Hoi hoi , Sinds kort heeft mijn zoontje ook boventandjes. Sindsdien is het voeden echt pijnlijk geworden. Die tanden zijn heel scherp en schuren langs de tepel tijdens het drinken. Hebben jullie dat ook ?? En is hier een oplossing voor ?? Een andere manier van voeden misschien... Groetjes...
Hum nee dit herken ik niet. Ik heb mijn jongste zelfs nog gevoed toen het hele gebit compleet was maar het deed nooit zeer. Dus je zou idd kunnen kijken of de tepel ver genoeg in de mond zit en niet dat de tepel de mond in geslurpt wordt.
Ja, maar de sleutel is echt om goed op te letten bij het aanhappen. Als het kindje netjes aanhapt heb je het denk ik minder snel. Renske heeft 9 tanden en ik heb alleen een beetje zere tepels als ze 's nachts heeft liggen sabbelen en niet netjes lag. Soms kan ik daar niks aan doen op het moment, althans niet zonder haar wakker te maken (ik wacht meestal tot ze zelf afkoppelt of echt bijna loslaat). Verzorgen met Purelan (Medela, pure lanoline). Bij een nette 'hap' zou je de tanden niet moeten voelen
ik zal wel even opletten tijdens het aanhappen... pff heb echt de boventandjes in mijn tepel staan,het is helemaal kapot
Ik heb het alleen gehad toen mijn dochtertje niet goed aangelegd was, maar niet zo erg dat alles kapot was. Erg vervelend. Kun je je zoontje niet een paar dagen in een andere houding aanleggen en zorgen dat hij een grote hap neemt. Dus zorgen dat hij met zijn neusje even tegenovergesteld komt als hij nu ligt. Dan krijgt de zere kant ook wat meer de kans om te genezen.
Ik heb zonet eens gekeken en ook als het verder geen pijn doet, zie ik achteraf wel afdrukjes Maar goed, als ze netjes ligt, VOEL ik dat niet op zich. Tjee, er moet wel eelt op zitten zeg. Als ik me herinner hoe pijnlijk ik het vond om te voeden toen ze net geboren was, de eerste minuutjes per voeding... haha.