daar zit je dan om 6 uur in de ochtend...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Beetje jammer dat sommige mensen de lach niet i mijn berichtje zagen.
    Volgens mij heb ik ook niet gevraagd om een oplossing omdat ik het niet wil ofzo.
    Beetje jammer dat het direct zo moet. Was alleen benieuwd naar ervaringen van anderen, juist omdat ik om mij heen veel hoor dat kindjes na die fles nog gaan slapen.
    Maar volgens mij zeg ik nergens dat ik er van baal en juist dat ik trots ben dat ze nu al zo lang slaapt.

Vervelend om van sommige reacties een beetje een rotgevoel over te houden...

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat was zeker niet mijn bedoeling Natas!

Ik denk dat de reactie's van Caatjeh, Lexie en mezelf meer bedoeld zijn op de reactie's van sommige andere meiden.

3. Dora en Boots

In haar eigen bed wil ze echt niet, dan komt er toch een lawaai uit. :) Terwijl ik geen tegenstander ben van laten huilen, gaat dat toch niet lukken.
    En in bed hetzelfde verhaal!

En het heeft zich al opgelost, vanmorgen was ze om 7 uur wakker!
    Net of ze het aanvoelt. ;)

4. Dora en Boots

Dan heb ik het verkeerd begrepen :oops: Maar wil echt niet klagen hoor!

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Kijk es aan, wat goed!

En volgende week krijg je er ook nog een uurtje cadeau bij van de zomertijd!
    Fijn toch!

Ik las net je vorige berichtje, dat sommige mensen de lach in je allereerste berichtje niet zagen.
    Dat is soms het nadeel van 'geschreven' tekst. Het is helaas best moeilijk om precies te omschrijven wat je bedoelt, het wordt soms zomaar heel anders gelezen dan jij het bedoeld had. :rolleyes:

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Het ingebouwde wekkertje van mijn meisje gaat om 6.10u af iedere ochtend :(
    Heel soms wil het nog wel eens lukken om haar na haar voeding weer in slaap te krijgen maar ja, dan krijgt ze vaak na een half uurtje een megapoepluier dus wordt ze alsnog wakker...

Maar ja, ze is nu bijna een jaar.. Toen ze 6 weken oud was kwam ze nog 2 a 3 keer per nacht ......... :confused: ;)

7. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Beste Natas,

Wil je absoluut geen rotgevoel geven hoor. En dat is het nadeel van geschreven tekst. Maar ik kreeg het idee dat je er van baalde, en dat gaf mij weer een kriebelig gevoel. Soms krijg ik het idee dat we soms te snel en tevele willen (incl. mezelf)...
    Mijn zoon is altijd een vroege vogel geweest. Alles geporbeerd om te veranderen, maar het is zoals het is. Hij slaapt goed door, maar mijn ochtend begint tussen 05.30 en 06.00. Hij is nu 15 maanden. We hebben hem op een gegeven moment in de box geldaan, tot op heden. Daar ging/gaat hij heerlijk spelen. Na 1 uur was hij het zat. En dan is het 06.30-07.00. En dan eruit. Nu speelt hij zo een uur.

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Je kindje is nog maar 6 weken! Hoe kun je er nu al vanuit gaan dat je de komende tijd om 6 uur beneden zit. Je zult merken dat ze binnenkort wel een langere slaap doet vanaf 23 uur.... Met 6 weken kun je er nog niets van zeggen!

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Zo is het hier ook altijd al geweest, of ik mijn eigen verhaal lees.

6 uur zijn wij met z'n tweetjes al op! Af en toe nog een half uurtje in bed keuvelen.

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    en alsof martijn het ook aanvoelde want hij werd vanochtend pas wakker om 5.30 toen speentje gegeven en heeft nog heerlijk tot 7 uur geslapen, en na zijn fles is hij weer in slaap gevallen! ben zo trots op mijn ventje :D

en idd volgens mij willen (bijna) alle mama's te snel te veel, ik heb daar ook 'last' van. ik moet mezelf echt vaak terug fluiten dat ik teveel te snel van hem vraag.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    idd. wacht nog maar even af, misschien krijgt ze haar ritme wel.

12. Hier het zelfde. Laura is om 6.30 a 7.00 uu rwakker. Dan neem ik haar mee naar beneden. Krijgt ze haar fles en pas tegen kwart over 8 is ze moe en gaat ze were op bed. Vaak ga ik dan ook nog even een uurtje liggen. Ik denk maar zo, het ritme zit er al goed in, straks moet ze er ook om half 7 uit als ik weer aan het werk moet.

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    als het goed is wordt het vanzelf later dan 6.00 uur. mijn zoontje was op die leeftijd de halve nacht wakker, meestal vanaf 4.00 uur. kwam vanzelf goed, op een gegeven moment ging hij tot 8.30 slapen en dat doet hij nog steeds.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Excuse me, mag ik zelf bepalen wat mijn normen en waarden zijn zonder dat anderen daarover oordelen? Dat doe ik ook niet als moeders het vertikken om hun kind niet te laten huilen als het moe is.
    Tobe slaapt 9 van de 10 keer gewoon verder als ik hem in bed leg, ook al pruttelt ie eerst misschien een beetje tegen (en nee, hij huilt niet). Dat is een kwestie van uitproberen, maar sommige ouders PROBEREN niet eens of hun kind verder kan slapen.

15. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Lekker makkelijk gezegd dames. Mijn zoon is ook altijd rond half 6, 6 uur wakker. Terugleggen in bed is echt geen optie, nooit geweest. Hij is gewoon te wakker en gaat huilen. Lijkt me geen gewenste situatie, alleen maar omdat mama nog een uurtje wil slapen. En trouwens, met een huilend kind slaap ik toch niet.

Dus ook ik zit normaal gesproken rond een uurtje of 6 beneden gaar te wezen. En als hij dan fijn aan het spelen is en af en toe een knuf komt halen, dan is het eigenlijk helemaal niet zo erg, die vroege uurtjes :)

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zeg toch niet dat anderen het moeten doen? Ik vertel alleen wat ik doe. En hier werkt het wel, dus misschien dat iemand anders er wat aan heeft (die het nog niet heeft uitgeprobeerd, ik dacht in het begin ook dat open wakkere ogen ook geen moeheid betekende, maar dat bleek later ontzettend onterecht).

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik beoordeel jou niet, ik bedoel alleen maar dat het heus niet bij iedereen lukt en dat het niet helpt om ze proberen in een ritme te 'drukken'.Althans, niet bij mijn kindje.
    Sommige kindjes zijn nou eenmaal vroeg wakker, en als ze al van 23.00 uur slaapt vind ik PERSOONLIJK dat ze al best een lange ruk heeft gemaakt, en zou IK niet zeggen dat het te vroeg is, voor een kindje van 6 weken.Misschien slaapt het verder overdag wel heel veel ofzo, dat weten wij niet...

Alle kindjes zijn gewoon anders, en wat bij jouw kindje werkt is natuurlijk prima. ;)
    Jij probeerde te zeggen wat bij jouw kindje werkt, en ik probeerde te zeggen dat het bij de mijne niet werkt, prima toch?

@Lexie, Caatjeh; sorry trouwens dat ik ook vanuit jullie naam heb gesproken! :oops:

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou hier ook al zeker een half jaar hoor!
    Het eerste half jaar sliep ze dan wel tot 9 uur, maar sinds een hele tijd ben ik gewoon altijd voor 7 uur beneden...
    's ochtends is dat soms lastig, want een ochtendritueel duurt toch niet zo lang dat je daarvoor zo vroeg op moet ;)
    Hier geen ochtendstress dus.
    En op zaterdag sta ik tegenwoordig standaard om 8 uur in de supermarkt. Met als gevolg dat ik nu al hartstikke moe ben..
    Maar het went wel (een beetje)!

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihih.. nee, sorry geen ervaring mee. Zoontje lief kwam tot 6,5 week tussen half 4 en half 5 (prima tijdstip... kon ik daarna tenminste nog even slapen) en daarna pas weer om 8 uur. Vanaf 14 weken sliep hij van 19:30 tot 8:00 en dat doet hij nu nog. Is het erg donker om 6 uur?

Maar fijn dat ze zo'n stuk achter elkaar kunnen slapen hè?

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    NOu met de donkerte valt het wel mee hoor, twordt steeds sneller licht ;)

Ik zou zelf mn wekker op half 7 hebben staan als ik onze dochter neit had, dus voor mij is het maar een half uurtje vroeger, som siets langer, nou ja soi, het is niet anders.

Deel Deze Pagina