dadelijk naar de dokter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    moet dadelijk met onze kleine man naar de dokter .
    ik denk dat hij reflux heeft !
    hij wit alleen maar rechtop en niet schuin maar echt recht anders huilt ie
    alleen t is raar dat hij er snachts totaal geen last van heeft en overdag wel dan slaapt ie ook maar bar weinig .
    ook maakt hij veel speeksel en blaast bellen en hij gooit zn hoofd steeds achterover, zn tongetje blijft ook wit van de melk tot de volgende voeding ,hij blijft maar wringen en kreunen ook. dit zijn symptomen die ik op internet heb gevonden vandaar dat ik een afspraak gemaakt heb.
    maar wat denken jullie ???
    ben benieuwd wat hij dadelijk zegt .
    ook moet ik voor me dochter ze heeft al meer dan 3 dagen koorts dus ga iig niet voor niks ;)

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Het zou kunnen dat hij reflux heeft maar het zou misschien ook spruw kunnen zijn (ivm witte tongetje)
    Mijn dochtertje heeft verborgen reflux en wat zei had voordat ze de medi kreeg was:
    Slecht slapen overdag
    Veel slikken
    Rechtop vond ze het fijnste ivm zuur
    Belletjes
    Tussen de voedingen, beetjes spugen
    Veel huilen
    Tongetje uitsteken
    Veel kreunen
    Onrustig slapen (als ze sliep)
    Heel zuur uit mondje ruiken

Eerst dachten ze aan spruw ivm het witte tongetje maar nadat die medi 2x gebruikt zijn daarvoor beterden de klachten nog niet en bleek het indd reflux te zijn.

Nu met de medi voor reflux is het niet 100% weg maar het gaat stukke beter.

Succes bij de dokter en beterschap voor je dochter ook.

3. happymama

tong uitsteken doet ie ook veel . spruw denk ik niet een vriendin van mij dat kindje had dat en dat zag er anders uit wel wit maar heel dik op de tong . verder heb ikook geen last van me tepels of zo

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je kindje graag rechtop gehouden wil worden en jij je handen vrij wilt hebben, kunnen jullie allebei veel plezier hebben van een draagdoek of en Soft Structured Carrier zoals een Bondolino of Manduca.

Spruw kan ook voorkomen zonder dat je last hebt van je tepels, trouwens. Mocht dat het geval zijn, dan moet je wel jezelf en je baby behandelen. Meer info over spruw vind je hier.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier ben ik met dezelfde klachten naar de HA geweest met onze jongste. Helaas wilde die niet in Reflux geloven zolang hij geen meter ver spuugde en gewoon nog goed groeide...
    Blijkbaar nooit van verborgen reflux ofzo gehoord... ;)

Dring desnoods dus een beetje aan als ze je niet geloven en zorg dat de kleine echt goed nagekeken wordt!
    Ik hoop voor je dat ze wat met de klachten kunnen, of het nu reflux is of spruw!

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ruikt hij ook zuur uit zijn mond of spuugt hij de melk juist uit? Maakt hij wel eens een gorgelend geluid? Hikt hij veel? OOk allemaal refluxsymptomen...
    De huisarts zal je waarschijnlijk adviseren om Nutriton (johannesbroodpitmeel) door zijn voeding te doen en dat te proberen. Als dat niet werkt zal hij je doorverwijzen naar de kinderarts? Kindergeneeskunde is toch een aparte tak van sport...
    Sterkte met de ukkies!

7. happymama

hij had idd reflux maar er kon weinig aan gedaan worden als een half uur goed recht op houden . dat is dan fase 1
    t lijkt wel iets beter te gaan als ik m na t voeden wat langer recht houd

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Herkenbaar, hier met 3,5 week aan de huisarts verteld en hij zei dat als ze pijn kreeg ze iets kon krijgen. Verdikken jullie de voeding al met Nutriton? Dat scheelt hier enorm veel!

9. happymama

dadelijk weer naar de dokter .mijn dochtertje is goed ziek geweest verkouden hoge koorts en suf ,niet meer wakker worden , zij heeft nu een kuurtje .
    nu moeten we met onze kleinste naar de dokter hij hoest en slaapt bijna niet meer van de hoest ook drinkt hij slecht omdat hij te moe is en dan in slaap valt aan de borst. net ook weer alles uitgespuugt van t hoesten . hen de HA gebeld en mag langs komen maar ze denkt dat de dokter en niks aan kan doen, hij heeft ook geen koorts !!!
    wat een alende allemaal zeg

10. happymama

als hij rs virus of zo heeft hebben ze dan ook koorts ????
    volgens mij heeft hij wel keelpijn hij huilt als ie hoest

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heb in je andere topic ook gereageerd ;)

De kleine van een vriendin van me had ook het RS virus maar geen koorts.

Deel Deze Pagina