Nou ik zou gister de eerste iui hebben maar helaas moest ik die afbellen ! Waar we al bang voor waren gebeurde . Mijn vriend kreeg het niet voor elkaar om het potje te vullen ....te veel druk dat het op dat moment moet ! Beide zeer verdrietig en mijn vriend voelt zich erg schuldig want ja zegt hij je hebt wel alles moet ondergaan zoals prikken en de echo's en nu is het voor niks geweest ! En hij had ook zoiets van we stoppen er helemaal mee want als het elke keer zo gaat met veel verdriet dat wil hij niet ! Maar we hebben gister een goed gesprek gehad en afgesproken dat we er met de volgende cyclus er weer voor gaan ! De eerste keer voor het zaadonderzoek wou het ook niet en de tweede keer ging het wel goed dus we hopen dat het nu weer zo gaat .
Oh jee, dat lijkt me heel frustrerend! Moet je vriend het in het ziekenhuis doen? Mijn vriend mag het thuis doen en het dan naar het zkh brengen. Misschien dat dit minder druk met zich meebrengt? Kun je hem misschien ' een handje helpen'... Lastige situatie en het geeft denk ik ook onzekerheid voor een volgende keer. Sterkte!
Hallo Het mag thuis gedaan worden maar ook dat geeft de nodige druk en we hebben gister van alles geprobeerd maar helaas het wou niet lukken . We hopen dat het de volgende keer wat beter gaat .
Oh wat vervelend. Mijn man mocht het ook thuis doen, maar ook 2x in de kliniek. Thuis ging het wat makkelijker dan in zo'n kamertje. Eigenlijk geen tips of trucs. Sterkte!
Oh wat vervelend. Mijn man vond het ook altijd vreselijk en zag er zo tegenop, gelukkig is het wel elke keer gegaan, soms wel heel weinig, maar goed. Toen wij dit in het begin ter sprake brachten heeft de arts iets geopperd van eventueel een keer wat invriezen zodat er altijd iets is mocht het op het "moment supreme"niet lukken. Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan en ook niet nodig gehad, maar wellicht een optie voor jullie?
Vervelend zeg! Maar zeker niet opgeven! Blijven proberen. Maar kan je het dan niet op de natuurlijke manier proberen?
He Decembergirl. Mijn man heeft er ook heel veel moeite mee. We hebben ook 1 keer bijna moeten afbellen. Maar na een korte ruzie heb ik hem maar een handje geholpen Gek genoeg was de kwaliteit die keer het beste van allemaal. Ook in het ziekenhuis heeft hij er veel moeite mee. Soms gaat hij gewoon eerst wat drinken en het dan nog eens proberen. Het blijft lastig op commando. Maar jouw man is dus zeker niet de enige.
Frustrerend inderdaad! Mijn vriend heeft alle sementesten in een rustig toilet van het zh/lab 'geproduceerd'. Hij had nl met name stress over de reis-/parkeerduur. Bij eerdere thuistesten wilde hij ook niet dat ik hem hielp, wat ik prima vond. Zo hou je het monster denk ook wel zo steriel mogelijk (gezien het niet met huid in aanraking mag komen).
Dat heb ik ook al tegen mijn vriend gezegd je zult vast wel niet de enigste zijn waar het niet lukt ! De eerste keer voor het zaadonderzoek wou het ook niet en de tweede keer was het raak ...vaak zit het ook tussen de oren en dat zegt hij zelf ook al .
Het probleem hier is ook dat het op dat tijdstip moet en dan idd binnen een bepaalde tijd in het lab moet zijn . Ik probeer ook wel te helpen maar hij wil het zelf doen.We hopen bij de volgende cyclus op meer succes .
Dat zou op zich wel kunnen denk ik maar we waren allebei zo teleurgesteld dat dat ook niet echt wou . We hebben nu hoop dat het bij de volgende cyclus beter gaat .
Tja ook al zit er maar wat in het potje dan ben ik al blij . Mijn vriend zei ook al als het nu de volgende keer weer niet wil dan moeten we eens even informeren of er ook andere mogelijkheden zijn .
Dat probleem hadden wij bij een samenlevingstest die ik ervoor moest afbellen...(dan moet je het binnen 12uur voor de test gedaan hebben) Nu gaan we binnenkort waarschijnlijk met IUI beginnen en ben ook bang dat mijn man het op 'commando' niet echt gaat lukken want hij wil niet dat er druk achter zit zegmaar.. Dus ik lees hier even mee voor eventuele tips..
Meestal gaan wij samen het kamertje in of doen het inderdaad samen thuis. Mijn man wil juist liever wel hulp van mij zeg maar omdat je het dan toch een beetje gezelliger en meer opwindender kan maken. Vorige maand is hij voor het eerst alleen naar het fert.centrum geweest en toen wilde het ook niet echt lukken. Duurde heel lang vertelde hij en was echt heel weinig. Dus ik zou het de volgende keer misschien toch vragen om hem te mogen helpen, gezellig maken, enz. Succes in ieder geval!
Voor sommige mannen legt het juist druk erop als de vrouw een handje helpt. De man kan zich ook even rustig terugtrekken in een kamer en een spannend filmpje kijken. Zo doet mijn donor het en die wil zijn vrouw, ondanks dat zij heeft aangeboden te helpen, niet in de buurt hebben. En zo gaat het dus prima.
Hoihoi Het is idd niet fijn dat je op commando iets moet gaan doen maar de eerste keer voor het zaadonderzoek ging het ook mis maar de tweede keer ging het goed dus we blijven positief !
Hoihoi Ook de tweede poging voor iui moesten we weer afbellen weer het zelfde probleem . Heb gevraagd om een afspraak met de gyn eens horen of zij misschien een oplossing wist . We konden s'middags nog terecht en dat was wel fijn even ons verhaal kwijt aan iemand . Maar ze wist het zo niet ...ze had overleg gehad met een collega . Op zich werkt alles prima bij mijn vriend dus daar ligt het niet aan maar het zit te veel tussen zijn oren .Hij is al dagen van te voren er zo mee bezig dat het op de dag van de inseminatie niet meer willen lukken . Evt een gesprek met een psycholoog maar daar is hij toch net een beetje te nuchter voor dus dat geen optie . Wat ze wel kon doen zei ze is dat bij de volgende poging rustgevende medicijnen voor schrijven . Maar ze is voor ons ook gaan informeren bij ziekenhuis in Zwolle ...en ze hebben daar 2 oplossingen voor ons probleem . Ze stuurt een verwijsbrief naar Zwolle en we hopen dat we snel terecht kunnen . Het is een pa van mijn hart dat er evt een oplossing is zodat we door kunnen gaan . Waarschijnlijk gaan we dan voor ivf in plaats van iui .
Jeetje wat lastig. Lijkt me voor je vriend echt heel moeilijk en frustrerend. Ik hoop dat er voor jullie een oplossing gevonden wordt!!
Hallo Ja dat is het ook hij voelt zich dat erg schuldig tegen over mij want ja zegt hij ...je hebt wel alles moeten ondergaan ...echo's en het prikken en dat is nu allemaal voor niks geweest ! We hebben het bij de tweede poging nog maar even thuis geprobeerd dus wie weet
Bij IVF moet je toch ook gewoon op commando inleveren wat veranderd er dan? Ik heb zondag een punctie en mijn vriend moet eerst in de ochtend langs komen om zaad in te leveren. Moest ook al eens eerder ingeleverd worden voor onderzoek ook op afspraak. Ben bang dat dat het niet beter maakt. Het is vooral stress denk ik. En je schrijft over dagen van te voren. Kun je het hem niet last minute pas vertellen? Ik heb er verder geen ervaring mee maar lijkt me erg frustrerend.