Hallo, Zijn er mensen met het klinefelter syndroom die ervaring hebben met een TESE behandeling? Mijn vriend heeft het klinefelter syndroom en is daarom onvruchtbaar, nu staat er een TESE gepland voor 21 april in Nijmegen. De twijfel slaat een beetje toe omdat er nogal wat bijwerkingen/gevolgen kunnen zijn voor mensen met klinefelter, denk aan vermoeidheid, depressiviteit en een sterk verlaagd testosteron gehalte. Wij lezen heel graag jullie ervaringen. Alvast bedankt voor de reacties!!
Wel met tese, maar niet met Klinefelter. De kans is heel klein dat ze iets bruikbaars vinden, met Klinefelter nihil. Laat staan dat áls ze iets vinden, nog steeds maar 1 op de 3 koppels uiteindelijk na mogelijk veel icsi's een kindje krijgt. Is duidelijk of hij volledig Klinefelter heeft (dna onderzoek) of mogelijk maar op een gedeelte van zijn dna? Als hij volledig heeft, lijkt een tese mij bij voorbaat geen zin hebben... Het blijft lastig om de keuze te maken het niet te doen. Want 'wat als'. Als ervarimgsdeskundige ben ik heel blij dat mijn man er niets aan over heeft gehouden. Maar ik zou het zeker niet nog een keer doen.