pff ik las gister zoiets in de krant hier.Het ging over een hond die gevonden was hier in dinxperlo echt te afschuwelijk voor woorden dat wens je je ergste vijand nog niet eens arme arme hond wat moet die een pijn hebben gehad dit is het artikel: Verwaarloosde cocker spaniël moet inslapen AALTEN - Twee dierenartsen, politieagent Willem Saris en Gert Wissing van de dierenambulance hebben regelmatig dierenleed gezien, maar dinsdagochtend was er sprake van een uitzonderlijk geval. Wissing werd gebeld door inwoners van Dinxperlo, die aan de Keminksweide een hond hadden gevonden. "Hij is daar waarschijnlijk gedumpt, want hij kon bijna niet meer lopen." De cocker spaniël bleek jarenlang verwaarloosd te zijn. Dierenarts Van der Heiden: "Dit is al heel lang aan de gang. Het is jaren geleden begonnen met een slecht gebit." De dierenarts tilt de bovenlip op: "Het beginstadium is te veel tandsteen. Daarna is die kies eruit gerot. Je kijkt nu zo in de neusholte. We komen bij honden vaker slechte gebitten tegen, maar dat kan behandeld worden. Hij heeft jarenlang pijn gehad, is aan het wegrotten.". De hond heeft ook jarenlang chronische oorontsteking aan beide oren gehad. Dierenarts Van der Heiden denkt dat het weefsel in zijn oren al aan het rotten was. Nadat het dier onder narcose achter de praktijk was neergelegd, zaten er snel enkele felgroen-glanzende kadavervliegen bij. Politieman Willem Saris hoopt dat een foto van het dier tips oplevert. Het gaat om een zwart-witte cocker spaniël, een gecastreerde reu. Grijze haren rond zijn snuit wijzen op een leeftijd van tien tot vijftien jaar. Het dier was niet gechipt of getatoeëerd. Dierenarts Erwin Coonen: " Het dier moet vreselijke pijn gehad hebben bij het eten. Het gebit is aangetast, de wortels liggen bloot." Honden met lange oren als deze hebben vaker oorproblemen. Van der Heiden: "Die oorproblemen zijn echter goed te behandelen. Maar dit is extreem. Dit zien we niet vaak." De dierenarts heeft de hond gisteren laten inslapen. de fotolet op de foto is schokkend) http://www.gelderlander.nl/multimedia/a ... 85757b.jpg
Halleluja zeg, daar schrok ik echt van ! Maar misschien is het verstandig om even te melden dat de foto een klein beetje schokkend is (voor de mensen met niet zo een sterke maag ?)
Daar ben ik het zeker mee eens! Mijn god hoe kan je je beestje zo verwaarlozen zeg! ik snap het niet! Ik heb er gewoon geen woorden voor!
kan hier wel om huilen... vind het zo verschrikkelijk. Hoe kun je je lieve huisdier dit nou aandoen, heb er geen woorden voor.
Wat erg..... En ik voel me al een slechte honden moeder als ik 5 min. langer op visite ben en mijn honden kind dus wat langer alleen is. Overigens slaapt hij gewoon en merkt er zelf niets van. Maar DIT KAN NIET! Mirelle
ik kijk niet naar de foto hoor, als iets is waar ik niet tegen kabn is dat mishandeling van dieren... een dier is zo onschuldig en kan gewoon niks doen. zo zag ik van de week op t journaal dat een hond met een hamer geslagen was en nog meer mishandelingen... ik moest gewoon huilen. ik vind het te erg...
Vreselijk! Heb zelf een cocker. Kan er gewoon niet tegen als het arme dier iets mankeert! Dan knuffel ik hem zelfs nog wat vaker! Heb hem na het lezen van dit bericht nog eens extra geknuffeld en hem wat lekkers gegeven, de schat! Wie kan er nu zo'n onschuldig dier zoiets aandoen? Gruwelijk!
"Hoe kan men de mens liefhebben als men de dieren niet respecteerd?" zei m'n grootmoeder altijd. Een dier heeft net als de mens gevoelens, kan pijn en verdriet voelen. Hou daar verdorie rekening mee! Neem je een dier in huis? Zie dan dat je de middelen hebt om ervoor te zorgen. Ik kan hier zohooo razend om worden! Heb niet eens naar de foto gekeken, de tekst alleen al...
Die hond moet echt veel pijn hebben gehad.. snap niet dat er mensen zijn die hun dier zo behandelen..en die eigenaar zouden ze moeten opknopen !
wat afschuwlijk zeg, wie kan dit nou z'n onschuldig beestje aandoen. hoop dat ze snel de eigenaar kunne opsporen en heel zijn tanden uit zijn bek trekken (zenuwe laten zitte) en er dan verder niks meer aan doen die eikel. weet hij hoe het voelt om met pijn te moeten eten en leven. maar ja nederland kenede krijgt hij als hij gevonde wordt 100 strafuurtjes net als die man die zijn hond met een hamer had geslagen en in de nek had gestoken die kreeg maar 70 uur.
Afschuwelijk, heb de foto gezien, ik kreeg er tranen in mijn ogen van. Hoe kun je je beestje zo behandelen echt ongeloofelijk
Ongelovelijk... het doet me gewoon verdriet te weten dat er dieren zijn die zo moeten leven, die zo oud moeten worden. Voor wiens geneugten doen mensen dit eigenlijk? Wie heeft hier plezier aan? De hond? De eigenaar? Waarom gebeuren dit soort dingen dan... als je er niet voor kan zorgen moet je geen dieren aanschaffen... en dan komt er een ander punt... IEDERE idioot kan in Nederland een dier kopen... iedereen
heb het idd ook gelezen!Is toch in aalten geweest?wonen wij dicht bij in de buurt,en die politie agent kennen we ook!echt te afschuwelijk voor woorden dit,dat je een beestje zo kunt laten lijden! ik hoop dat ze de eigenaar vinden,en dat hij echt een super lange straf krijgt(zal wel niet,want dierenmishandeling word volgens mij nooit zo erg bestraft zoals het eigenlijk hoort te zijn!)