Hallo dames, ik heb dit onderwerp al vaker voorbij zien komen, maar ik maak het nu toch nog eens aan ivm mijn eigen situatie. Wat ik altijd lees is dat qua slagingskans er weinig verschil zit tussen beide manieren. Nu heb ik van mezelf altijd een regelmatige cyclus, en daarom tot nu toe mijn cryo's in natuurlijke cyclus terug gekregen. Echter, cryo na cryo is terug geplaatst, maar geen enkele positieve zwangerschapstest tot gevolg. Daarom vroeg ik me af of het aan te raden is een keer in een hormonale cyclus een cryo terugplaatsing te doen, of zou dit niks toevoegen? Ik ga deze vraag eens voorleggen aan mijn arts volgende week, maar misschien zijn er hier ervaringen van mensen met meerdere cryo terugplaatsingen bij wie deze verandering net het zetje was? Je probeert toch af en toe eens iets nieuws te bedenken, ook al is het misschien meer voor mijn eigen gemoedsrust.
Hoi Dreamer 29, Ik heb ook een regelmatige cyclus. En ook geen resultaat totdat ik utrogestan en 2x pregnyl heb gebruikt. De laatste cryo is hierbij wel blijven zitten. Of dat echt is gelukt hierdoor weet ik niet. Maar ik vind wel baadt het niet dan schaadt het niet. Hoeveel cryo's heb je nog? Succes!
Je hebt dus alleen ondersteuning gebruikt na de eisprong? Niet progynova vooraf, daar lees ik vast over bij hormooncyclussen namelijk. Fijn in elk geval jouw verhaal te horen! Hoeveel terugplaatsingen heb jij gehad dan voor het gelukt is als ik vragen mag? We hebben nog 5 cryo's uit onze 2e poging, dus in elk geval nog heel wat kansen voor de boeg. Maar het zou fijn zijn als er gauw eens eentje lekker in ging nestelen
Progynova vooraf heeft bij een regelmatige cyclus weinig zin omdat het alleen zorgt voor dik bms maar dat heb je al van jezelf. Misschien kun je wel iets overwegen om na de eisprong te gebruiken. Ik had nu ook de keus om Progynova of weer mijn natuurlijk cyclus af te wachten. Ik heb pas de punctie gehad van 24 eicellen en daarvan zijn 5 bevruchte eicellen ingevroren. Ik heb gekozen voor een natuurlijke terugplaatsing en niet voor Progynova. Ik vind het zonde om onnodig nog meer hormonen te gaan gebruiken omdat mijn eigen cyclus heel mooi is, dus ik heb besloten om af te wachten wanneer mijn eigen cyclus weer op gang is en dan de tp te doen. Mijn laatste cryo in februari bleef helaas ook niet zitten in mijn natuurlijke cyclus. Als mijn cyclus weer op gang is dan wil ik graag wel voorstellen of ik iets mag gebruiken na de eisprong ter ondersteuning misschien gewoon voor mijn gevoel....
Bij mij was het net andersom. 3x cryo in kunstmatige cyclus en niet zwanger 1x cryo in natuurlijke cyclus en zwanger. Het kan nooit kwaad omeens kunstmatige cyclus te proberen natuurlijk. Volgens mijn gyn geeft natuurlijke cyclus iets meer kans omdat er dan weinig ingrijpen is. Maar wetenschappelijk kan ze dat niet onderbouwen. Houdt er wel rekening mee dat in kunstmatige cyclys je tot 12 weken zwangerschap hormonen moet gebruiken met alle bijwerkingen die daar bij horen.
Hier ook ter ondersteuning utrogestan en 1x pregnyl om zeker te zijn van ovulatie en zo nauwkeuriger te kunnen plannen. Verder deze cyclus ook de cyclus opgevolgd met echo's en bloedprikken zodat ik er zeker van was dat bms dik genoeg was en mooi van structuur. Dat was zo dus dan voegt progynova niets toe. Dat geklooi met ovulatietestjes was ik nogal beu. Cyclus voorafgaand aan de cryocyclus heb ik een pipelle uit laten voeren. Ik weet niet of het allemaal geholpen heeft, maar ik ben wel zwanger.
Dank voor jullie reacties! Juffie, ik ben in principe ook niet voor het onnodig gebruiken van extra hormonen. Maar als het keer na keer niet lukt, dan wil je soms toch eens iets anders proberen. Vraag met trouwens af of ondersteuning na de eisprong zin zou hebben.... Van mezelf heb ik een lf van 14 dagen, dus dan zou het met de progesteron wel goed moeten zitten toch? Panter, mocht ik met hormonen gaan proberen én zwanger worden, dan heb ik het er wel voor over tot 12 weken dit door te gebruiken Saskia, gefeliciteerd! In mijn ziekenhuis volgen ze sowieso met echo's, en niet met ovulatietesten. Bloed prikken deden ze niet, waarvoor was dat dan?
Hier een terugplaatsing met hormonen gekregen, maar hier speelt de afstand naar de kliniek ook mee. De 1e poging met eiceldonatie met een verse embryo was ook bomvol hormonen, moest net als deze keer ook ervoor aan de pil. Dus m'n hele cyclus, want die heb ik gewoon, ligt puur aan m'n eicellen, werd volledig overgenomen. Toen ben ik meteen zwanger geraakt,ondanks die stoot hormonen.
Panter, ik moe(s)t ook tot 12 weken zwangerschap hormonen gebruiken. Welke bijwerkingen bedoel je? Afgezien van misselijkheid die waarschijnlijk van de HG komt had ik nergens last van. Ik moest utrogestan en Progynova blijven gebruiken, en kinderaspirines ( maar dat zijn natuurlijk geen hormonen)
Ik gebruikte ook progynova en utrogestan. Kon vd utro niet naar toilet en had hele dagen hoofdpijn. Daarnaast door het vaginaal inbrengen vd utro aan de inlegkruisjes waardoor mijn onderkantje zwaar geïrriteerd was. Dat vond ik heel vervelend van de kunstmatige cyclus. En het op tijd leven want om de zoveel uur die bollen inbrengen. ..soms midden in een vergadering oid. Vond mijn natuurlijke terugplaatsing echt een verademing.
Ja dat is wel zo. Het is een flink geplan allemaal. Destemeer omdat ik van mijn kliniek ook nog eens minimaal 15/20 minuten moet blijven liggen na terugplaatsing. Hier zit er dus niet altijd precies 12 uur tussen.
Ik moest 3x per dag bollen proppen. ..om 8u-15u-23u Niet uitslapen en nog laat wakker voor de laatste dosis. En midden op de werkdag met doos hormonen onopvallend naar het toilet verdwijnen was ook een dingetje. Daarnaast dat liggen...dat kon om 3u niet ..heel vervelend en gaf de nodige stress.
Met een lf van 14 dagen voegt utrogestan niet zoveel toe denk ik. Bloed wordt in Gent geprikt om te kijken of het hormonale beeld past bij de echo. Zo is een LH piek ook te detecteren.
Ik lees mee dames, Mijn laatste (derde) cryo tp is volgens mij niet geslaagd. Ik heb vandaag getest, de test was negatief. Van DD moet ik morgen weer testen, dat is de officiële testdag. Maar goed voor mij is het wel duidelijk dat het niet heeft genesteld. De afgelopen 3 cryo tp's heb ik met hormonen gehad (progynova en utro), nu zit ik eraan te denken om de volgende in natuurlijke cyclus te plaatsen. Gewoon voor de verandering Ik zou wel de utro willen gebruiken na de tp, die bollen geven me net wat meer zekerheid. Ik vraag me af of dat kan, iemand ervaring?