hey even weer een vraagje van mij wij hebben een hemelbed en dus aan de achterkant van het bed kun je er niet zo even over heen buigen. mag je dan wel op je eigen bed bevallen? en mag je wel op de eerste verdieping bevallen of moet je echt in de huiskamer bevallen? liefs
Je kunt gewoon op je eigen bed bevallen hoor. Alleen als je boven een bepaalt bmi zit moet je beneden bevallen ivm eventuele ambulance vervoer
Volgens mij bevalt vrijwel niemand in de huiskamer en bijna iedereen in z'n eigenbed (op de eerste verdieping). Als je thuis bevalt in iedergeval. En het maakt niet uit dat je bed aan de achterkant hoog is. Heb zelf nog geen bevalling meegemaakt maar had dezelfde gedachtegang omdat wij nogal weinig ruimte achter het bed hebben. Maar m'n zus wist me te vertellen dat de verloskundige naast je zit bij je knieen en dus helemaal niet aan de achterkant. Wel begreep ik dat de verloskundige het liefst aan de rechterkant van de patient zit, waarom en of dit verplicht is moet ik nog even navragen. Ik lig namelijk het liefst links. Succes!! Groetjes Jack
de VK zit inderdaad naast je dus niet aan het voeteneind, en anders kun je altijd nog een kwartslag draaien ik moest wel naar de kant van mn man verhuizen voor het echte bevallen zodat ze met rechts overal goed bij kon. Maar dat ligt er ook aan of je VK links of rechts is. Het verleggen van het zeiltje etc heeft de VK allemaal gedaan, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
Dat van die verhoogde BMI verschilt enrom per regio.. Ik moet bijvoorbeeld naar zh.. Ik weet dat anderen met zelfde BMI niet op de bovenverdieping mogen bevallen en ook dat er mensen zijn die gewoon in hun "eigen nest" mogen bevallen.. Mocht jou BMI verhoogd zijn, dan had je VK je allang kunnen ( moeten) vertellen dat een thuisbevalling erg lastig is.. Wel zou je haar/hem de situatie over je bed kunnen vertellen en vragen of het bezwaarlijk is, dat ze aan 2 ipv 3 kanten bij je kunnen komen..
Je kunt in je eigen bed. Er moeten alleen wel klossen onder kunnen. Dus het bed moet wel poten hebben. Het moet verhoogd worden namelijk. Verder maakt het niks uit waar het bed staat. oja er moet ook ruimte zijn aan beide zijden van het bed voor de vk. Om het kind goed te kunnen halen. En het is ook handig als er stromend water in de buurt is. Ik kan gelukkig thuis bevallen. Alleen ik miet wel beneden omdat we een bed hebben als een bak zeg maar. konden geen klossen onder. En we hebben een kleine kamer zonder veel ruimte om het bed en een steile trap zodat het moeilijk is naar boven en beneden te gaan.
de vlos staat niet bij het voeteneind, dus niet erg dat het daar hoger is/moeilijk overheen te buigen. Bij mij zat ze aan de zijkant van het bed, en met persen maak je jezelf kleiner/je trekt je benen op en kan ze dus nog beter bij je komen.
Ik zou je vraag gewoon bij de verloskundige neerleggen als je twijfelt. Een hemelbed gaat denk ik moeilijk op klossen en sommige verloskundige doen daar moeilijk over. Bevallen op de begane grond is trouwens alleen noodzakelijk als je geen stromend water op de eerste verdieping hebt, je een hele gevaarlijke trap naar de eerste verdieping hebt of een raam waar geen brancard doorheen kan. Dit in geval van noodsituaties.
he meiden oke nou daar ben ik blij mee dit te lezen. ik heb gewoon vier poten dus kunnen gewoon klossen onder. en ik heb op twee plaatsen stromend water boven dus dan moet het dus helemaal goed komen? ik was al bang dat ik n de woonkamer moest bevallen. ik snap dan alleen niet dat mijn vriendinnen in de woonkamer zijn bevallen terwijl het ook op je eigen bed mag! ik zal het idd even bij de vk leggen dan weet ik het zeker. ik schrijf het even op wat ik allemaal wil vragen want steeds als ik daar ben dan weet ik nietmeer wat ik zou vragen ik hoop echt dat ik niet in de woonkamer hoef te bevallen. want anders weet gelijk iedereeen dat je aan het bevallen bent als de gordijnen dicht gaan. en op je eigen bed geeft mij een wat een veiliger gevoel. mischien klinkt dat wel dom. ik hoop echt dat het gewoon op 1e verdieping kan liefs
Hoe hoog zijn d epoten van jouw hemelbed dan of anders...hoe hoog is jouw plafond hahaha Ik zou me maar niet te druk maken. Ons bed was net niet hoog genoeg en moest dan ook op klossen. De verloskundige gaf aan dat ze dat toch liever had. Op het moment van bevallen, nogal onverwachts want mijn broer zou die avond even komen om mijn man te helpen d eklossen erondre te zetten, stond ons bed gewoon op de grond. De verloskundige vond het geen probleem. De kraamhulp kwam later wel met de vraag of hij op klossen kon en zpo niet of we dan het bed zelf wilde verschonen. Maar vraag het gewoon de verloskundige...ze zal je vast geruststellen.
Hier mocht dat niet omdat we daar geen stromend water hebben en we met de brancar de zolder niet af kunnen komen ivm de draai op de trap. Omdat we toch al van kamer wilde verwisselen om dichter bij de baby te slapen hebben we dat eerder gedaan.
wij hebben hier ook een draai in de trap. maar mijn poten van het bed zijn ong 50cm dnek ik. en hij kan nog 20 tot 30 cm omhoog. hoe hoog moet het bed komen dan?
Het bed moet ongeveer 70/80 cm hoog zijn. Ik weet niet of je je al bij de kraamzorg hebt aangemeld. Deze zou je kunnen bellen om na te vragen welke hoogte zij aanhouden want ik las net op internet dat sommige verloskundige/kraamhulpen zelfs 90 cm aanhouden.
Ik ben wel op een bed in de woonkamer bevallen maar dat is omdat wij een waterbed hebben. Daar mag je dus absoluut niet op bevallen. Vond het trouwens erg gezellig hoor in de huiskamer bevallen! Terwijl ik de laatste cm zat weg te puffen keken de vk en de kv nog lekker wat tv met een bakkie koffie en roofden ondertussen m'n pot engelse drop leeg. Lekker sfeertje hoor! En zoals eerder gezegd, de verloskundige zit naast je dus een hemelbed is geen probleem.
hahaha engelse droppot leeg roven ja dat kun je ook doen natuurlijk om de tijd te doden. nee de overburen kunnen hier zo de kamer in kijken dus nee vindt ik niet een prettig idee. 90cm hoog? dat is wel heel erg hoog. nou ja ik moet maar even horen bij de kv. en weet iemand waar je in friesland die klossen kunt krijgen? liefs
ik heb het bed opgemeten en zonder klossen staat die 60cm hoog. en kan nog 20 cm maximaal omhoog. omdat ik dus een hemel bed heb erg leuk. nou ik hoop dat dat genoeg is.
Ik ben gewoon in de keuken bevallen daar had ik het kraambed. Ik wou niet op ons eigen bed, als ik met spoed naar het ziekenhuis moest en de ambu personeel moest mij dan tillen bij de trap langs dat zag ik niet zitten. (Ik zou poliklinisch maar ziekenhuis was vol dus toen toch maar thuis op het kraambed)
Volgens mij kun je klossen gewoon bij de thuiszorg winkel lenen/huren. Bierkratten ofzo mochten ook toch?
De klossen en andere benodigdheden voor thuisbevalling ( ondersteek bijvoorbeeld) haal je bij de uitleencentra van de Kruisvereniging... zeg ik dat zo goed... ff zitten neuzen... Groene kruis winkel.... met de gouden gids of telefoongids online kom je er vast achter welke bij jou in de buurt zit... Die in Sneek zit in de zorgboulevard..