Na een nogal heftige eerste bevalling heb ik met de gynaecoloog afgesproken dat ik bij mijn tweede bevalling ingeleid wordt zodat ik ook direct een ruggenprik kan krijgen. Bij mijn eerste bevalling heb ik hier erg lang op moeten wachten. (Dit heb ik afgesproken voordat ik zwanger ben van hopenlijk een tweede kindje) Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere mama's. Zijn er dingen die erg tegenvallen of is het juist goed bevallen? Wat kan ik precies verwachten? Ik zou mij met 36 weken zwangerschap weer moeten melden en dan wordt er gekeken wanneer het ingeleid kan worden. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ivm ernstige BI heb ik eerst een ruggenprik gekregen en daarna werd het infuus pas aangesloten met weeenopwekkers. De ruggenprik werkte redelijk snel en ik heb geen 1 wee gevoeld. Op een gegeven moment zat de verdoving van de ruggenprik wel erg hoog (borsthoogte) en kreeg ik last van mijn ademhaling (benauwd gevoel) De ruggenprik werd gelijk uit gezet en de weeenopwekkers ook. Toen het benauwde gevoel weg trok werd de ruggenprik en het infuus weer op een lage stand aangezet. Toen bleek dat ik 10 cm ontsluiting had hebben ze mijn dochter anderhalf uur de kans gegeven om zo ver mogelijk het baringskanaal in te 'zakken' zodat ik zo min mogelijk moeite zou hoeven te doen om te persen. Dit deed de gyn zo omdat de ruggenprik aan zou blijven staan tijdens het persen ivm de BI. Ik heb geen perswee gevoeld en op eigen kracht/gevoel geperst, binnen een kwartiertje was ze geboren. Ik heb het als heel positief ervaren, alles ging heel rustig en gecontroleerd. Ik had nog enorm veel energie na de bevalling omdat ik totaal geen pijn heb gevoeld.
Hoi Sannebc, Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat het ook op deze manier kan! Stelt me al iets gerust.
Ik ben ingeleid bij de eerste.. Duurde twee dagen voordat het uiteindelijk effect had om 0.30 vliezen gebroken spontaan, spuitje gekregen om nog wat te slapen en s ochtends adviseerde ze me toen een ruggeprik te nemen, wilde ik eerst niet maar bedacht me toen ze zeiden dat de anesthesist anders misschien geen tijd had en dat ik dan nog kon rusten.. Eerst ruggeprik gekregen toen infuus.. Heb helemaal niks gevoeld! 9,00 ruggeprik, 9,30 infuus eraan, 14.00 persen, 16.09 geboren met ks. Wel ks geworden omdat ze tijdens het persen niet verder wilde indalen..
Bij mijn laatste bevalling heb ik een ruggenprik gekregen voorafgaand aan de inleiding. Ik kan alleen maar zeggen....wat een geweldige bevalling heb ik gehad. Om 14.00 uur kreeg ik de ruggenprik en om 14.30 uur is het infuus aangegaan. Om 21.30 uur is onze zoon geboren. De laatste centimeters voel je wel qua weeën, ik voelde ze bij een cm of 8. Maar je hebt nog zoveel energie over dat je het makkelijker kan opvangen.
Hier ook inleiding gehad. Met 42 weken. Op donderdag ochtend begonnen met 2x per dag gel inbrengen. (ik had zelf al weeën gelukkig om de 2 minuten) . Op zaterdag na 2dagen op 2cm te blijven om 9 uur de ruggenprik gekregen 9.30 hebben ze mijn vliezen gebroken, 22.00 ruggenprik uit wee opwekkers volop aan 22.32 persen 23.30 jolisa geboren. Had wel een verdoofde rechter been hahaha ik moest op mijn zij gaan liggen want baby bewoog te weinig, dus alle vloeistof ging naar rechts. Het persen en uitdrijving heb ik gewoon gevoeld maar ik heb het absoluut niet als pijn ervaren hoor.
Ik ben op zondagmorgen na 41.2 weken zwangerschap ingeleid. Eerst kreeg ik gel maar dat deed de eerste dag niet veel. Wel contracties maar geen ontsluiting. Maandagnacht verloor ik wat bloed en kreeg ik meer weeen maar pas op dinsdagochtend had ik 3 cm ontsluiting en mocht ik om 8 uur 's ochtends naar de verloskamers. Ze vroegen al snel aan me of ik pijnbestrijding wilde omdat het misschien later niet meer kon en ik besloot dat ik een ruggenprik wilde.Toen heb ik ook een infuus gekregen want de ontsluiting wilde maar niet vorderen. De ruggenprik werkte aan een kant niet zo goed en ik had dus nog best wel wat pijn. Er is nog wel wat bijgespoten maar dat werkte ook maar een half uurtje. Het infuus stond op het hoogst en het bleef maar bij 5 cm ontsluiting dus is er 's avonds om 21 uur besloten dat het een keizersnede zou worden. Uiteindelijk is onze dochter om 21.46 geboren. Ze woog 5190 gram wat verklaarde dat het op de natuurlijke manier niet lukte. Erg jammer dat ze niet eerder hebben gezien dat ze zo groot was. Maar wat ben ik gelukkig met ons lieve meisje
Bedankt voor al jullie reacties!. Ik kan de zwangerschap nu zeker met een rustiger gevoel tegemoet gaan!
@ Diana1977, ik heb bij mijn eerste bevalling ook gehad dat het aan een kant niet werkte. Daar voelde ik wel alle weeen, maar het heftigste was er wel van af. 5190 gram is inderdaad een flinke baby. Als ze het van tevoren hadden gezien had het je waarschijnlijk de nodige ellende bespaard. Maar gelukkig maakt zo'n klein mensje heel veel goed!