erik is nu 1 jaar en heeft nog nooit alleen geslapen, dus ik kan je al helemaal niet helpen Had zelf eigenlijk mijn hoop beetje gevestigd op dat boek
Pfoe! wat zwaar lijkt me dat! Er staan trouwens wel hele goede tips in, hoor! Ik denk dat ik gewoon een erg volhardende baby heb!
soms is het wel zwaar. Maar heb me er min of meer bij neergelegd Snachts slaapt ie bij me maar hij slaapt meestal wel door. En overdag ga ik dan bij hem liggen en dat is niet verkeerd voor me met mijn reuma. De dokter adviseerde me altijd al om smiddags even te gaan liggen om weer op te laden maar deed het nooit. Nu heb ik geen keuze Meestal kijk ik dan een dvd of iets op tv. Een volhardende baby? Hhihihi hier ook eentje hoor
@Jacqueline: die van mij doet dat ook nog steeds. Af en toe probeer ik hem ook wakker in bed te leggen,maar hij wil dat niet altijd, en op leeftijd van 9 maanden al helemaal niet. Denk dat ze er gewoon nog niet aan toe zijn. Mijn zoontje was een echte clusterbaby vanaf een week of 8. Dat houdt in van 17-20 uur om drinken vragen. Eerst snapte ik het niet,maar later wel. Het huilen was meteen over. En nu drinkt hij voor het slapen gaan nog steeds zo'n 3 kwartier ongeveer.
ik zelf ben erg tegen het principe van laten huilen. toch is dit het eerste advies wat je meekrijgt als je als jonge kersverse moeder zegt dat je kleintje moeilijk inslaapt. ik had bij Elyesa een enorm slaapgebrek omdat hij zo moeilijk doorsliep snachts. heb vanalles opgezocht en ben toen bij het boek "Lekker slapen zonder huilen terecht gekomen(een echte aanrader) hierin staat een stappenplan uitgelegd die je heel makkelijk zelf kan same stellen en toepassen. Erenay begint nu ook moeilijk te slapen snachts dus ben terug met het boek begonnen ben benieuwd of het bij ons 2de wonder ook mag baten we hopen het want het was een echte verademing. in het boek staat ook beschreven wat laten huilen met een kindje doet. er staat ook een kort stukje in over een kindje dat snachts huild om zijn ouders maar word genegeerd de tranen kwamen me in de ogen en ik had echt besloten mijn kindjes nooit te laten huilen. "Hij wordt wakker in een redeloze angst voor stilte, de beweginglozeheid. Hij schreeuwt. Hij brandt van kop tot teen van behoefte, van velangen, van een onverdraaglijk ongedult. Hij hapt naar adem en schreeuwt totdat zijn hoofd gevuld is en klopt van het geluid. Hij schreeuwt totdat zijn borst pijn doet, totdat zijn keel schor is. Hij kan de pijn niet langer aan en zijn snikken worden zwakker en ebben weg. Hij luisterd. Hij opent en sluit zijn vuisten. Hij rolt zijn hoofd van de ene nar de andere kant. Niets helpt. Het is ondragelijk. Hij begint weer re huilen, maar het is teveel voor zijn belaste keel; al snel stopt hij. Jij zwaait met zijn handen en schopt met zijn voeten. Hij stopt, kan alleen lijden, niet denken, nioet hopen. Hij luistert. Dan valt hij weer in slaap. als hier je hart niet van breekt. (sorry ben nogal fanatiek hierin)
@ Talia ai dat is inderdaad heel zielig.... Dat opent mij wel echt de ogen! Ik heb nl een erg huilerige baby (volgens t cb een huilbaby maar dat vind ik zo erg klinken..)en kan het soms echt niet meer aan...Ik ga dan naar boven in bad en laat haar beneden gerust een uur, anderhalf uur huilen. Ik ben dan gewoon zelf ook op....Tuurlijk voel ik me dan schuldig maar ik kan niks voor haar doen! ze duwt me gewoon weg als ik haar oppak (en ze is nog maar 9 weken..). Nu ik dit gelezen heb zal ik proberen er anders mee om te gaan....ik hou dit gewoon voor ogen wat ik gelezen heb! Thanx!
Ik laat Isaiah wel altijd even huilen, hij moet altijd jammeren voor hij in slaap valt. Als het langer als 5 minuten duurt dan is hij (blijkbaar) toch nog niet toe aan slapen en haal ik hem weer op, maar dat komt gelukkig bijna nooit voor.
Als ik Dean af en toe niet laat huilen word ie gruwelijke vervelend en verwend. Dan ligt ie echt te krijsen en met dat ik in de kamer ben glimlacht ie gelijk breed naar me... Ik ga wel altijd checken als hij huilt, of zijn temp goed is, hij geen vieze luier heeft of honger, te warm of te koud...dan troost ik hem even en laat hem daarna gewoon verder huilen hoor...nu heb ik het geluk dat hij nooit een halfuur aaneengesloten ligt te bléren
Volgens mij heb ik al meer topics van jou gelezen. Ga alsjeblieft naar je huisarts en eis een verwijzing naar een kinderarts. Dit kan je echt niet veel langer zo door laten gaan hoor! Je verdenkt je kindje toch ook van reflux? Ik kan echt uit ervaring spreken dat zodra dat goed behandeld wordt, er zoveel rust in je kindje komt. Het is zo'n verademing na al die slopende weken waarin je overal al die dooddoenders hoort: baby's huilen nou eenmaal, het is zeker je eerste? Misschien heb je gewoon een huilbaby? etc. Laat je niet afschepen met die lulkoek! Jij kent je kindje het beste en als jij denkt dat er wat aan de hand is moet er wat mee gedaan worden! Baby's horen niet zoveel te huilen, dat is echt onzin. Volgens de richtlijnen was Nova ook een huilbaby. Ik heb haar ook nooit zo willen noemen. Ze huilde wel heel veel, maar er was ook echt wat aan de hand. Ik heb trouwens bijna net zoveel gehuild als zij hoor. Je voelt je zo machteloos! Niet laten huilen hoor, dan ga je je naast machteloos ook nog schuldig voelen. Hier werkte de Babybjorn nog het beste, lekker rechtop zodat het zuur niet terug kwam en lekker dicht tegen mij aan. Heel veel succes en sterkte met je kleintje! Dikke knuffel, Mirthe
licht er aan hoe oud de kliene is.Wij hanteren de nanny bedmethode.En het werkt echt hoor.We hebben niks met onze zoon te doen met naar bed gaan/doen.Hij slaapt bij iedereen en overal.heerlijk hoor,en huilen doet hij ook niet aan hihi
Achossie, dat ukkie is net een maand! Die stikt van de mamahonger, die moet je gewoon lekker tegen je aan houden!
Enige tip die ik heb is: geduld. JIJ wilt wel dat ze het leert, maar ze laat je nu duidelijk weten dat zij er niet aan toe is. Ga nu gewoon in haar behoefte mee, want dat zelf in slaapvallen komt echt vanzelf, daar hoef je niet in te trainen of oefenen of weglopen of wat dan ook. Laat het los, want de spanning die jij nu hebt draag je wel op haar over, wat het inslapen ook moeilijker maakt.
Clusteren is vooral bij babies aan de borst een bekend verschijnsel maar babies die flesjes krijgen (maakt niet uit, kv of bv) kunnen het ook doen. Het betekent dat kinderen in de avond (zo'n beetje vanaf het spitsuur, vandaar dat het vaak lastig uitkomt) jengelig zijn, en met korte tussenpozen kleine beetjes willen drinken. Aan de borst is het het makkelijkste op te lossen, door jezelf met baby en al op de bank te parkeren, boekje en afstandsbediening en eten en drinken onder handbereik, en dan gewoon op verzoek aan te leggen en je kind tussendoor lekker tegen je aan te houden. Met flesjes kun je dit op zich ook doen, door steeds kleine flesjes van 20-40cc aan te bieden in zo'n periode. Vaak blijkt een 'huilbaby' uiteindelijk gewoon een 'clusteraartje' te zijn.
Dean is nog veel te jong om verwend te zijn. Die brede glimlach die je krijgt als je wel naar hem toegaat betekent: 'Fijn mama, eindelijk begrijp je me!' Naast honger naar eten hebben babies ook honger naar mama. Als hij wil drinken laat je hem niet verhongeren. Waarom dan wel als hij geen behoefte aan melk heeft, maar aan mama?
Ik laat Ruben ook niet huilen eerlijk gezegd. Ja, ligt natuurlijk aan het huiltje... Ik ben ook van mening dat dat niet nodig is. Maargoed, elke situatie, elk kind en elke ouder is anders. Uitgangspunt lijkt mij: iedereen doet wat haar het beste lijkt.
Wij laten Amber ook niet huilen, wij denken dat ze echt niet voor niets huilt en als ze stil is als wij haar bij ons pakken, voelt ze zich blijkbaar alleen en verdrietig. Als je kindje valt en verdriet heeft troost je het toch ook? Waarom dan niet als het zich alleen voelt en behoefte heeft aan mama! (of papa ) Had ik dat van dat clusteren maar geweten toen ze er behoefte aan had Je hoort zo vaak dat ze een "huiluurtje" hebben ik dacht dat het erbij hoorde...
Wat moet dit moeilijk voor je zijn! Heb ook een "huilbaby"gehad dus ik weet zo ongeveer wat je doormaakt. Dat ze je wegduwt is niet omdat ze niet bij je wil zijn hoewel dat wel zo lijkt! Ben je al bij een manueel therapeut geweest?