Temperaturen na een miskraam

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Trees, Mar 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben twee weken geleden gecurreteerd en ik wil deze week beginnen met temperaturen. Kan dit wel na een miskraam of krijg je dan hele onbruikbare resultaten? Waar moet ik verder rekening mee houden, want ik begin natuurlijk twee weken te laat, maar aangezien ik nog steeds vloei verwacht ik niet heel snel een eisprong. Hoop daarom dat het geen probleem is. Wie heeft hier ervaring/ verstand van?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi ik heb het zelf ook mee gemaakt miskraam dan alleen bij mij is alles zelf weg gegaan en 4 weken later werd ik ongesteld toen ben ik weer begonnen met temperaturen vervolg eind januari weer zwanger alleen 13 februari geopereerd aan buitenbaarmoederlijke zwangerschasp ik wacht nu weer me menstruatie af voor ik opneiuw ga temperaturen
    mischien moet jij ook wachten tot je echte menstruatie?

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik zou wachten tot je echte menstruatie. heb voor me miskraam ook getemp en na me echte menstruatie na me miskraa weer getemp en na 3 rondes was het raak

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Het zou kunnen zijn dat het wachten tot je eerste menstruatie lang gaat duren, ik zit inmiddels op 76 dagen ofzo.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien moet ik inderdaad maar wachten tot ik weer menstrueer. Ik hoopte op deze manier een eisprong te gaan spotten, zodat ik sneller zou weten dat alles weer normaal is in mijn lichaam en ik al voor mijn menstruatie al zou weten wanneer ik weer ga menstrueren of weer kan gaan testen (we blijven hoopvol :)). Het leek me inderdaad allemaal al wat lastig. Toch nog maar wat geduld hebben...

6. Trees

Trees Niet meer actief

Wat lang zeg! Heb jij ook lang gevloeid of zegt dat niks? Is daar ook een oorzaak voor gevonden of is het normaal dat het zo lang duurt? Het zou handig zijn als ik daar een beetje op voorbereid ben.

7. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Ik heb een dag of 4-5 gevloeid. Ben gisteren bij de gyn geweest en er zit links een ei van 2.4cm en 1 van 1.6cm. Het is heel goed mogelijk dat de grote een oud ei is wat 3 1/2 week geleden met positieve ovulatietesten misschien toch niet gesprongen is. Dat gebeurt namelijk regelmatig na een mk of curettage, las ik gisteren.
    Die van 1.6cm zou a.s. weekend moeten springen.
    Ik moet maandag terugkomen voor weer een echo en dan kijken we wat die 2 eieren gedaan hebben.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Goh wat raar zeg, wist helemaal niet dat eitjes konden blijven zitten. Ik had zelf al zitten bedenken dat als je lang vloeit, het ook lang duurt voordat je menstrueert. Bij jou gaat die vlieger niet op en dat zegt dus niks! Jij hebt dus wel ovulatietesten gebruikt? Misschien moet ik dat ook maar doen ipv temperaturen. Alleen wanneer moet je dan beginnen met testen?
    Jij in ieder geval veel plezier het weekend ;) en succes maandag!

9. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Ik sla af en toe door in mijn gevoel om controle over mijn lijf te willen hebben, of in ieder geval inzicht in wat er gebeurt en doe dan een weekje ov testen. Ben nu weer begonnen omdat ik gisteren die echo heb gezien. Ik voel wel aan mijn lijf dat het er over een paar dagen aan zit te komen, een hopelijk wel lukkende ovulatie. We zijn maar weer begonnen met klussen.
    Temperaturen ben ik 1 november mee begonnen en gewoon mee doorgegaan. Is een gewoonte geworden. Mocht ik weer zwanger raken dan stop ik daar na een positieve zwangerschapstest mee.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Dat controle over je lijf willen hebben is hartstikke herkenbaar, want dat is precies de reden waarom ik wil temperaturen of ovulatietesten wil gebruiken. Ik wil gewoon zo snel mogelijk weten, wanneer het weer normaal is. Misschien nog erger, ik heb gisteren zwangerschapstesten besteld zodat ik kan testen of het HCG uit mijn lijf verdwenen is.
    Ik heb dinsdag nog een echo en hopelijk is de boel dan 'schoon' en ik zal meteen even vragen of ze die stokjes van mij in beeld willen brengen. Wie weet is er al wat gaande en zo niet dan weet ik dat ook tenminste. Nou ik zal duimen voor je dat een succesvolle eipsrong gaat krijgen en dat je snel kan stoppen met het temperaturen.

11. Niet meer actief

HCG is toch meteen uit je lijf zodra je gecurreteerd bent?

12. Trees

Trees Niet meer actief

Was het maar waar! Ik heb na de curretage zelfs nog een week last van zwangerschapsmisselijkheid en beginnende bandenpijn gehad. Mijn baarmoeder had nog niet helemaal door dat die wel eens mocht stoppen met groeien :( . Volgens de zwangerschapstest ben ik twee weken na datum nog steeds hartstikke zwanger, maar voel me gelukkig niet meer zo. Het verschilt per persoon, maar het kan dus even duren voordat alles uit je lichaam verdwijnt. Het kan mij in ieder geval niet snel genoeg gaan!

13. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Was het maar waar! Ik heb nog 2 weken positief getest na de curettage.

14. Niet meer actief

Ooww oké ik dacht dat ik gelezen had het snel weg was of meteen weg was.
    Zal ik wel verkeerd begrepen hebben.

15. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Zal ook wel per persoon verschillend zijn, Ikdus.

Share This Page