Boxspring op klossen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maria1983, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik zat me vandaag te bedenken, nadat ik had zitten denken wat ik nog aan moet schaffen, hoe ga ik ooit mijn boxspring op de juiste hoogte krijgen. Wij hebben een boxspring van 180 x 210 m, dus niet bepaald een klein bed. De hoogte van het matras ligt rond de 55 cm, oftewel te laag voor de kraamzorg. Hoe hebben jullie dit opgelost? Het bed weegt ook nog aardig wat en er zit een kopschot op, dus je tilt het niet zomaar even op klossen.... Er zitten wel kleine pootjes onder, dus het staat eventueel wel stevig op klossen. Niet dat ik in de kraamweek of ervoor met bed en al naar beneden kletter :D

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ons bed is ook 55cm, ik had het overlegd met de verloskundige en kraamzorg. Ik was namelijk bang dat de pootjes het niet zouden houden. Hier was dat ok. Nooit een opmerking over gehad.

3. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Kratjes bier eronder :) hadden wij ook bij mijn dochter

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Niet verhoogd ;)

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ook hier een boxspring van 180 met kopschot..en vroeg me hetzelfde af..;)
    ik ga het er even over hebben als ze voor de intake komt 10 mrt..
    (ik beval in het ziekenhuis dus het zal eigenlijk alleen om de controles gaan wat de vk doet die langs komt na de bevalling?
    en de kraamzorg niet te vergeten!

6. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hier staat onze boxspring op kratten! Vind het echt heerlijk!

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    idd niet verhogen was geen probleem :)

8. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden hem op bierkratjes gezet en in het midden (hebben er ook nog van die zware mechanismes onder voor het omhoog/laag zetten van de rugleuning) een houten balk gemaakt voor extra versteviging.
    wij mochten hem evt ook laag laten, maar ik wilde hem zelf graag hoog was veel makkelijker in en uit rollen, zeker met mijn bi toen.

9. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Wij zagen het ook niet zitten om de kleine pootjes omhoog te zetten op klossen. We hebben het matras van ons logeerbed en het matras van het logeerbed van m'n ouders onder de topper gelegd. Zo hadden we een hoogte van ong 80 cm. Moet zeggen dat ik het wel erg fijn vond dat het hoger was.

10. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Even voor de verduidelijking, 2 eenpersoons matrassen naast elkaar... Haha

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wij hebben ook een boxspring van dat formaat. Die hebben we niet verhoogd, maar beneden een eenpersoonsbed neergezet op klossen.

12. MamaMe

MamaMe Niet meer actief

Wij hebben ook een boxspring van dat formaat en hebben het niet verhoogd.
    Ik wil ook een co sleeper gebruiken, dus dan is een hoog bed sws niet handig.

We kunnen er, wanneer nodig, nog een extra matras opgooien, maar kraamzorg deed er eigenlijk bij de intake ook niet moeilijk over. :) Ik wil dan wel in het ziekenhuis bevallen.

13. Daisy25

Daisy25 Lid

5 dec 2012
    85
    0
    6
    Hier tijdens de intake van kraamzorg ook deze vraag gesteld. Wij hebben ook een boxspring. Met dekens erop is ons bed 60 cm hoog. Wij moesten, wanneer we in onze kraamtijd zitten overleggen met de kraamzorg of zij er problemen mee zou hebben. Ik ga geen borstvoeding geven dus het zou alleen om mijn lichamelijke controle gaan per dag. Mocht de kraamzorg het bed wel op hoogte willen hebben adviseerde ze ons om er gewoon een extra matras of dikke deken er bovenop te gooien. Maar meestal hoeft dit niet!

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Bij mijn eerste had manlief het bed gewoon op klossen gezet, ook een boxspring van dat formaat. Kon prima. Werd wel errug hoog, ik had een opstapje, haha! Maar vond het wel heerlijk om zo hoog te liggen. Ik had een thuisbevalling. Ga nu weer hetzelfde doen, dus hetzelfde bed gaat gewoon weer op klossen.

O ja... Moet nog wel even op mijn actielijstje;)

15. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Wij een boxspring van 1.80 X 2.20. Hebben we op kratjes gezet. Gewoon lege bierkratten in de supermarkt gehaald; volgens mij 6. De klossen van de thuiszorg pasten niet. Nu ben ik 1.90 dus ik vond het wel fijn, zo hoog. Ben trouwens ook ik het ziekenhuis bevallen (gepland) dus was het idd alleen voor de kraamhulp.

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Vorige keer gewoon op klossen gezet, heerlijk hoog :)
    Ons bed is ook een boxspring van 1.80-2.00m met kop bord. We hadden wel de topper eraf gehaald zodat het wat steviger was. Dit keer doen we het precies hetzelfde. Je kan indd eventueel ook bierkratten eronder doen

Deel Deze Pagina