Hoi meiden, Ik vraag me iets af en ik hoop dat iemand het weet. Mijn man en ik gaan voor een derde kindje, en om ons daarbij te helpen temperatuur ik en voel ik mijn cervix. Aan de hand van mijn cervix denk ik dat mijn ei eraan zal komen, want hij staat open. Maar wat ik me afvraag: Kan je cervix open gaan staan door sperma?? Weet iemand dat?? Mijn man en ik hebben gisteravond geklust, en nu ineens staat mijn cervix weer open. Een paar dagen geleden stond hij ook al open, en dat was ook nadat we geklust hadden. Ik vraag me af of de cervix kan reageren op sperma door open te gaan staan. Want dan zou deze cervix-methode toch niet betrouwbaar zijn??! Of zeg ik nu iets heel doms?? Want de laatste keer dat hij open stond, kreeg ik nog geen eisprong. Toen we een paar dagen niet hebben geklust, was mijn cervix weer meer gesloten. En na de seks van gisteravond staat hij weer open...? Dat is toch raar?? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
je baarmoeder verandert je hele cyclus van stand. je baarmoeder mond gaat niet open van sperma, als het goed is gaat hij dicht na je eisprong.... maar het voelen van je baarmoeder mond is een nauwkeurig werkje ..... dus wie weet voelt hij iets open en is hij gewoon dicht
Klopt, ik weet hoe nauwkeurig het is maar ik doe dit ook al langer dan vandaag. Ik weet heel zeker dat mijn baarmoedermond nu open staat. Ik heb net na het plassen ook nog gevoeld, en hij staat nog steeds open. Vanmorgen helaas vergeten een ovutestje te doen, dus ik weet niet of die positief zou zijn geweest, maar we gaan voor de zekerheid maar klussen. Het enige rare vind ik dat hij een paar dagen geleden ook even open stond, en daarna weer verder dicht was...
bij mijn staat vanaf me menstruatie mijn baarmoeder wat open en sluit dan ook weer langzaam.en een paar dagen na me eisprong is deze dicht nou zie ik dat je een kindje hebt gehad en na een bevalling sluit je baarmoeder nooit meer hellemaal het blijft altijd een heeeeeeel klein beetje open staan
ik vind het nog steeds knap dat je dat zelf kan voelen? als een gyn vol kracht vooruit moet duwen en een kwartslag omhoog moet draaien?ook lijkt het mij niet gezond om zoveel te voelen hoor. ik bedoel je kan het echt gaan beschadigen daarbinnen. en daar hoef je niet hard voor te duwen. en zowiezo kan je het bijna niet zelf voelen want er zit een soort toetje op en die trekt naar binnen en gaat dan pas open staan tijdens de eisprong en binnen 24 uur is ie gesloten voor de rest van de maand. hahaa:
@ Missymaaike Ja, ik heb al twee kindjes en ik voel ook inderdaad dat mijn baarmoedermond nooit helemaal gesloten is. Maar ik voel toch duidelijk verschil. Maar het kan ook zijn dat dat inderdaad niet door het sperma komt, maar dat mijn ei er daadwerkelijk aan komt. Ik ben vanmorgen alleen vergeten een ovutest te gebruiken, dus zeker weten doe ik het nog niet. Ik vond het alleen wat frapant dat hij een paar dagen geleden ook open stond en daarna weer meer gesloten, en dat dat toevallig ook na het klussen was. Maar dat zal wel toeval zijn, want ik vind het raar dat de baarmoedermond zou reageren op sperma. Maar omdat het bij mij toevallig zo uit kwam, vroeg ik me zo af of het mogelijk was... @ Babyhope Nou, ik duw ook niet hard hoor!! Ik kijk wel uit. Maar het is toch echt iets dat je wél echt zelf kunt voelen.