Hallo meiden, Ik zit met een dilemma. Op dit moment heb ik een ontzettend leuke baan voor 36 u pw. Ik werk nog niet zo lang bij dit bedrijf ( 8 mnd), en toen ik solliciteerde is er aangegeven dat ik de komende 2 jaar geen verzoek voor minder uren in mocht dienen. (ik weet dat ze dat niet hard kunnen maken, maar het is voorlopig iig geen optie) In het begin had ik geen enkel probleem met 36u, maar het wordt steeds zwaarder. Thuis moet alles ook nog gebeuren, en mijn meisje gaat 4 dgn. naar de opvang (3 dgn lijkt mij veel fijner) Ik ben zo moe aan het einde van de dag, en thuis kwam er ook gezeur omdat ik gewoonweg geen puf heb om ook nog de badkamer schoon te maken en laat naar bed te gaan. Nu heb ik sinds een aantal weken een hernia. Herstel verloopt voorspoedig, verder niet iets om me zorgen over te maken, maar door die hernia werk ik nog geen hele dagen (nu 5 u pd, iedere week een uurtje pd erbij) En jullie kunnen het wel raden. Ik zit meteen veel beter in mijn vel. Eigenlijk is het voor mij wel duidelijk dat ik dus minder wil gaan werken. Ik dacht in eerste instantie aan 32 uur, maar eigenlijk wil ik gewoon 24/28 uur gaan werken. Nu het volgende: parttime is in mijn huidige functie geen optie. Nu ben ik een tijdje geleden door een oud collega benaderd voor een harde sales functie. goede arbeidsvoorwaarden, 3 dgn evt. zelfs een deel vanuit huis, en qua salaris verdien ik in die 3 dgn wat ik nu in 5 dgn verdien. Maar... Het is dus wel een harde sales functie. Fulltime zou ik dat niet kunnen volhouden, maar ik denk zelf dat als je 3 dgn werkt, de baan minder belangrijk is dan wanneer je 5 dgn werkt. is dat zo? En wat zouden jullie doen?
ik werk 3 dagen en vind het nog steeds heel belangrijk dat ik het leuk vind. er zijn genoeg andere banen van 24-28 uur die wel leuk zijn, waarom probeer je niet te solliciteren naar een leuke 24-28 uurs baan? ik zou ook voor die 24 uur wel iets leuks willen doen anders hou ik het persoonlijk niet vol
Begrijp met niet verkeerd hoor, het is niet dat ik het niet leuk vind, ik denk zelfs dat de baan erg goed bij mij past, het is enkel zo dat ik de functie niet zo leuk vind als de baan die ik nu heb.
oh okay, ik dacht dat je er niks aan vond, in dat geval, is het inderdaad een heel moeilijk dilemma, ik zou toch voor de mindere uurtjes gaan, ik begrijp heel goed dat 36 uur met kindje en huishouden wel errug veel is, persoonlijk zou ik dan voor de mindere uurtjes kiezen
super lastig! Ik zou je ook niet echt advies kunnen geven, want ik handel uit mijn eigen gevoel.. Ik persoonlijk kan niet ronduit gelukkig zijn als ik niet tevreden ben met de inhoud van mijn werk. Sales is al niks voor mij, dus ik zou er niet gelukkig van worden Ik werk zelf 4 dagen, ook best veel (meer dan gemiddeld volgens mij), maar ik zou nooit meer terug willen naar 5 dagen. (uren zeggen mij zo weinig, ik werk er in de praktijk toch altijd meer) Succes met beslissen!
Ik heb hier ook over nagedacht. Vanaf 2 januari ben ik officieel weer aan t werk voor 32 uur, minder uren kan bij ons gewoonweg niet. Ook niet in dezelfde functie bij een ander bedrijf. Dus ik er he b erover gedacht om iets anders te gaan doen, iets "simpels" waar ik dan ook een stuk minder mee zou verdienen. Uiteindelijk hebben we nu een nieuw huis gekocht (voor ons echt ons droomhuis) en dat ligt in dusdanige prijsklasse dat de keus daarmee is gemaakt, ik blijf gewoon dit werk doen en ook dus 32 uur...
@Maar... Het is dus wel een harde sales functie. Fulltime zou ik dat niet kunnen volhouden, maar ik denk zelf dat als je 3 dgn werkt, de baan minder belangrijk is dan wanneer je 5 dgn werkt. is dat zo? Bij mij werkte dat niet zo. Ik dacht, ik doe even een iets minder interessante baan voor 16 uur, dat maakt dan niet zoveel uit. Toen ik eigenlijk niet meer moest werken ben ik ook gelijk gestopt. Pff niks aan als het werk zelf niet leuk is. Anders heb ik wel gehad. Dat ik het werk zo leuk vond dat ik makkelijk 52 uur kon werken ( ik had toen geen kind, )
ik zal het bedrijf niet noemen, maar het komt er op neer dat je als account manager, new business moet genereren. Oftwel: afspraken maken en bedrijven bezoeken om je product te slijten. (in dit geval advertentieuitbreiding op een grote internetsite) en een deel van je salaris is op basis van je resultaat. Hoe meer je verkoopt, hoe meer je verdient. Verdiensten liggen wel erg hoog. Ik vind het echt moeilijk. Pfff.
oke dus je moet verkopen, als je niet verkoopt presteer je niet goed? Das toch met alle sales banen wel zo? Daarom zou ik het ook niet trekken! Zit je wel lekker thuis als je je target niet haalt?
Je basissalaris is wel zo hoog dat het financieel gezien wel goed gaat komen. Ik noemde het ook harde sales vanwege de targets. Nu werk ik ook in een sales functie, maar bij een groot uitzendbureau, en de nadruk ligt nu niet op het binnenhalen van omzet, maar het behouden en uitbreiden. En dan nog meer op het behouden dan op het uitbreiden. Ik heb tijdens mijn studie ook b2b gebeld (outbound, zakelijke telefonie, afspraken voor accountmanagers maken) en, eerlijk is eerlijk, ik ben er goed in. Dus dat verkopen gaat wel lukken, al zal het wel bikkelen worden.
Moeilijk, ik zit in dezelfde wereld als waar jij in zit alleen dan de werving & selectie, heb zelf ook een tijdelijke stap gemaakt naar een 'harde sales functie' maar ik vond er echt geen r**t aan. Ik snap wel dat jij het misschien megaleuk gaat vinden, maar ik zie het toch echt als iets heel anders als wat je nu doet en als jij je target niet haalt.... Poeh, moeilijk hoor. Is het niet mogelijk om wel in de uitzendbranche te blijven maar dan voor 32 uur? Of wil je echt 3 dagen gaan werken? Want dat is in dit wereldje volgens mij best moeilijk (ik werk 4 dagen en daar wordt al lastig over gedaan). Ik ben zelf meer van het gevoel; het kan nog zoveel geld verdienen, maar als het niet goed voelt... zou ik het niet doen. Maar ik ben jou niet natuurlijk.... Sterkte met het nemen van je beslissing.
moeilijk hoor.... kan je ook niet tegen de werkgever waar je nu dan (nog) werkt zeggen dat je weet van de afspraak die jullie hebben , maar het niet volhoudt lichamelijk/geestelijk om 36 uur te blijven werken... Misschien dat ze dan coulant zijn en je toch die 3 daagjes geven... Ik denk dat je dat t beste als eerst toch kan proberen aan te kaarten bij je werkgever (je verliest er tenslotte niks mee door het te vragen toch) en als deze zegt dat t echt niet kan verder zoeken naar een baan of die als sales manager...(maar dat is volgens mij toch ook een best zware baan ook al is dat 3 dagen)? succes in ieder geval met beslissen
Ik had voor mijn bevalling een baan voor 32 uur, na de bevalling een 0 urencontract, het werk bleef dus zelfs min of meer gelijk maar de verantwoordelijkheid werd anders en dat beviel me echt niet. Ik heb inmiddels de keuze gemaakt om ontslag te nemen. Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een leuke functie ongeacht het aantal uren waarvoor het zou zijn! Succes met de beslissing
hmm okee, mijn man is bijna klaar met zn opleiding en gaat ook de sales in. Nu begrijp ik dus het verschil tussen harde sales en gewone Hij is ook heel goed in verkopen. Maar toch, wat als het even niet zo lekker met je targets gaat? Kan je dan wel slapen? Ach, ik werk ook niet voor niks in de non-profit sector
Bedankt voor alle reacties meiden! Ik heb vandaag op mijn werk (mijn manager was er niet) mijn zorg uitgesproken. Op dit moment botert het ook niet enorm met mijn manager, dus dat speelt wel mee. Na overleg met mijn hele lieve collega's heb ik de regiomanager gemaild (waar ik het super mee kan vinden) voor een afspraak. Zij is super enthousiast en wil graag met me in gesprek. Ik ga maandag tegen mijn manager zeggen dat ik me op dit moment niet fijn voel bij het werken op deze manier, en dat ik dus een gesprek met die regiomanager heb aangevraagd om te kijken naar andere opties intern. Eerst maar eens proberen binnen dit bedrijf. Een functie ergens anders kan altijd nog.