Iemand die kan helpen met aanvragen kinderopvangtoeslag 2009

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik ontvang al kinderopvang toeslag, maar ik ga volgend jaar februari weer studeren. Ik ontvang tijdens mijn studie 'zakgeld' wat inhoud dat ik 98% van het minimum loon ontvang. Telt dat als inkomen of word dat anders belast? Als het als 'gewoon' salaris word gezien moet ik ineens fors meer gaan betalen aan de opvang, ik ben er best van geschrokken :pale:

Is er iemand die hier verstand van heeft en die ik even mag PB'en?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    heb je de berekening ook al gemaakt obv 2008?
    iedereen gaat namelijk in 2009 meer zelf betalen.

Misschien is het handig om maandag de belastingdienst even te bellen.

(ik ben overigens wel flink geschrokken van de kosten voor kinderopvang, dit door de stijging van de kinderopvang, en door verlaging van de toeslag)

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi daphne,

Ik heb ik ook uitgerekend op basis van 2008. Ik moest wel wat meer betalen meer niet zo schrikbarend veel. (ik praat nu over Euro 200,- ipv 20 :() Ik ga maandag wel even de belastingdienst bellen maar ik ben zo geschrokken dat ik het niet meer uit mijn hoofd krijg :oops: Qua netto inkomen gaan we er volgend jaar namelijk flink op achteruit door mijn studie. Het word dus sowieso bikkelen, maar hier hadden we niet op gerekend :(

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik denk wel dat je je 'zakgeld' als inkomen moet zien hoor. Ik moet zeggen dat wij ook best schrokken van de verhoging van de eigen bijdrage hoor!

5. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Van wie krijg je dat zekgeld trouwens? Dat lijkt me namelijk wel essentieel. Als het een bijdrage is van de overheid moet je dat namelijk wel als inkomen zien. Studiefinanciering et. hoef je niet als inkomen te zien.

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi misskeita, ik krijg het zakgeld van het ziekenhuis waarmee ik een leerovereenkomst heb. Zodra ik de BVP (beroeps voorbereidende periode) heb afgerond krijg ik een arbeidsovereenkomst en ga ik salaris ontvangen.

Ik heb er gewoon slecht van geslapen vannacht! Ik ga morgen meteen de belastingdienst bellen. Wat jammer dat de overheid zo bezuinigd op de kinderopvang. En maar vrouwen aan het werk willen hebben :( :( Begrijpen ze niet dat het voor een normaal gezin bijna niet op te brengen is? Ik kan straks bijna net zo goed thuis blijven..

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    kan me voorstellen, van 20 euro naar 200 euro dat is niet niets! (helemaal niet als je ook nog eens minder inkomsten hebt)

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    ja, en dan praat ik over Euro 20 / 200 meer! Het komt er dus op neer dat we eerst 100 Euro eigen bijdrage hadden voor 2 dagen p/w, dat zou in 2009 120 worden. En volgens het rekenprogramma moet ik nu Euro 310 :confused: zelf gaan betalen terwijl ik straks 'maar' 98% van het minimum loon krijg! Mijn gaan gaat er qua salaris volgend jaar niet op vooruit dus daar kan het niet aan liggen..

pff.. was het maar vast morgen! ;)

9. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Hoi, ik zou morgen idd gewoon even bellen want voor zover ik weet veranderde er komend jaar nog niet zoveel maar gaan we pas in 2010 meer zelf betalen. Athans, ik wel.
    Mijn kinderopvangtoeslag is komend jaar net zo hoog als dit jaar en mijn eigen bijdrage blijft gelijk aan dit jaar.
    Ik lees mee......succes. ;)

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    volgens mij klopt daar niks van! Voor ons verandert er niks, maar we gaan helemaal niet zo heel veel zelf betalen.

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik kan je niet helpen met je vraag, maar ik weet wel dat wij helemaal niet zoveel meer gaan betalen in 2009.
    Ik weet niet hoeveel de verhoging precies was, omdat we zelf aanpassingen hadden, dus de berekening veranderde sowiezo. Maar wij gaan voor 2 hele dagen 100 euro zelf betalen. Maar nu zit ons kdv op een uurprijs die volledig vergoed mag worden: 6,10.
    Ik denk dat daar de grootste veranderingen in zit, als je een kdv heb die meer dan 6,10 per uur vraagt(wat ik overigens belachelijk vind!, werk er zelf dus weet 1 en ander van af) dan ga je aanzinelijk meer betalen ja!

suc6 enik hoop dat het een beetje voordelig voor jullie uit zal vallen!

kus miek

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Heb je het wel goed berekend dan? Want wij gaan wel iets meer betalen (50 euro ongeveer), maar wij gaan dan ook nog vooruit qua salaris en niet achteruit.

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm, ik moet ook meer betalen aan KDV en krijg minder van de belastingdienst...komt erop neer dat ik geen 200 euro in de maand zelf moet betalen maar 250 dus valt nog mee hoor...Alhoewel....voor 3 dagen...zou ik dan toch niet thuis blijven whahahaha maar kan me indenken dat met school het anders zit..

Dacht dat de bonus voor stage wel meeteld als inkomen.....idd even de belastingdienst opbellen ze helpen je graag.

Groetejs,
    Miranda

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    En, al gebeld? Ben eigenlijk wel benieuwd nu...

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik heb vanmorgen gebeld. Na een half uur in de wacht kreeg ik een vriendelijke vrouw aan de telefoon die me vertelde dat ik het zakgeld moest zien als salaris. Ik heb alles nog eens goed doorgekeken en ik denk dat het verschil zit in mijn reiskosten. Bij mijn huidige salaris krijg ik reiskosten, die blijven onbelast. Bij mijn nieuwe 'salaris' dus het zakgeld, krijg ik geen reiskosten en zo komt het dat ik bruto meer ga verdienen maar netto minder... snappen jullie het nog?

Al met al.. ga ik er flink op achteruit met mijn inkomen, daar hebben we bewust voor gekozen omdat ik heel graag wil studeren. Alleen dit is een flinke tegenvaller. Ik ga zo alles nog eens definitief invullen en dan misschien iets regelen met de crèche .
    In principe gaat ze vanaf februari naar de flexibele opvang waarvan het uurtarief hoger is. Misschien kan ik regelen dat ik op vaste dagen opvang nodig heb.. ik weet nog niet hoe ik het ga doen maar we komen er wel uit. We hebben wel voor hetere vuren gestaan ;)

Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina