Ik vroeg me af of je eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip moet spuiten? Ik spuit deca en gonal f, eigenlijk altijd, alle pogingen al, om 21 uur. Dit was nooit een probleem. Nu heb ik vanavond echter een afspraak om 20 uur. Is het dan erg om ervoor te spuiten, of toch maar proberen zo dicht mogelijk bij de 21 uur te spuiten?
Mij is verteld in het ziekenhuis dat het het beste is om ongeveer dezelfde tijd aan te houden. Ik doe dat ook netjes maar soms komt het niet uit en spuit ik wat eerder of later. Van 1x een andere tijd spuiten zal je echt niet van weten hoor.
Ik spuit Menopur. Ik doe dat elke avond tussen 21u en 21u30. Vorige cyclus was ik echter met mijn vriend naar spoed moeten gaan en dat liep helaas heel erg uit, hierdoor kon ik mijn spuit toen pas zetten tegen 22u45. Ik was daar ook heel erg ongerust over toen, zeker omdat ik diezelfde ochtend bij de follikelmeting te horen had gekregen dat er nog geen groei was en ik dus moest ophogen vanaf die avond! Mijn angst bleek echter ongegrond want een paar dagen later was er wel degelijk de gewenste reactie. Ik denk dus dat je, als het kan vermijden, beter niet afwijkt van je vaste tijdstip, maar dat het voor 1x zeker geen ramp zal zijn. Kan je de spuit niet meenemen? Of een halfuurtje later?
Bij mijn fertiliteitsafdeling gaven ze aan dat het niet op een uurtje aankomt. Ik moest altijd s morgens spuiten, voor twaalf uur. Dus, het schommelde bij mij enigszins, en voor het resultaat? Zie banner! Ik wens je een succesvolle behandeling!