft ze verder niks van gezegd. de vk zegt dat het lekker gaat in m'n buik. ben met alles wat aan de vroege kant (vroege echo heel duidelijk vanaf buiten, hartje al heel vroeg gevonden met doptone, en beweging voelen) maar vind m'n baarmoeder nu wel erg groot.. morgen dus maar even afwachten wat ze zegt...
Zal vast ook te maken hebben met het feit dat je heel slank bent (ook wb beweging voelen etc). Zou me iig geen zorgen maken erover
nou de vk vond mijn bm ook erg groot voor mijn zwangerschapsduur, maar niet zorgwekkend.. over 3 weken pretecho, dus zullen dan wel zien of het kindje ook weer iets voor loopt. maar niks om mij druk over te maken dus
Hier zit die ook altijd iets hoger.. En ik voelde ons kindje ook al bij 11w! Alles is wel goed trouwens hoor.
Dat kan wel hoor, dat hangt ook allemaal af van hoe groot je bent hé. Mijn baarmoeder lag 's morgens ook hoger, maar dat komt gewoon door volle blaas. Dat geeft een vertekend beeld.
ik ben 1.81, lijkt mij dat baarmoeder eerder zo hoog ligt als je kleiner bent?? die volle blaas drukt de baarmoeder idd nog hoger. en ook verder naar 'buiten' als ik 's ochtends op m'n rug lig kan ik mijn bm zo vasthouden, en in de loop van de dag zetten mijn heerlijk onrustige darmen op en word mijn buik geleidelijk dik die zie ik er wel 5 maanden zwanger uit
Ik ging met bijna 15 wk naar de vk en ze zeiden dat de mijne 2 vingers onder me navel zat en dat het wel flink groeit. Nu ben ik net 16 wk en nu komt het al tot mijn navel maar het is wel mijn 5e zwschap en 3e kindje. Je kan het kindje ook al heel vroeg voelen , mijn 2e was met 12 weken al erg duidelijk aanwezig. Deze voel ik minder want mijn placenta ligt ervoor maar voelde ik ook net zo vroeg.
Ik denk dat het bij mij alleen mijn bm is want het kindje liep bij meerdere echo's juist 3 dagen achter. Sinds 11 weken hebben ze het niet meer gemeten dus het zou best kunnen dat het kindje een spurt heeft gemaakt maar dat denk ik niet.
Hier ook best snel hoge baarmoeder.. In ieder geval altijd hoger dan wat in de boekjes stond.. Heb ook een grote buik, maar groeit wel stabiel. Ik voelde ook al vrij vroeg beweging, maar niet zo vroeg als jij, met 16 weken geloof ik.. Ach, iedere zwangerschap is anders, en zolang de VK zegt dat t goed is