Hoi hoi, ja klopt wij dachten ook aan reflux en ze krijgt nu dan ook jbpm door haar voeding, dit heeft al wel iets geholpen maar nog steeds huilt ze erg veel! Ze slaapt ook zooo slecht overdag...het is 20 min slapen..wakker, huilen....weer 10 min slapen..wakker huilen...etc. Zo gaat t de hele dag! Behalve snachts, ze slaapt van 20.00-06.15 (sinds een week) dus dat is heeeeel fijn! Kan ik weer een beetje bijtanken! Ze heeft de voeding op...kijkt me aan en begint meteen te lachen. BINNEN 1 MINUUT huilt ze alweer....Snap er NIKS van.. We gaan dinsdag naar een osteopaat, ben benieuwd. Het is ons 1e kindje ja.. Bedankt voor de knuffel! Heb je soms ff nodig Liefs Mirjam
Dat wegduwen vind ik inderdaad nog wel 1 van de ergste dingen...Voel me zooo ellendig dan! Dan denk ik 'maar ik ben je mamsie!...laat me je helpen..' We gaan dinsdag naar een osteopaat ben heel benieuwd! Hoe is t bij jou toen over gegaan dan?
@mirwar het lijkt of je mijn meisje beschrijft met het huilen ons meisje heeft KMA maar blijft ook huilen en heel slecht slapen ben al meerdere keren met haar naar de huisarts geweest maar die blijft maar zeggen het is gewoon een huilbaby tis wel mijn tweede overigens maar word er soms ook helemaal gek van maar pak haar wel altijd lekker bij me hoor ondanks het lijkt of ze me gewoon niet wil
ja volgens mij kan dat heel goed bij flesvoeding hebben ze ook een topic over misschien koemelkallergie mss kan je daar je vraag eens stellen want ik heb geen borstvoeding gegeven dat lukte niet
Dax huilt gelukkig zelden als hij naar bed gaat. Zowel overdag als 's avonds. 's Middags wil hij nog wel eens even protesteren bij het naar bed gaan maar niet lang. Het probleem bij ons was dat hij na 35 minuten slapen 's middags wakker werd en heel hard ging huilen, terwijl hij niet uitgerust was. Ik heb een hele tijd geprobeerd om hem in bed te houden in de hoop dat hij nog in slaap zou vallen maar dat lukte meestal niet. Resultaat was meestal een kind wat uren erna nog jengelig was van het huilen. Sinds kort heb ik besloten om me er bij neer te leggen dat hij gewoon maar kort slaapt 's middags en hem niet meer te laten huilen. Als hij huilend wakker wordt na een kort slaapje kijk ik het heel even (max. 5 minuten) aan en ga dan direct naar hem toe. Ik pak hem dan gewoon uit bed. Dit werkt voor ons veel beter. Ik ben zelf veel relaxter en Dax nu ook. Ik weet niet of het hieraan ligt of dat dit een fase is maar hij slaapt de laatste tijd ook wat langer 's middags, 45 minuten tot anderhalf uur. En hij wordt vaak niet meer huilend wakker maar eerst even brabbelend. Voor mijn gevoel lijkt het alsof hij nu weet dat hij niet meer hoƩft te huilen omdat mama toch wel komt. Wat een verademing is dat. Werkt veel beter voor ons. Maar ja we hebben wellicht makkelijk praten want eigenlijk hebben we een heel makkelijk kind wat slapen betreft, in elk geval geen problemen met naar bed gƔƔn.
Als ze drinken voelen ze het zuur niet, het verkoeld even. Zodra ze stoppen met drinken komt dat gevoel weer terug. Wij hebben ons meisje hierdoor dus ook overvoerd waardoor de reflux natuurlijk alleen maar erger werd. Ze leek altijd maar honger te hebben, dus wij gaven het maar. Ze was ook nog te vroeg geboren en wilde in het begin niet groeien , in het begin zaten we wel een uur met een fles, dus wij waren allang blij dat we er eindelijk voeding in kregen. Ka kunnen ze ook bij bv hebben hoor. Alleen als jij absoluut geen producten gebruikt waar km in zit. Mijn ka vond dit bij Nova trouwens niet waarschijnlijk, want dan zou ze meer symptomen van een allergie moeten hebben. Ik zou toch ook naar een ka gaan als ik jou was. Ik ben ook meerdere malen bij een Osteopaat geweest en het werd wel iets beter, maar het ging pas goed op het moment dat ze Losec kreeg. Oh ik weet zo goed hoe je je voelt. Iedereen zegt dat je de eerste tijd met krampjes enzo vergeet. Nou sorry, maar dit gehuil ga ik echt nooit meer vergeten. Als ze nu af en toe weer een bui heeft dat ze flink huilt (=krijst, het is nou eenmaal een meid) zit ik gewoon weer te janken. Ik kan er niet meer tegen, ik wil gewoon niet meer dat ze zo huilt, dan komt alles weer boven.
Oooww...jee ja dat kan ik me goed voorstellen..het is ook niet zomaar een huiltje het is echt een noodkreet! Hoe sliep jouw kleine meid? zowel overdag als snachts..? Hier overdag heeeeel slecht en snachts heeeel goed...:S Je zou toch zeggen dat ze er dan ook last van moet hebben? Ik denk dan idd dat ik dinsdag eerst de osteopaat afwacht en anders snel naar een ka ga ja...
@mirwar hier is het precies hetzelfde hoor s'nachts slaapt ze goed en overdag is het drama met haar alleen maar huilen weet ook niet zo goed meer wat ik eraan moet doen ben al meerdere keren bij de Ha geweest maar voel me gewoon niet serieus genomen door haar heb ook gevraagd of ze mss verborgen reflux kon hebben, het antwoord wat ik daarop kreeg was "zou best kunnen maar daar kunnen we niets aan doen"
Dat is de reinste flauwekul. Dax had ook verborgen reflux en vanaf het eerste moment dat hij Zantac kreeg, is hij gestopt met krijsen. Gelukkig hadden wij een hele fijne huisarts die daar zelf mee kwam en ook meteen wat voorschreef.
@ Wendy Wat erg! Het is wel duidelijk dat daar zeker wel wat aan te doen is! Te beginnen met jbpm en mocht dat niet helpen is er zelfs medicatie voor! Belachelijk! Met zulke dingen is t altijd zo k*t dat je afhankelijk bent van door wie je geholpen wordt he....ow ow ow... Wat zegt t cb dan?
het cb zegt dat ze er vanzelf over heen groeit en johannesbroodpitmeel heb ik geprobeerd maar daar kan ze ook niet tegen het probleem bij Shenaya is dat ze niet spuugd maar het lijkt of het gewoon omhoog komt (snap je wat ik bedoel?)
In het begin wel ja. Nu slaapt hij 's morgens anderhalf uur en 's middags variƫrend van 35 minuten tot anderhalf uur. Dax wilde steeds meer drinken en direct na de fles krijste hij het uit. Waardoor wij dachten dat hij nog honger had en zodoende zat hij al heel snel op veel voeding en dat maakt de reflux alleen maar erger. Tot hij een keer bloed meeboerde en toen zijn we met hem naar de huisartenpost in het ziekenhuis gegaan (was 's avonds) en daar zat als dienstdoende arts toevallig de vroegere huisarts van mijn man. Een hele fijne man die 12 jaar cb-arts geweest was. Hij zei meteen oh maar dat zal verborgen reflux zijn. En schreef dus Zantac voor. Wat een verademing. Hij gaf ook aan dat er veel meer baby's met dit probleem zijn en waren dan men ooit gedacht heeft. Daar stond met vroeger niet zo bij stil.
Ook een beetje hetzelfde. Het duurde wel ruim 3,5 maand voordat ze doorsliep, maar daarvoor sliep ze 's nachts ook al goed. Ik gaf haar de fles, en legde haar weer terug en dan sliep ze weer een paar uur. Nou ja, dat was wel na ruim een maand klooien in de nacht. Nachten van een uurtje slaap voor ons kwam vaak voor, maar na een maand ging het 's nachts redelijk goed. Overdag ging het al iets beter nadat we zijn gaan inbakeren. Daarvoor wilde ze alleen op haar buik slapen. Dat is ook logisch bij reflux-kindjes omdat de ingang van de maag aan de achterkant zit. Ze sliep vaak maar drie kwartier als dat al lukte. Ik ging ook veel wandelen of had haar in de buikdrager. In de kinderwagenbak was ze ook nog vaak wakker, dus had ik vaak de maxi-cosi op het onderstel staan.
Dewi spuugt ook eigenlijk niet hoor! Maar t komt steeds omhoog, oprispingen (zoiets) je hoort t haar dan wegslikken en gooit vaak haar hoofdje achterover (allemaal kenmerkend voor reflux). Bij jbpm is t wel zo dat t niet meteen hoeft te werken (volgens mijn wijkverpleegkundige: heeele lieve vrouw) en je t wel een paar dagen moet proberen om resultaat te kunnen zien. Bij ons helpt t iets....en al wel zo dat t een echt verschil is...maar t is nog steeds niet 'goed'
Hier liep ik ook tegen de muur die ha en cb heet op. Ik werk zelf in het ziekenhuis en heb dit op een zaterdag dat ik het spuugzat was misbruikt. Ik was ondertussen al 4 keer bij de ha geweest, 4 keer bij het cb en 2 keer bij de osteopaat. Ik had veel over verborgen reflux gelezen en was er gewoon van overtuigd dat Nova dit ook had. Ik heb die zaterdag naar de dienstdoende ka gevraagd. Ze gingen me doorverbinden omdat ik daar werk, had een smoesje aan de portier opgehangen en heb de ka het hele verhaal uitgelegd, met m'n excuses dat ik in het weekend belde. Ze heeft m'n verhaal aangehoord, een recept geschreven en naar m'n apotheek gefaxt en ik moest haar beloven dat als het niet snel beter ging dat ik diezelfde week nog op het spreekuur zou komen. Diezelfde middag kon ik het ophalen en sindsdien is het steeds beter met haar gegaan. Het is echt onzin dat er niks aan gedaan kan worden. Zeker wel, waarom moet zo'n kleintje pijn lijden?