hoi iedereen, Ik heb me zo voorgenomen om niet op 'tekenen' te gaan letten en toch zit iets me al sinds gister in mijn koppie. Mijn cyclus is wat vaag: meestal heb ik rond dag 17 mijn eisprong. Vorige maand was dit blijkbaar op dag 10 al, aangezien mijn menstruatie veel te vroeg was. ( de ovu test gaf de 14e dag mega positief aan) Dus ik vond het heel gek dat mijn menstruatie op dag 24 kwam. Nu het volgende: Ik zit alweer op dag 14 in mijn nieuwe ronde. Nu had ik deze keer op dag 9/10 een 'eispronggevoel'. Meestal wordt mijn afscheiding anders en gaat ook anders ruiken. Ik had geen ovu testen meer maar aangezien dit vorige maand ook niet goed werkte, dacht ik laat maar zitten. Maar, nu heb ik dus sinds gister pijn in mijn borsten. Meestal begint dit bij mij een week voor de menstruatie. Ook heb ik een buikgriep gevoel (gammel). Er gaat misschien wel buikgriep rond kan ook, maar ik blijf ermee bezig in mijn koppie. Terwijl het (volgens) mij niet zo kan zijn dat ik al 'symptomen' heb. Kan iemand me even een schop onder mijn billen geven?
*schop* Weet niet in welke ronde je bent, maar pas na meerdere cycli kun je een beetje patronen gaan herkennen en dan nog kan het elke cyclus anders zijn!!! Zwangerschapssymptomen verschillen ook van vrouw tot vrouw, en zelfs binnen 1 vrouw van zwangerschap tot zwangerschap. Ik heb zelf inmiddels door dat ik zere borsten heb vlak voor, tijdens en vlak na de eisprong. Daarna soms nog een beetje voor de menstruatie, maar meestal niet. In elk geval ook niet de 2x dat er sprake van een bevruchting was. Ik lees van heel veel andere meiden dat ze een paar dagen na de eisprong zere borsten krijgen. Anderen weer vlak voor de menstruatie etc. Kortom: het wisselt ontzettend van persoon tot persoon, van moment tot moment. Het enige wat je kunt doen is wachten................ (ik haat het ) Als je ovutest de vorige ronde op dag 14 positief was heb je toen ws. ook je ei gehad. Je luteale fase heeft dan maar 10 dagen geduurd. Het zou heel goed kunnen dat de klachten die je nu hebt eisprong gerelateerd zijn. Al een paar dagen voor de eisprong kun je eipijn hebben en verandert je afscheiding, wat je klachten van een paar dagen terug kan verklaren. Maar ik zit ook maar wat te gissen.... nogmaals er zit niets anders op dan wachten! Als je meer zekerheid wilt raad ik je aan om te gaan temperaturen. Je temperatuur stijgt na de eisprong. Fertility Friend kan op basis van de gegevens achteraf precies uitrekenen wanneer je ei was.
Haha, Dani27 herken mezelf zoooo erg in je verhaal! Heb ook met mezelf afgesproken dat ik er deze maand niet mee bezig zou zijn maar zit nu op dag 10 en heb het gevoel dat ik eisprong heb.... ovu-test gaf niet echt fel positief aan, maar ook zeker niet negatief. Volgens mij heb ik echt vroeg eisprong, zou dat kunnen?! Nou, ik hoop dat het bij jou raak is!! Sterkte met wachten! (bah)
Hey dames, Ik ben al twee jaar van de pil af maar sinds drie mnd pas echt bezig. Ik zit nu dus in ronde vier. Ik raak soms zo gefrustreerd. Is dat dan erg? Dat die luteale fase zo kort is? Ik ben zo ongeduldig, grrrr. Iedereen om me heen is hup zwanger... Sorry voor mijn geklaag, zit een hoop angst bij. Ik heb nu geen eisprong gevoel meer, dus ben benieuwd. We klussen om de dag dus in die zin zit het wel goed. Liefs
Het is niet erg als je lf wat korter is. Is hij korte dan 5 dagen moet je misschien naar de huisarts maar anders geeft het niks
*schop* Het kan zijn dat je een korte lf had vorige maand.... dus dat je ovutesten wél gelijk hadden alleen je te snel ongi werd. Eisprong gevoel kan ook komen van het groeien van de eitjes. Ik heb dat meestal en daar ben ik achter gekomen tijdens follikelmetingen. Wbt vrijchtbaar slijm... hoeft ook niet elke maand even duidelijk aanwezig te zijn. Soms is het er wel maar dan nog hoog bij de baarmoedermond en de andere keer tref je het op andere plekken aan Alle andere kwaaltjes: Dat is nog te vroeg om zwangerschaps-kwaaltjes te zijn. Ik heb elke maand vanalles vanaf ei tot aan mn ongi. Het zegt eigenlijk allemaal weinig en het kan alle kanten opgaan. Alleen een test kan zekerheid geven maar dat is ook nog te vroeg
Heb je vorige cyclus wel getest? Zeker menstruatie en geen innesteling ? Anders is het nu te vroeg voor symptomen.. Of het moet van hoophcg zijn ik heb vaak tekenen van hoophcg gehad