geld overhouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Hoeveel geld houden jullie ongeveer over in de maand als je alle vaste maandlasten er afgehaald zijn? (ook boodschappen/benzine/verzekeringen)
    En heb je een koop of huurwoning?

Wij hebben nu een huurwoning en als alle vaste maandelijkse lasten betaald zijn dan hebben we €400,- over.
    Als wij willen gaan kopen dan houden we €150,- tot €200,- over.
    En als wij gaan kopen dan kan mijn zoontje ook niet naar de PSZ.
    Wij gaan nu trouwens ook al niet vaak een dagje weg.

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Koop woning

1200 euro voor sparen en extra dingen.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik had dan denk ik niet gekocht,neem aan dat zoontje straks ook zwemlessen krijgt of een andere sport gaat doen?
    er moet wel wat geleefd kunnen worden natuurlijk.

wij hebben een koopwoning (lossen ook af)
    en houden ong 600,- over na alle lasten,boodschappen,benzine ed.

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Niks, of een paar tientjes. Wij huren. Zou willen dat wij wat konden (be)sparen!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier houden we voldoende over om te sparen en ook nog leuke dingen te doen. Het bedrag vind ik niet zo nodig om te noemen.

Als je 150 à 200 overhoud als je gaat kopen, zou ik niet gaan kopen.

6. Chocolat

Nou dat vind ik ook, ik zeg altijd al ik ga niet werken voor een huis ik wil ook nog leven en leuke dingen doen.
    Dan hopen dat het schip met geld ooit komt.
    Mijn dochtertje wordt van het zomer 4 dus die zal ook te zijner tijd op zwemles gaan.
    We zijn vanmiddag net bij een adviseur geweest dus laten nu even de boel bezinken en dan goed praten.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.875
    9.389
    113
    Gelderland
    Eens met Romy1979. Als je dat bedrag over gaat houden niet kopen ( of een goedkoper huis ) er komen idd nog veel kosten bij of je moet zeker weten dat je binnen nu en 1 jaar veel meer gaat verdienen en je bijv een leuk spaarcentje hebt om bij te vallen.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij huren.
    Hebben 689 huur en met de rest is het 1480 aan vaste lasten.
    We houden 1200 tot 1800 in de maand over voor boodschappen bijv

Ik weet niet of ik zou kopen. Straks komt er zwemles en een Sport de kleding word duurder als ze groter worden etc etc

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben een koopwoning en houden rond de 1000 euro over in de maand.

10. Chocolat

Wij huren nu voor 521 wordt 539.
    Bij ons zijn de vaste lasten zonder boodschappen/benzine 1365.
    Dan blijft er 1050 over voor boodschappen/benzine.
    Wij werken nu sinds januari met een kasboek en enveloppen-systeem voor boodschappen/benzine/luiers.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niks..

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben een koop woning en houden 250 euro over. Wij zitten er nu snel te denken om te verhuizen omdat deze woning echt te klein word voor ons vieren. We houden dan niets over. Vind ik prima

13. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Niks ;)
    Vakantiegeld en jaarlijkse belastingteruggave gaat op de spaarrekening en ik spaar elke maand automatisch voor mijn dochter.
    Verder heb ik mijn inkomen allemaal nodig per maand om van te leven na aftrek van de vaste lasten.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar je rekent nu met de kosten van je huurwoning, hou er wel rekening mee dat je ook nog het onderhoud van je koopwoning hebt: schilderwerk, nieuwe CV ketel, dat soort onvoorziene uitgaven die je bij een huurwoning niet hebt.

Ik weet niet precies hoeveel wij overhouden, niet veel tot niks, maar we leven gewoon, letten wel enigszins op de kosten maar ik bespaar absoluut niet op dingen als psz, dat zou ik echt niet willen. Ik wil niet al mijn geld in een huis stoppen.

15. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Wij houden 1000,- over. Hier sparen wij 400 van en hebben we dus beide 300 per maand "vrij" te besteden. Hier koopt man nog wel sigaretten van en ik benzine!

16. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    met alles eraf, vaste lasten en boodschappen houden we rond de 600 euro over!

We hebben ook een koopwoning.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wanneer je dit bedrag over houdt zou ik niet kopen. Je kindje gaat straks op zwemles en naar school (met bijkomende kosten). Wanneer er iets stuk gaat moet je dit kunnen vervangen (wasmachine enz) maar ook een dak, cv ketel enz. Dat zijn geen lage bedragen, daar moet je wel geld voor apart zetten.
    Wanneer je zo weinig over houdt, hoeft er maar iets te gebeuren en dan kom je flink in de problemen.

Na het betalen van de vaste lasten en boodschappen houden we mijn salaris over, we hebben een koopwoning.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb het in je andere topic ook al gezegd, ik zou niet kopen om alle hierboven genoemde redenen.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    niks..... maar komen ook niks te kort. kids gaan gewoon op zwemles en we gaan ook zeer regelmatig dagjes weg. nooit voor de volle prijs trouwens haha slim sparen bij de boodschappen ed ;)

20. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik zou lekker blijven zitten waar je zit en blijven huren dus. Vergis je niet in een koopwoning. Met een koopwoning heb je geld nodig voor onderhoud: CV ketel, schilderwerken, keuken, badkamer, vloer, dakgoten, het dak zelf, de gevel/gevelvoegen. Of je huur moet fors omhoog gaan, waardoor huren niet meer rendabel is en kopen dan goedkoper is...

Succes met de beslissing.

Deel Deze Pagina