Bijna jaar bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 78juliette, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78juliette

11 aug 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Zijn hier nog meer van jullie die al bijna een jaar bezig zijn met het krijgen van een 1e kindje?
    Mijn vriend en ik zijn vorige maand al bij de gyn. geweest en die kan ons pas in mei verder helpen, omdat we dan na een miskraam in mei 2009 precies een jaar "bezig" zijn.

En hij heeft ook aangegeven dat ik nog wat moet proberen om af te vallen....

Dus tot die tijd, flink dieeten en sporten.
    En lekker klussen....;)

Nou hop snel wat meiden te spreken en gezellig te klesten over het zwanger worden.

x Julliette

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Juliette...

Wij zijn nu al ruim een jaar bezig, 15 maanden om precies te zijn.

Heb 3 dagen geleden te horen gekregen dat beide eileiders dicht zijn, en dat IVF de enigste optie is.
    Details bespreken we eind volgende week bij de gyn.
    Dan moet ik voor nacontrole i.v.m. de kijkoperatie.

Allemaal niet zo leuk dus.

Heb jij al een idee waarom het bij jullie niet zo makkelijk gaat??
    En ik zie dat je overtijd bent, heb je al een testje geprobeerd??

LIEFS, en geniet van je zondag...

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meid,

wij zijn bij de 1e 18 rondes bezig geweest (met een pauze van 4 maanden ertussen) . De laatste ronde, toen we het geprobeerd hebben met zowel ovulatie testen, als door te temperaturen, zijn we zwanger geraakt.
    Ik schrijf trouwens 'de laatste ronde' , omdat dit voor ons de laatste maand was, voor wij dus naar de huisarts zouden gaan voor verder onderzoek. Ik heb een medische geschiedenis met heftig medicijn gebruik, dus mogelijk was ik daardoor sterk verminderd vruchtbaar.
    Maar dat bleek dus uiteindelijk niet zo te zijn.
    Maar ik weet hoe moeilijk het was toen, iedere maand weer..

Nu ben ik dan weer in verwachtig, dit was vrij onverwachts, dus dat betekend ook weer niet, dat als het de 1e keer moeilijk gaat, dat dat voor de 2e keer ook zo telt...

4. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn nog niet zo lang bezig, maar ik vraag me steeds af hoe ze dan precies nagaan hoelang je al bezig bent. Vragen ze ook dingen op papier (zoals temperatuur curves bvb)? Niet dat je daarover gaat liegen, maar ik vroeg me gewoon af wat ze vragen als je je 'aanmeldt' zeg maar..
    Hopelijk lukt het bij jullie nog voor jullie terug moeten naar de huisarts!

5. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ juliette
    Wij zitten inmiddels in ronde 13 en zijn vorige maand naar de ha geweest... nu gaat m'n ventje z'n zaad laten testen en als daar niks uitkomt gaan we door naar de gyn. Toevallig in mei 2009 ook een vmk gehad... Nu deze ronde m'n ei kwijt, dus geen idee of we deze maand nog een kansje maken! Ik hoop het! Jij 2 dagen over tijd?! Symptomen?? Of heb je geen regelmatige cyclus?

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Meestal moet je idd temperatuur lijstjes laten zien volgens mij... misschien heb ik geluk gehad, maar bij mij vroeg ze alleen naar m'n cyclus, of ik dat bij hield... verder heb ik ovulatie testen gebruikt en voel ik me eisprong ook! Alles wat ze me informeerde wist ik al, dus misschien had ze door dat we serieus bezig waren geweest?? Geen idee, maar ik was wel blij dat ze ons serieus nam

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij zijn inmiddels ruim een jaar bezig op 1 april hebben we een afspraak bij de fertiliteits poli ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Het voelt wel echt als tijd om nu eens te weten waarom het niet wil lukken.

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0

Hey,
    Ja dat idee heb ik ook.
    Alles wat de gyn. me vertelde of vroeg kon ik meteen beantwoorden.
    Zodat hij ook wel begreep dat we er serieus mee bezig waren.
    Ben ook echt blij dat we zo serieus genomen worden.

@juffertje: Wat ze precies vragen bij een eerste afspraak hangt van de gyn. af.
    De mijne hoefde bijvoorbeeld geen temp. lijstjes te zien.
    (al had ik ze wel bij)
    Die vind hij onbetrouwbaar, maar er zijn toch wel een boel dr's die ze wel graag willen zien.
    In ieder geval willen ze weten hoe lang je met de pil gestopt bent, en hoe lang je het al aan het proberen bent.

9. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hoi,
    hier nog een stel dat al 14 maand bezig is voor een 1ste kindje. In september vorig jaar (een ½ jaar nadat ik gestopt ben met de pil) heb ik een miskraam gehad. We zijn ondertussen alweer een half jaar verder en helaas nog steeds geen positief resultaat. In januari waren we bij de gyn, omdat mijn cyclus wel heel erg lang duurde. Toen vertelde ze dat ik pas vanaf juni (een jaar nadat ik vorig jaar zwanger ben geraakt), met de onderzoeken mocht gaan beginnen.

In februari voor het eerst begonnen met temperaturen. Zoals elke maand, klussen en afwachten.:( Ik word er overigens wel moedeloos van.

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    in mei een jaar bezig, hier werd ook aangegeven om af te vallen en nu zei de gyne dat het luie eierstokken waren en is het woord clomid gevallen, maar eerst gaan we ventje zijn zaad laten testen

11. 78juliette

11 aug 2009
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal.
    Is wel fijn als er meer meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten, dan kun je dingen beter delen.

@ La femma Nikita: wat naar zeg dat je eileiders dicht zitten. Maar goed hopelijk lukt het snel met IVF, zal duimen voor je volgende week;)

@ Serendipity,ik heb dus deze maand ook geen idee waar mijn ei is gebeleven, heb wel ovu testen gebruik,maar geen duidelijk ei, dus we zien het wel. Zit nu op dag 39 van mijn cyclus...dus afwachten....pffffffff
    Heb al wel getest vanmorgen, maar negatief !!! :(
    Hoelang was jij toen zwanger, en was je daarna weer snel op regel met je cyclus??

Ben erg beneiuwd of het deze ronde lukt, elke ronde word het wel moeilijker, maar blijf positief en er niet teveel mee bezig te zijn ,al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...!!! :D

Deel Deze Pagina