geschreven door nachtvlinder : wat denk je dat ik blij ben dat ik met mijn belasting geld jullie aan het onderhouden ben? Ze moeten eigenlijk voor de mensen die jullie onderhouden met een uitkering een lintje moeten geven! We zullen zien of je nog zo hard schreeuwt als je zelf in de situatie komt te zitten dat je een uitkering moet aanvragen en ik heb de afgelopen jaren een ding geleerd , zeg nooit dat gebeurt mij niet ..... dat is het enige wat ik daarover heb te zeggen ... En Saraah ben het helemaal met je eens , ze pakken de verkeerde mensen te hard aan , en laat ze toch lullen hier moet je helemaal niet op in gaan .. ooit komen ze er misschien achter dat hun perfecte leventje niet voor altijd zo loopt en dan piepen ze wel anders ..... met het vingertje wijzen is heel makkelijk ....
gah, mondt dit hier uit op een stevige discussie Vond de eerste reacties leuker! Mijn mening: niet elke zwerver is een alcohol- of drugsverslaafde, het kan iedereen overkomen en ik vind toch wel dat hierop hard word geoordeeld/veroordeeld. Akkoord: uitkeringen worden betaald door ons belastingsgeld, vind niemand leuk. Maar hoeveel mensen zijn er niet die smeken om een baan en die niet krijgen omdat die ander net ietsje meer ervaring had of er uiterlijk beter uitzag? Het is makkelijk om van de rijkdom naar de armoede te gaan, maar hondsmoeilijk om van de armoede een trapje hoger te geraken. Ik ben zelf niet de persoon die aan een zwerver of bedelaar geld zal geven, maar kan toch wel begrip opbrengen voor zo'n situatie die je soms niet zelf in de hand hebt. Voor een zwerver kan het een trapje op betekenen hé, zo'n brievenbus. Centjes, proberen sparen voor een huurhuisje, en eens je dat hebt kan je een baan zoeken omdat je een vast adres hebt. Of zie ik het nu echt té positief?
Het gaat mij er eigenlijk nog niet eens zo heel hard om of iemand een uitkering krijgt, maar belachelijk vind ik het dat iemand die een uitkering krijgt ook nog gaat roepen dat anderen er minder recht op zouden hebben. Dat slaat werkelijk alles. Ha, en dan ben ik ook nog eens "hostile" . Ga gauw vliegeren. Van de hoogste toren blazen dat jij voorgaat op anderen, die mss al een leven vol ellende achter de rug hebben. Zulke uitspraken wordt ik niet goed van. Inlevingsvermogen ontbreekt echt bij sommigen. Nogmaals ik gun iedereen die het nodig heeft een uitkering.
okidoki, ieders mening is weer duidelijk,kunnen we nu weer On-topic! hihi ik zie dat ook al voor me, word ook een vreemde gewaarwording voor de postbodes..
Ik bedoel ook niet dat ik vind dat een zwerver , junk , alcoholverslaafde of wat dan ook minder recht heeft op een uitkering , dat absoluut niet , iedereen heeft recht op het sociaal minimum , maar ik vind wel dat mensen veel te snel hun oordeel klaar hebben over anderen en iedereen die een uitkering heeft te lui is of iets dergelijke en daar ben ik het niet mee eens ....
Eh, gelieve wel rekening te houden met m'n langere bericht enkele reacties hierboven, straks heb ik ook nog ruzie
Heb zelf ff op uitkering gestaan (en ben er niet trots op) doordat er anderen waren die meer ervaring hadden voor die bepaalde job. Het is geen pretje, echt niet. Maar ik veroordeel niemand, wijs niemand met de vinger (en dat komt niet omdat ik zelf uitkering heb gehad, ik ben gewoon zo) En ik ben dus van mening dat die brievenbussen misschien wel een handje kunnen helpen mbt het vinden van een huurhuisje en een job. Hangt natuurlijk wel af van de dakloze die de uitkering ontvangt, maar niemand die weet wat die ermee van plan zijn natuurlijk. Ik geloof in het goede van de mens, ook al kom je dat de laatste tijd jammergenoeg zo weinig tegen En nu stop ik ermee
iedereen heeft wat mijn betreft recht op een uitkering als ze niet kunnen werken. niet kunnen is anders dan niet willen want dan vind ik het een heel ander verhaal. elke zwerver heeft een ander verleden leven en daarom mag ook niemand ze over een kam scheren en oordelen wie wel en geen recht heeft op een uitkering dat bepaalt de instantie zelf wel. ik vind zelfs dat mensen die een uitkering krijgen omdat er op dat moment geen werk is ze maar vrijwilligerswerk moeten doen. deze handen kunnen goed gebruikt worden, zo krijg je jou geld en belangrijk werk wordt toch gedaan. zwervers kunnen ook op deze manier hun geld verdienen door buiten bomen te kappen, straten te prikken enz en dit wordt al door veel instanties gedaan en krijgen dan een beloning op hun uitkering.
Ik heb een collega die 3 dagen werkt. Hiervoor was ze werkloos en ving een volledige (bijstands)uitkering. Haar inkomen van die 3 dagen wordt nu aangevuld door de sociale dienst tot het bedrag dat ze eerst kreeg. Ze wil graag meer bij ons komen werken, maar als ze dat doet, wordt ze door de sociale dienst in haar uitkering gekort. Zelfs zoveel, dat als ze fulltime bij ons zou komen werken, er in inkomsten juist op achteruit zou gaan! En wat ze nu aan inkomsten heeft is al minimaal. Is dat de beloning voor welwillend je eigen centen gaan verdienen? Ik snap het niet.
Renate28@ zoals eerder vermeld, ik heb bij de Sociale dienst gewerkt en geloof me er zijn toch rare regels.
Ik wou eerst niet reageren, maar hier ben ik het helemaal mee eens. Het is grappig dat men altijd precies weet wat je rechten zijn, maar zodra het bij plichten komt is men vaak niet thuis ...
Miauw zeg, iets aardiger kan ook wel! Snap dat je pissed off bent, maar je hoeft hier toch geen vijanden te maken? Of wel?
Volgens mij heb je geen flauw idee wat je zegt.....zo'n zwerver heeft misschien al heel zijn leven gewerkt (en dus belasting betaald), en misschien heeft hij een gezin waar hij ook verantwoordelijk voor is (geweest)...hoe kan je zo oordelen. Er is toch ook niemand die zegt dat jij dan maar geen kind in je eentje had moeten krijgen, kom op zeg......
Dames, zullen we maar weer eens on topic gaan? Iedereens mening is nu luid en duidelijk belicht, en aangezien Saraah zo wijs is om niet meer te reageren zullen we het dan daarbij laten?!