ja tuurlijk ben ik mee eens zulke mensen krijgen sneller een uitkering kijk ik zeg eerlijk daar wil ik niet van leven maar ik krijg helemaal geen uitkering. omdat ik vrijwillig verhuisd bent uhmmz ja en denk ik dan vele zwervers en junken verhuizen zovaak ja en krijgen ook een uitkering . ik werk ook liever maar als men mij al te oud vind wat moeten dan mensen in de 30 jaar dan? straks zitten we allemaal uit onze neuzen te eten omdat men ons te oud vind ze hebben liever iemand van 15 a 16 jaar die zijn goedkoper. kortom vind dat de regeling voor uitkeringen niet klopt
je hebt altijd recht op een uitkering hoor... als je geen geld hebt.. moet je geld krijgen.. dat slaat nergens op ! En als ze je geen geld willen geven, moeten ze je maar helpen met een baan.. dan zou ik niet weggaan tot je een uitkering rkijgt.. of dat ze een baan voor je hebben, je moet hard zijn tegen ze... dat heb ik ook gedaan.. en nu kruipen ze voor me... bang dat ik er een zaak van maak.. en dat ik een schadevergoeding aan ga vechten...
ik ben vrijweillig verhuis naar hengelo me vriend heeft inkomen maar ik niet terwijl ik niet getrouwd bent of geen samenlevings contract heb niets op papier met hem staan . volgens vele heb ik er recht op heb vanalles geprobeerd maar krijg niets
je moet je niet gek laten maken hoor.. je moet een rel schoppen... die gasten proberen van alles... ! stelletje klootzakken en zwervers krijgen lekker een uitkering.! waar ze alleen maar drank van kopen ! hier kan ik zo kwaad om worden
ja ik ben opzig niet zo makkelijk persoon geef ik eerlijk toe maar heb echt alles gedaan en geprobeerd. kan er ook kwaad om worden dat hun wel uitkering krijgen en ik erook alles aan doe om werk te krijgen. ik heb een diploma van handel & verkoop economie maar overal ben ik te oud . en ik heb dan nog een probleem heb al 21 jaar lang rug problemen waar men niets aan kan doen. en ook nog een cronische darm aandoening waarbij ik altijd medicijnen moet slikken voor me stoelgang en alles. maar krijg niets wou dat de wetten eens gingen veranderen .
dan moet je zeker wel iets krijgen hoor dit kan niet.. ik zou naar het juridische loket gaan om te vragen wat je rechten zijn... dit is belachelijk..
ik kan het nog eens aanpoten heb dit anderhalf jaar geleden naast me neer gelegt met de mededeling mevoruw u krijg niets kan het weer eens proberen ik ben gewoon heel beperkt in werk vinden
dat moet je aankaarten tijdens het gesprek.. zeggen dat je alleenstaand bent..( want zoals je zei.. jullie zijn niet geregistreerd) en dat je geld nodig hebt.. je bent volwassen.. en recht op geld. zeg dat je overal en op alles solliciteerd, maar dat ze je allemaal te oud vinden.. en/of beperkt door je lichamelijke klachen.. en dat als zij jou financieel niet willen bij staan.. ze er dan voor zorgen dat je aan de bak komt.. omdat je liever werkt dan moet teren op hun...
sorry hoor maar waarom denken jullie dat jullie meer recht hebben op een uitkering dan de daklozen? zij moeten maar gaan werken en jullie niet? en als bengeltje , 21 jaar, al geen baan vindt, hoe moet dat dan met een dakloze die ouder is. ik vindt jullie beiden heel erg snel met oordelen. niet alle zwervers hebben zelf die keuze gemaakt en/of zijn aan de drank.
Hmmmm raar hoor! dat ze dit invoeren. Ik heb bij de Sociale dienst in Amsterdam gewerkt(1 jr geleden) en toen ik daar werkte hadden we een dakloze team. Deze team hield zich speciaal bezig met alle uitkering aanvragen van deze mensen. Daklozen mochten dan het adres van de Sociale dienst gebruiken. Zij kunnen ook dagelijks hun post ophalen(ze moeten zich wel legitimeren). Uitkering kan ook contant uitgekeerd worden. Er is dan een zogehete betaaldag en dan mogen ze bij de kasbalie hun uitkering contant ontvangen. Wat gek dat dit veranderd is. Ik vind het wel heel gek ja.
daklozen zijn meestal mesne met een hele lange geschiedenis. Daarnaast welke werkgever neemt een "zwerver" aan. En dan hier een beetje zeuren als single mamma over geld. Dat geld wordt wel betaald door dezelfde belasting betalers als jullie uitkering. Waarom zou je er meer recht op hebben als je single moeder bent dan als je zwerver bent ? Beetje kromme redenaties hier. Als het voor een dakloze volgens jullie blijkbaar makkelijk is om een baan te krijgen. Dan is dat voor een single mams een eitje . ( yep, 6 jaar single mama geweest, eigen huis, 2x pj op vakantie, maar inderdaad hard werken voor mijn geld,en terecht!) En natuurlijk krijg je geen geld als je een baan opzegt omdat je met je vriend mee wilde verhuizen. Niemand heeft je verplicht dat te doen hoor.... Je krijgt bijstand als je zelf stopt met werken, maar alleen als je of alleen woont , of samen met een huisgenoot die ook geen inkomen heeft. Als je te ziek bent om te werken wordt je afgekeurd en krijg je een uitkering. logisch. Veel zwervers zijn ook te ziek om te werken. Niet iedereen red zich in deze maatschappij.
Hij is erg leuk, maar hoe ze dat voor elkaar willen krijgen? Want hoe doen ze dat met de daklozen die bij hetzelfde bankje slaapt? En hoe krijgen ze dan het geld? S6 degene die dit heeft bedacht.
Ik vind het wel grappig En zwervers zijn vaak niet voor niets zwervers....over die uitkering, ik ben blij dat we hier nederland een vangnet hebben zodat je altijd wat geld heb, in Amerika krijg je niets en dan moet je het maar uitzoeken als je niet kunt werken.
uhm wannabe... wie zegt dat ik niet wil werken voor mn geld.. ik ga per sept gewoon weer naar school en dan heb ik niks meer te maken met het CWI... tot die tijd moet ik toch de luiers voor mn kind kopen.. en ja daar heb je het CWI voor.. en ik denk idd dat single mama's MEER recht hebben op een uitkering als zwevers/daklozen... ik heb een veel grotere verantwoordelijkheid.. over een leven dat niet voor zichzelf kan zorgen.. momenteel kan ik zelf geen geld verdienen..en dus is er het CWI... als daklozen zo makkelijk aan geld komen, vind ik dat single mama's NOG makkelijker aan geld moeten kunnen komen. en DAT is mijn mening.
sorry maar waar gaat dit over? meer recht hebben op iets dan een ander? ik wil niet veel zeggen, maar voor wat betrefd het briefjes op tijd inleveren, en daar dan gekort op worden dat zijn regels, dat staat ook duidelijk aangegeven! dus als je zegt dat jij verantwoordelijk bent voor je kind, dan moet je zorgen dat je je briefjes op tijd inleverd! zo moeilijk kan dat toch niet zijn? daklozen moeten dit ook op tijd inleveren! wat denk je dat die het zo makkelijk hebben? sommige mensen hebben een heel zwaar leven gehad, en zijn door hun echtgenoot of echtgenotes op straat gezet, wie ben jij om te oordelen? en daarbij, vraag ik me af, ga je een rechtzaak beginnen? gebruik dat geld dan maar om luiers te kopen. ik vind het nogal eisend overkomen allemaal. je oordeelt over mensen waar je niets van weet, en ondertussen sta jij ook je hand op te houden en heb je nog je eisen. wees blij dat je hier sociale dienst hebt, want je word onderhouden door mensen die belasting betalen, en die zwerver die je veroordeeld leeft mischien pas een jaar op straat, en heeft voor hetzelfde geld al weet ik hoeveel jaar ook belasting betaald. in andere landen had je nu langs de weg gestaan bedelen, denk daar eens aan i.p.v. te klagen en zeuren
Dat is toch volslagen lachwekkend?! Aangeven bij welke struik ze slapen, hahaha, welke idioot heeft dat in vredesnaam verzonnen?!?!?!?!
PROEST....(stik bijna in mijn thee) Fijn dat er nog iemand omkijkt naar deze bevolkingsgroep,en dat ze in elk geval een uitkering kunnen krijgen,maar een BOSJE als postadres? :-k