Wat kunnen we allemaal toch lekker oordelen en veroordelen....laat ieder nu eens in de waarde. [-X [-X
Even on topic, ik vind het ook een vreemd bericht want zoals iemand hier al zei die bij de Sociale Dienst heeft gewerkt weet ik uit de praktijk dat daklozen juist het adres van de Sociale Dienst kunnen gebruiken voor dit soort zaken.....
Is prima, ik was me nog even aan het inlezen in dit topic, er waren inmiddels 4 pagina's bijgekomen en daar kreeg ik het zo warm van, dat ik toch even moest reageren, vandaar.
Mijn mening: niet elke zwerver is een alcohol- of drugsverslaafde, het kan iedereen overkomen en ik vind toch wel dat hierop hard word geoordeeld/veroordeeld. Akkoord: uitkeringen worden betaald door ons belastingsgeld, vind niemand leuk. Maar hoeveel mensen zijn er niet die smeken om een baan en die niet krijgen omdat die ander net ietsje meer ervaring had of er uiterlijk beter uitzag? Het is makkelijk om van de rijkdom naar de armoede te gaan, maar hondsmoeilijk om van de armoede een trapje hoger te geraken. Ik ben zelf niet de persoon die aan een zwerver of bedelaar geld zal geven, maar kan toch wel begrip opbrengen voor zo'n situatie die je soms niet zelf in de hand hebt. Voor een zwerver kan het een trapje op betekenen hé, zo'n brievenbus. Centjes, proberen sparen voor een huurhuisje, en eens je dat hebt kan je een baan zoeken omdat je een vast adres hebt. Of zie ik het nu echt té positief?[/quote:3un2eu8b] ben het helemaal met je eens. ook wij hebben ineens in een uitkering gezeten, mijn man kwam in de wao, en dan is het heel makkelijk om in korte tijden in de schulden te komen omdat je zo een paar maanden moet wachten op geld, of als je teveel hebt gehad word het teruggevorderd, en dat moet snel. je bent zo bankroet. mijn man heeft op eigen kracht weer werk gevonden, en daarbij een studie gevolgd, ik heb gewerkt, met 2 kleine kinderen, maar we zijn eruit gekomen! maar ik begrijp heel goed hoe mensen zo alles kwijt kunnen raken. ik geloof niet dat iemand voor de lol dakloos is. wie weet is dit een mooie oplossing voor ze.
TUTTUTUTUTUTUTUTUTUUTUTUTT dames toch! [-X Dat als eerste en ten tweede over het gegeven bericht, tja wel handig zon brievenbus
Wat nu als er 3 mensen bij hetzelfde bosje slapen, krijgen ze alle drie dan een prive bus of moeten ze hun bus gaan delen : En als je dan verhuist van een bosje naar een bankje moet je dan een nieuwe bus aanvragen of mag je hem uit de grond rukken en het ergens anders neerzetten. In dat laatste geval zal het lekker zoeken worden voor de postbode. Misschien kunnen we nog wel een 1 april grap uithalen door dan alle bussen te verplaatsen Groetjes Anita
hihi als ze verhuizen moeten ze even een verhuisbrief halen op het postkantoor. zou er ook een bel op zitten, als ze een pakketje krijgen wat niet door de bus kan.... en met oud en nieuw moet die afgesloten worden anders word er vuurwerk in geworpen
Dat wordt nu wel meer en meer de trend Anita. In veel beleidsprogramma's van gemeenten is dat opgenomen. Er is een tekort aan vrijwilligers en uitkeringsgerechtigden blijven in het 'arbeidsproces'.
Als ik nog iets mag zeggen over het uitkeringen versus werken verhaal. Ik vind het altijd zo naar dat mensen zeggen recht op een uitkering en zou het persoonlijk veel beter vinden als we met zijn allen gaan zeggen: 'iedereen heeft het recht om te werken' en de overheid moet daarbij mensen hulp bieden. Liefs Sens