Zwanger en kattenbak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik moest er vandaag inene weer aan denken maar de kattenbak verschonen is natuurlijk super slecht als je zwanger bent....

Ik woon alleen met mijn dochtertje dus heb niemand die dat even voor mij kan doen... De zwangerschap van mijn dochter woonde ik bij mijn moeder thuis.
    Ik haal altijd meteen de drollen eruit omdat anders mijn huis gaat stinken en nu ik zwanger ben is mijn reuk sterker en verga ik helemaal van de stank :(
    Mijn moeder kan het maar om de 2/3 dagen voor me doen...

Iemand ervaring met alleen zijn en kattenbak?? :(

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    In ieder geval handschoenen aan en goed handen wassen erna. Of het je dochter leren ;)

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Hahaha nee die is pas 3,5 dus die wil ik ook niet in de buurt hebben van die bak

4. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Handschoenen aan, mouwen opstropen en je handen goed wassen, dan kan het echt geen kwaad. Wel voorzichtig doen dat je echt niet in aanraking komt met het grit.

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik dacht namelijk dat het ook met de lucht die er vanaf komt te maken heeft?

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

En kattegrid gebruiken wat niet stuift.

Overigens is het wel zo dat die bacterie vooral voorkomt bij jonge katjes, dus als je een oudere poes hebt dan is de kans kleiner dat de bak besmet is.

En ook is het zo dat mensen die altijd al de bak verschoonden (en dit ook deden toen poes nog kitten was) vaak al een keer besmet zijn geweest zonder het te weten. In dat geval heb je antistoffen in je lichaam zitten, en is de kans dat besmetting bij de baby in de buurt komt zeer zeer gering.

7. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik heb gelukkig kattengrint wat korrelig blijft en alles opzuigt dus krijg ik van die harde blokken die ik er zo uithaal (super handig!)
    Mijn kater is alweer 2,5 en heb hem vanaf 7 weken en heb er later ook nog een vanaf 7 weken gehad maar die is was na 1,5 jaar weer weg. Dus dan zal ik het vast wel een keer opgelopen hebben?? Ben me leven lang al onder de katten en kittens

8. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Als je maar handschoenen gebruikt is er niets aan de hand;) Goed hygienisch werken.

9. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd handschoenen en goed bijhouden zodat je niet vergaat van de amoniak lucht. Ik heb wel een partner, maar ook hij is weleens niet thuis/ vergeet het en het moet toch echt dagelijks uitgeschept worden! Handschoenen aan en handen wassen!

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ook een mondkapje voor doen.
    En natuurlijk handschoenen en goede hygiëne.

11. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    mondkapje is mij niet verteld door de vk en gyn.

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Volgens mij kan je als je toch een keer bloed moet prikken ook laten testen of je al een keer besmet bent geweest.
    De vk vroeg of ik dat wilde, maar ik vond het wel prima dat mijn vriend de bak verschoonde ;)
    En inderdaad wat de rest zegt: handschoenen aan en goed je handenwassen

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik moet over 3 weken bloedprikken voor de waardes, mijn nieren en nog wel meer pfff dan kan dat er ook wel bij hihi.
    Nee je heb gelijk kan het altijd even navragen of ze het kunnen zien

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Handschoenen en mondkapje en dan zie ik geen problemen hoor :) Om de 2/3 dagen de kattenbak verschonen kan in mijn optiek écht niet hoor! Straks denken de katten er net zo over en vind je overal drolletjes en plasjes ;)

15. Nath88

Nath88 Niet meer actief

De dag van mijn positieve test had ik4 binnenkatten lopen en nog een opvangpoes voor het asiel die die ochtend bevallen was van 5 Ukkies...

Huisarts zei handschoenen aan en mondkapje, en erna alsnog goed je handen wassen, dan is het prima. :)

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ja dat heb ik al een keer meegemaakt met die poes die nu weg is. Wilde niet op de korrels dus ik kon een nieuw matras kopen :x dat was trouwens echt ewn wildplasser dus ben blij dat ze weg is!
    Ik snap dat me moeder me wilt helpen maar idd ik vind het smerig en ik wil een schone bak, soms wel 3x op een dag scheppen omdat ik het gewoon ruik! Bah!
    2/3 dagen ga ik ook niet volhouden hoor dan word ik gillend gek haha

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nee, idd. Wj hebben ook twee (binnen)katers en we (nu vriendlief dan...) scheppen elke dag de kattenbak uit. Het gebeurt zelden dat we het vergeten en dan doen we het direct de dag erna. Het heeft ook een beetje met een goede kattenbak hygiëne te maken. Maar, zoals je kunt lezen, even goed voorbereiden en je kunt het prima zelf doen hoor! :)

18. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik draag van die wegwerp handschoenen, verschoon de bak 2 keer per week en iedere dag schep ik de drollen eruit.

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik heb nog wel van die latex handschoenen liggen dan gebruik ik die wel met uitscheppen, ga vragen of ze tijdens bloed prikken daarna willen kijken,vast wel aangezien ik een heeeeeel verleden met allerlei medicijn bende heb, probeer niks in te ademen en zo min mogelijk stof veroorzaken...
    Dat gaat me wel lukken! :D

20. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    inderdaad zoals gezegd is handschoenen aan en handen wassen.
    het wordt niet door de lucht verspreidt, volgens mijn verloskundige.
    het gaat er om dat je niet per ongeluk iets aan je handen krijgt en vervolgens je vinger in je mond stopt...blegh.

het zegt trouwens niet zoveel blijkbaar of je altijd al poezen hebt gehad.
    ik heb mijn hele leven katten gehad en kattebakken schoongemaakt. en ik bleek het toch nog nooit gehad te hebben, al had ik verwacht van wel.

Deel Deze Pagina